Někteří šéfové mohou čas od času požádat své zaměstnance, aby si vzali práci domů, ale generální ředitel Tesly Elon Musk údajně očekává, že ti, kteří pracují v jeho továrně v Texasu, si z práce udělají druhý domov.
Podle deníku Business Insider řekl Musk minulý týden, že stavba elektromobilu nové generace může vyžadovat, aby zaměstnanci spali přímo ve výrobě. Jak jsme již psali, Tesla se připravuje na zahájení výroby nového elektromobilu pro masy, který by měl na trh přijít v roce 2025. Vozidlo s kódovým označením „Redwood“ by mělo být dlouho očekávanou cenově dostupnou nabídkou začínající přibližně na 25 000 dolarech.
„Výroba bude velmi náročná. Prakticky budeme spát na lince. Vlastně ne prakticky, ale skutečně budeme,“ řekl Musk. Tesla zatím nereagovala na žádost deníku Business Insider o komentář a ani Musk nenabídl ohledně svých tvrzení žádné vysvětlení, ale příběhy z kalifornské továrny a pracovní nasazení samotného Muska naznačují, že tento způsob pracovní kultury se může stát součástí vyžadovaných norem.
Čtěte také: Kolik aut už dokáže Tesla vyrábět? Tomuto číslu odpůrci značky prostě neuvěří
Někteří zaměstnanci takzvaného „tvrdého jádra“ sdělili, že skutečně budou po odpracování 12hodinových směn přespávat v továrně, uvedl Andrew Hawkins pro server The Verge loni v srpnu. Musk již dříve řekl, že v době, kdy tři roky v kuse žil ve svých závodech, spal pod stolem a na pohovkách. Během středečního hovoru zmínil tuto fázi vývoje: „Produkce Modelu 3 byly tři roky pekla a upřímně řečeno, byly to jedny z opravdu nejhorších let mého života. Stále mám z těchto tří let mentální jizvu, podobně jako mnozí další.“
Muskova prohlášení vyvolala vlnu zájmu na internetové síti Reddit a silnou kritiku některých uživatelů. „Napůl spící inženýři, pracující na vozidlech, zní jako opravdový recept na úspěch!“ napsal sarkasticky jeden z nich.
Muskovy výroky přišly v době, kdy je Tesla nucena svolat téměř 200 000 vozidel kvůli softwarové závadě způsobující zhasnutí zadní kamery. Zdá se také, že Elon Musk upozorňuje na rostoucí tlak potenciálních zámořských konkurentů. Na základě sdělení agentury Reuters se Musk obává rychlé expanze konkurentů, zejména čínské značky BYD, která koncem loňského roku předběhla Teslu v celosvětových prodejích elektromobilů. Společnost BYD, podporovaná Warrenem Buffetem, prodává ve Spojených státech elektrické autobusy, ale její osobní automobily prozatím nejsou v USA k dispozici.
Elon Musk řekl, že čínské společnosti mají největší konkurenceschopnost a jsou schopné dosáhnout významných úspěchů, pokud jim bude povolen vstup na jiné trhy. „Pokud nebudou vytvořeny žádné obchodní překážky, zničí tyto firmy většinu ostatních automobilových společností na světě,“ řekl Musk. „Jsou extrémně dobré.“
Někteří šéfové mohou čas od času požádat své zaměstnance, aby si vzali práci domů, ale generální ředitel Tesly Elon Musk údajně očekává, že ti, kteří pracují v jeho továrně v Texasu, si z práce udělají druhý domov.
Podle deníku Business Insider řekl Musk minulý týden, že stavba elektromobilu nové generace může vyžadovat, aby zaměstnanci spali přímo ve výrobě. Jak jsme již psali, Tesla se připravuje na zahájení výroby nového elektromobilu pro masy, který by měl na trh přijít v roce 2025. Vozidlo s kódovým označením „Redwood“ by mělo být dlouho očekávanou cenově dostupnou nabídkou začínající přibližně na 25 000 dolarech.
„Výroba bude velmi náročná. Prakticky budeme spát na lince. Vlastně ne prakticky, ale skutečně budeme,“ řekl Musk. Tesla zatím nereagovala na žádost deníku Business Insider o komentář a ani Musk nenabídl ohledně svých tvrzení žádné vysvětlení, ale příběhy z kalifornské továrny a pracovní nasazení samotného Muska naznačují, že tento způsob pracovní kultury se může stát součástí vyžadovaných norem.
Čtěte také: Kolik aut už dokáže Tesla vyrábět? Tomuto číslu odpůrci značky prostě neuvěří
Někteří zaměstnanci takzvaného „tvrdého jádra“ sdělili, že skutečně budou po odpracování 12hodinových směn přespávat v továrně, uvedl Andrew Hawkins pro server The Verge loni v srpnu. Musk již dříve řekl, že v době, kdy tři roky v kuse žil ve svých závodech, spal pod stolem a na pohovkách. Během středečního hovoru zmínil tuto fázi vývoje: „Produkce Modelu 3 byly tři roky pekla a upřímně řečeno, byly to jedny z opravdu nejhorších let mého života. Stále mám z těchto tří let mentální jizvu, podobně jako mnozí další.“
Muskova prohlášení vyvolala vlnu zájmu na internetové síti Reddit a silnou kritiku některých uživatelů. „Napůl spící inženýři, pracující na vozidlech, zní jako opravdový recept na úspěch!“ napsal sarkasticky jeden z nich.
Muskovy výroky přišly v době, kdy je Tesla nucena svolat téměř 200 000 vozidel kvůli softwarové závadě způsobující zhasnutí zadní kamery. Zdá se také, že Elon Musk upozorňuje na rostoucí tlak potenciálních zámořských konkurentů. Na základě sdělení agentury Reuters se Musk obává rychlé expanze konkurentů, zejména čínské značky BYD, která koncem loňského roku předběhla Teslu v celosvětových prodejích elektromobilů. Společnost BYD, podporovaná Warrenem Buffetem, prodává ve Spojených státech elektrické autobusy, ale její osobní automobily prozatím nejsou v USA k dispozici.
Elon Musk řekl, že čínské společnosti mají největší konkurenceschopnost a jsou schopné dosáhnout významných úspěchů, pokud jim bude povolen vstup na jiné trhy. „Pokud nebudou vytvořeny žádné obchodní překážky, zničí tyto firmy většinu ostatních automobilových společností na světě,“ řekl Musk. „Jsou extrémně dobré.“