Toyota bZ4X (2024) přináší důležitá vylepšení, které už měla mít původní verze

Matouš Vrchota
  • Toyota vylepšuje vlastnosti nabíjení svého jediného globálního elektromobilu
  • O kolik se zlepší vnímání modelu bZ4X širokou veřejností?
  • Přesvědčila vás Toyota k zařazení elektrického SUV do vašeho výběru?
Toyota bZ4X test
Toyota bZ4X test

Elektrický model Toyoty není třeba dlouze představovat. Do paměti fanoušků elektromobility i samotné značky se bohužel od počátku prodejů zapsal spíše negativním způsobem. Ač Toyota své elektrické modely teprve vyvíjí v pozadí, bZ4X se stále prodává. Aby se mu ovšem v letošním roce dařilo alespoň o něco lépe, dostane elektrická Toyota několik důležitých novinek. A budeme se na ně těšit.

Toyota bZ4X (2024) má mít rychlejší nabíjení

Vůz má vcelku závažné potíže s nabíjením, obzvlášť ve dnech, které v našich končinách zažíváme od podzimu do jara. Nabíjení při teplotách nižších deseti stupňů Celsia znamenají u Toyoty téměř dvojnásobně dlouhé časy strávené v zásuvce. Při extrémních poklesech pod -20 stupňů se vůz v mnoha případech odmítl nabíjet úplně. S novou regulací teploty baterie by se takové situace již stávat neměly. Výrobce do systému přidal i vodní vyhřev. Ten by měl mít zásadní vliv na zimní nabíjení stejnosměrným proudem.

Většina nabízených verzí Toyoty bZ4X nově obdrží výkonnější kabely pro AC nabíjení, pokryjí i vyšší výkon u druhé úrovně při 240 V. Na displeji infotainmentu přibude konečně i obrazovka s bližšími informacemi o průběhu nabíjení, o stavu kapacity i odhadu zbývajícího času. Digitální novinka se jako jediná z výčtu dostane i k současným majitelům ročníku 2023 prostřednictvím aktualizace. Bohužel je ale spojena s návštěvou servisního střediska, jelikož tento rok ještě nemá povolené vzdálené OTA aktualizace.

Toyota bZ4X test
Toyota bZ4X test

Čtěte také: Elektromobily Toyota s dojezdem 1 200 km dorazí za několik let. Dočkáme se i v Česku?


Zvýší se i základní výbava

K základní výbavě by mělo přibýt elektrické sedadlo řidiče s polohovatelností v osmi směrech. Zároveň se komfort zvýší o elektricky ovládané víko kufru. Vyšší stupeň výbavy již nebude potřeba dovybavit parkovacím asistentem. Tato funkce u Toyoty funguje vcelku spolehlivě. Modely s náhonem přední nápravy mají dojezd ohodnocený na 405 km, s přidáním druhého motoru se teoretický dojezd snižuje k 357 kilometrům.

Budeme Toyotě přát, aby se s těmito novinkami spolehlivost vozu jen zvýšila. Dosavadní čísla bohužel hovoří proti. Je ovšem pravdou, že Toyotu lidé mají spojenou hlavně s výbornými hybridními motorizacemi a troufáme si tvrdit, že to tak ještě dlouhou dobu zůstane. Sami jsme zvědaví, co přinese nová připravovaná řada elektromobilů populární japonské značky.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články