Elektrický model Toyoty není třeba dlouze představovat. Do paměti fanoušků elektromobility i samotné značky se bohužel od počátku prodejů zapsal spíše negativním způsobem. Ač Toyota své elektrické modely teprve vyvíjí v pozadí, bZ4X se stále prodává. Aby se mu ovšem v letošním roce dařilo alespoň o něco lépe, dostane elektrická Toyota několik důležitých novinek. A budeme se na ně těšit.
Vůz má vcelku závažné potíže s nabíjením, obzvlášť ve dnech, které v našich končinách zažíváme od podzimu do jara. Nabíjení při teplotách nižších deseti stupňů Celsia znamenají u Toyoty téměř dvojnásobně dlouhé časy strávené v zásuvce. Při extrémních poklesech pod -20 stupňů se vůz v mnoha případech odmítl nabíjet úplně. S novou regulací teploty baterie by se takové situace již stávat neměly. Výrobce do systému přidal i vodní vyhřev. Ten by měl mít zásadní vliv na zimní nabíjení stejnosměrným proudem.
Většina nabízených verzí Toyoty bZ4X nově obdrží výkonnější kabely pro AC nabíjení, pokryjí i vyšší výkon u druhé úrovně při 240 V. Na displeji infotainmentu přibude konečně i obrazovka s bližšími informacemi o průběhu nabíjení, o stavu kapacity i odhadu zbývajícího času. Digitální novinka se jako jediná z výčtu dostane i k současným majitelům ročníku 2023 prostřednictvím aktualizace. Bohužel je ale spojena s návštěvou servisního střediska, jelikož tento rok ještě nemá povolené vzdálené OTA aktualizace.
Čtěte také: Elektromobily Toyota s dojezdem 1 200 km dorazí za několik let. Dočkáme se i v Česku?
K základní výbavě by mělo přibýt elektrické sedadlo řidiče s polohovatelností v osmi směrech. Zároveň se komfort zvýší o elektricky ovládané víko kufru. Vyšší stupeň výbavy již nebude potřeba dovybavit parkovacím asistentem. Tato funkce u Toyoty funguje vcelku spolehlivě. Modely s náhonem přední nápravy mají dojezd ohodnocený na 405 km, s přidáním druhého motoru se teoretický dojezd snižuje k 357 kilometrům.
Budeme Toyotě přát, aby se s těmito novinkami spolehlivost vozu jen zvýšila. Dosavadní čísla bohužel hovoří proti. Je ovšem pravdou, že Toyotu lidé mají spojenou hlavně s výbornými hybridními motorizacemi a troufáme si tvrdit, že to tak ještě dlouhou dobu zůstane. Sami jsme zvědaví, co přinese nová připravovaná řada elektromobilů populární japonské značky.
Elektrický model Toyoty není třeba dlouze představovat. Do paměti fanoušků elektromobility i samotné značky se bohužel od počátku prodejů zapsal spíše negativním způsobem. Ač Toyota své elektrické modely teprve vyvíjí v pozadí, bZ4X se stále prodává. Aby se mu ovšem v letošním roce dařilo alespoň o něco lépe, dostane elektrická Toyota několik důležitých novinek. A budeme se na ně těšit.
Vůz má vcelku závažné potíže s nabíjením, obzvlášť ve dnech, které v našich končinách zažíváme od podzimu do jara. Nabíjení při teplotách nižších deseti stupňů Celsia znamenají u Toyoty téměř dvojnásobně dlouhé časy strávené v zásuvce. Při extrémních poklesech pod -20 stupňů se vůz v mnoha případech odmítl nabíjet úplně. S novou regulací teploty baterie by se takové situace již stávat neměly. Výrobce do systému přidal i vodní vyhřev. Ten by měl mít zásadní vliv na zimní nabíjení stejnosměrným proudem.
Většina nabízených verzí Toyoty bZ4X nově obdrží výkonnější kabely pro AC nabíjení, pokryjí i vyšší výkon u druhé úrovně při 240 V. Na displeji infotainmentu přibude konečně i obrazovka s bližšími informacemi o průběhu nabíjení, o stavu kapacity i odhadu zbývajícího času. Digitální novinka se jako jediná z výčtu dostane i k současným majitelům ročníku 2023 prostřednictvím aktualizace. Bohužel je ale spojena s návštěvou servisního střediska, jelikož tento rok ještě nemá povolené vzdálené OTA aktualizace.
Čtěte také: Elektromobily Toyota s dojezdem 1 200 km dorazí za několik let. Dočkáme se i v Česku?
K základní výbavě by mělo přibýt elektrické sedadlo řidiče s polohovatelností v osmi směrech. Zároveň se komfort zvýší o elektricky ovládané víko kufru. Vyšší stupeň výbavy již nebude potřeba dovybavit parkovacím asistentem. Tato funkce u Toyoty funguje vcelku spolehlivě. Modely s náhonem přední nápravy mají dojezd ohodnocený na 405 km, s přidáním druhého motoru se teoretický dojezd snižuje k 357 kilometrům.
Budeme Toyotě přát, aby se s těmito novinkami spolehlivost vozu jen zvýšila. Dosavadní čísla bohužel hovoří proti. Je ovšem pravdou, že Toyotu lidé mají spojenou hlavně s výbornými hybridními motorizacemi a troufáme si tvrdit, že to tak ještě dlouhou dobu zůstane. Sami jsme zvědaví, co přinese nová připravovaná řada elektromobilů populární japonské značky.