Představte si krásný slunečný den, zajedete si vozem s přáteli k oceánu a dáte si dobrý oběd. Vcelku pohodový scénář, nemyslíte? Jak rychle se ovšem vše může změnit v hrůzu, když jdete vyhodit odpadky a než se vrátíte zpět, najdete své drahé elektrické vozidlo potápějící se ve vodě? Přesně takový scénář zažila dvojice severně od amerického Bostonu.
Zatímco spolujezdec čekal na řidiče, než odnese do blízkého odpadkového koše odpadky po společném obědě, Toyota bZ4X se vydala na neplánovaný výlet. Elektromobil se samovolně rozjel a po rampě sjel do vody. K neštěstí došlo pravděpodobně kvůli nezatažené ruční brzdě. V tomto scénáři to tedy vypadá, že řidič nezajistil vůz do parkovací pozice ani voličem směru jízdy, ani elektronickou parkovací brzdou. Toyota v tomto směru nabízí řidiči absolutní svobodu a nezajistí vůz automaticky.
U vozů jiné značky by k takové kuriozitě již dojít nemohlo. Například Tesla zabezpečí vůz proti samovolné jízdě při každém zastavení, respektive při vypnutí pohonného systému. To by ani nebylo potřeba. Úplně by stačilo, kdyby řidič při zastavení zvolil na řadící páce režim P, neboli parkování. Chyba tedy v tomto případně nemůže být úplně považována za technické selhání vozu. Nicméně navržené to také není zrovna nejlépe, co říkáte?
Čtěte také: Toyota nebere ohled na trendy. Oznamuje vývoj nových spalovacích motorů
Spolujezdec se snažil vůz zastavit zablokováním kol pomocí smetáčku na sníh. Jelikož byl vůz ale již ve větším pohybu, k zastavení nedošlo. Až při nárazu do vody se spolujezdec vyprostil okénkem a skokem do vody. Na místo dorazili záchranáři, aby vůz z vody vylovili. Oba pasažéři byly zkontrolování lékaři a propuštěni bez nalezení zjevného zranění. Vůz ale takové štěstí neměl.
Přivolané složky musely vůz označit totální škodou. Elektrické systémy byly porušeny a vůz tak čeká cesta do automobilového nebe. Toyota v letošním roce připravuje do prodeje inovovanou verzi modelu bZ4X. Kromě vylepšeného dvou napěťového systému i lepšího zobrazení dojezdových informací by měl výrobce patrně zvážit lepší indikaci nezajištěného vozu proti nechtěnému pohybu.
Představte si krásný slunečný den, zajedete si vozem s přáteli k oceánu a dáte si dobrý oběd. Vcelku pohodový scénář, nemyslíte? Jak rychle se ovšem vše může změnit v hrůzu, když jdete vyhodit odpadky a než se vrátíte zpět, najdete své drahé elektrické vozidlo potápějící se ve vodě? Přesně takový scénář zažila dvojice severně od amerického Bostonu.
Zatímco spolujezdec čekal na řidiče, než odnese do blízkého odpadkového koše odpadky po společném obědě, Toyota bZ4X se vydala na neplánovaný výlet. Elektromobil se samovolně rozjel a po rampě sjel do vody. K neštěstí došlo pravděpodobně kvůli nezatažené ruční brzdě. V tomto scénáři to tedy vypadá, že řidič nezajistil vůz do parkovací pozice ani voličem směru jízdy, ani elektronickou parkovací brzdou. Toyota v tomto směru nabízí řidiči absolutní svobodu a nezajistí vůz automaticky.
U vozů jiné značky by k takové kuriozitě již dojít nemohlo. Například Tesla zabezpečí vůz proti samovolné jízdě při každém zastavení, respektive při vypnutí pohonného systému. To by ani nebylo potřeba. Úplně by stačilo, kdyby řidič při zastavení zvolil na řadící páce režim P, neboli parkování. Chyba tedy v tomto případně nemůže být úplně považována za technické selhání vozu. Nicméně navržené to také není zrovna nejlépe, co říkáte?
Čtěte také: Toyota nebere ohled na trendy. Oznamuje vývoj nových spalovacích motorů
Spolujezdec se snažil vůz zastavit zablokováním kol pomocí smetáčku na sníh. Jelikož byl vůz ale již ve větším pohybu, k zastavení nedošlo. Až při nárazu do vody se spolujezdec vyprostil okénkem a skokem do vody. Na místo dorazili záchranáři, aby vůz z vody vylovili. Oba pasažéři byly zkontrolování lékaři a propuštěni bez nalezení zjevného zranění. Vůz ale takové štěstí neměl.
Přivolané složky musely vůz označit totální škodou. Elektrické systémy byly porušeny a vůz tak čeká cesta do automobilového nebe. Toyota v letošním roce připravuje do prodeje inovovanou verzi modelu bZ4X. Kromě vylepšeného dvou napěťového systému i lepšího zobrazení dojezdových informací by měl výrobce patrně zvážit lepší indikaci nezajištěného vozu proti nechtěnému pohybu.