Už tuto neděli 26. června se uskuteční jubilejní ročník mezinárodního automobilového závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb. Mezi závodními vozy najdeme mimo jiné Teslu Model S Plaid týmu Unplugged Performance nebo růžové Porsche 911 legendárního Kena Blocka. Japonský tým Samurai Speed dorazí s upravenou verzí Nissanu Leaf.
Nejedná se ovšem úplně sériový elektromobil. Závodní tým Samurai Speed upravil elektrický hatchback takřka k nepoznání. Zadní dveře byste zde hledali marně, naopak karoserie dostala aero kit a polepy od kalifornské společnosti AV Custom Wraps. Tento elektrický speciál povede jezdec Takashi Oi.
Základ vozu tvoří Nissan Leaf e+, který má v sériové podobě baterii o kapacitě 59 kWh, elektromotor s výkonem 160 kW (217 koní) a točivý moment 340 Nm. Není známo, zda tým Samurai Speed upravoval výkon vozu, ale minulý rok dostal závodní speciál například karoserii z celulózového nanovlákna.
Čtěte také: Potvrzeno! Kultovní Nissan Leaf se dočká svého elektrického nástupce
Japonský tým nestartuje na hoře Pikes Peak poprvé. Už v minulosti se závodu do vrchu několikrát účastnil. Ani upravený Leaf není zbrusu nový, tým ho využívá již několik let.
Vozu se dále dostalo lepšího rozložení a celkové snížení hmotnosti, byl instalován systém kontrolující teplotu baterie a jeho celkové nastavení je přizpůsobeno pro plné využití schopností elektromobilu. Leaf ale nebude útočit na přední příčky ani pokořování rekordů, cílem je otestovat nové materiály a technologie partnerů, kterým poskytuje tým Samurai Speed zpětnou vazbu.
Už tuto neděli 26. června se uskuteční jubilejní ročník mezinárodního automobilového závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb. Mezi závodními vozy najdeme mimo jiné Teslu Model S Plaid týmu Unplugged Performance nebo růžové Porsche 911 legendárního Kena Blocka. Japonský tým Samurai Speed dorazí s upravenou verzí Nissanu Leaf.
Nejedná se ovšem úplně sériový elektromobil. Závodní tým Samurai Speed upravil elektrický hatchback takřka k nepoznání. Zadní dveře byste zde hledali marně, naopak karoserie dostala aero kit a polepy od kalifornské společnosti AV Custom Wraps. Tento elektrický speciál povede jezdec Takashi Oi.
Základ vozu tvoří Nissan Leaf e+, který má v sériové podobě baterii o kapacitě 59 kWh, elektromotor s výkonem 160 kW (217 koní) a točivý moment 340 Nm. Není známo, zda tým Samurai Speed upravoval výkon vozu, ale minulý rok dostal závodní speciál například karoserii z celulózového nanovlákna.
Čtěte také: Potvrzeno! Kultovní Nissan Leaf se dočká svého elektrického nástupce
Japonský tým nestartuje na hoře Pikes Peak poprvé. Už v minulosti se závodu do vrchu několikrát účastnil. Ani upravený Leaf není zbrusu nový, tým ho využívá již několik let.
Vozu se dále dostalo lepšího rozložení a celkové snížení hmotnosti, byl instalován systém kontrolující teplotu baterie a jeho celkové nastavení je přizpůsobeno pro plné využití schopností elektromobilu. Leaf ale nebude útočit na přední příčky ani pokořování rekordů, cílem je otestovat nové materiály a technologie partnerů, kterým poskytuje tým Samurai Speed zpětnou vazbu.