Už když na konci listopadu představila legendární britská automobilka Jaguar svou novou vizuální identitu a plány na „úplný reset“ nevěřili mnozí pravověrní fanoušci značky svým očím a hlavou jim blesklo, na jakém bílém prášku asi vedení a designerský tým ujíždí. Koncept Jaguar Type 00, který automobilka představila na začátku Miami Art Week, je v jejich přesvědčení ještě více utvrdí.
Jaguar Type 00 se snaží o revoluci, která však nemusí konzervativní fanoušky značky oslovit. Ačkoliv dlouhá kapota a elegantní linie střechy připomínají klasiku, zcela chybí ikonické prvky jako tradiční mřížka chladiče nebo proporce spojené s modelem E-Type. Místo toho přichází moderní maska a futuristické detaily, které evokují technologické experimenty spíše než nadčasovou eleganci, kterou Jaguar vždy reprezentoval.
Interiér nabízí luxusní, ale kontroverzní kombinace mosazi, travertinu a textilu, která odkazuje více na umělecký experiment než na tradiční britský luxus. Absence klasických materiálů, jako je dřevo a kůže, spolu s prvky jako „totemy“ nebo digitální displeje, může na puristy působit odtažitě. Kabina, i když vizuálně zajímavá, postrádá pocit tepla a harmonie, který býval nedílnou součástí Jaguarů.
Největší rozpor vyvolávají barvy, zejména Miami Pink, ve které Type 00 připomíná spíše „barbiemobil“ než odvážný krok do budoucnosti. Zatímco inovace jako motýlové dveře a absence zadního okna přinášejí wow efekt, působí neprakticky a okázale. Jaguar tím riskuje, že se příliš vzdálí své historii ve snaze zapůsobit na nový, méně konzervativní segment trhu.
Při představení konceptu se značka zaměřila téměř výhradně na design, ale o technických parametrech jsme se nedozvěděli prakticky nic. Snad jen, že je Type 00 postavený na nové architektuře Jaguar Electrical a že inženýři očekávají dojezd 692 kilometrů na jedno nabití. Čtvrt hodiny na rychlonabíječce by pak měla dodat energii na 322 kilometrů.
Jaguar ve své nové elektrické budoucnosti sází na exkluzivitu a odklon od masové výroby, čímž se přibližuje luxusním značkám, jako je Maserati. První butik značky se otevře v prestižním pařížském Zlatém trojúhelníku, což jasně naznačuje směřování značky do vyšších pater trhu.
Otázkou zůstává, kolik se najde zájemců ochotných utratit šestimístnou částku za elektrický Jaguar. Podle šéfa automobilky značka plánuje zdvojnásobit průměrnou cenu ze současných 60 000 dolarů (1,44 milionu korun) na zhruba 120 000 dolarů (2,88 milionu korun). V konkurenci dalších luxusních značek to bude mít hodně těžké.
Už když na konci listopadu představila legendární britská automobilka Jaguar svou novou vizuální identitu a plány na „úplný reset“ nevěřili mnozí pravověrní fanoušci značky svým očím a hlavou jim blesklo, na jakém bílém prášku asi vedení a designerský tým ujíždí. Koncept Jaguar Type 00, který automobilka představila na začátku Miami Art Week, je v jejich přesvědčení ještě více utvrdí.
Jaguar Type 00 se snaží o revoluci, která však nemusí konzervativní fanoušky značky oslovit. Ačkoliv dlouhá kapota a elegantní linie střechy připomínají klasiku, zcela chybí ikonické prvky jako tradiční mřížka chladiče nebo proporce spojené s modelem E-Type. Místo toho přichází moderní maska a futuristické detaily, které evokují technologické experimenty spíše než nadčasovou eleganci, kterou Jaguar vždy reprezentoval.
Interiér nabízí luxusní, ale kontroverzní kombinace mosazi, travertinu a textilu, která odkazuje více na umělecký experiment než na tradiční britský luxus. Absence klasických materiálů, jako je dřevo a kůže, spolu s prvky jako „totemy“ nebo digitální displeje, může na puristy působit odtažitě. Kabina, i když vizuálně zajímavá, postrádá pocit tepla a harmonie, který býval nedílnou součástí Jaguarů.
Největší rozpor vyvolávají barvy, zejména Miami Pink, ve které Type 00 připomíná spíše „barbiemobil“ než odvážný krok do budoucnosti. Zatímco inovace jako motýlové dveře a absence zadního okna přinášejí wow efekt, působí neprakticky a okázale. Jaguar tím riskuje, že se příliš vzdálí své historii ve snaze zapůsobit na nový, méně konzervativní segment trhu.
Při představení konceptu se značka zaměřila téměř výhradně na design, ale o technických parametrech jsme se nedozvěděli prakticky nic. Snad jen, že je Type 00 postavený na nové architektuře Jaguar Electrical a že inženýři očekávají dojezd 692 kilometrů na jedno nabití. Čtvrt hodiny na rychlonabíječce by pak měla dodat energii na 322 kilometrů.
Jaguar ve své nové elektrické budoucnosti sází na exkluzivitu a odklon od masové výroby, čímž se přibližuje luxusním značkám, jako je Maserati. První butik značky se otevře v prestižním pařížském Zlatém trojúhelníku, což jasně naznačuje směřování značky do vyšších pater trhu.
Otázkou zůstává, kolik se najde zájemců ochotných utratit šestimístnou částku za elektrický Jaguar. Podle šéfa automobilky značka plánuje zdvojnásobit průměrnou cenu ze současných 60 000 dolarů (1,44 milionu korun) na zhruba 120 000 dolarů (2,88 milionu korun). V konkurenci dalších luxusních značek to bude mít hodně těžké.