Vyzkoušeli jsme královský koráb Lexus RX. Vytknout můžeme jedinou věc

  • Na českých silnicích jsme měli možnost projet nejnovější Lexus RX
  • Jaké jsou naše první dojmy z jízd?
  • Mohou Japonci v tomto segmentu konkurovat zavedeným německým značkám?
Lexus RX 500h

Otestovali jsme nejnovější Lexus RX 500h | foto: vlastní

Do Česka dorazila pátá generace kompletně přepracovaného SUV Lexus RX, který přináší prakticky to nejlepší, na co si u této automobilky vzpomenete. Během krátkých jízd jsme se tedy nezaměřovali na nějaké detaily, či spotřebu, ale na to udělat si celkový obrázek v rámci těchto prvních dojmů. Jaký tedy nejnovější, elektrický Lexus je?

Nový Lexus RX zaujme hlavně vzhledem

U čeho bych se na moment zastavil, je vzhled. Nový Lexus RX je vskutku obří SUV s nejnovějším designovým jazykem automobilky, která obecně umí navrhovat taková auta, jejichž vzhled je často velice nadčasový. Zde to platí, řekl bych, do puntíku.

Nejvýraznějším prvek je přední maska, která dává jasně najevo svou extratřídu. Parádní je také zadní strana se světlomety spojenými moderní a minimalistickou linkou. Celkově nejen rozměry, ale také tvarování celého vozu evokuje dobře vytvarovaného kulturistu, se kterým si není radno zahrávat.

Velké SUV jen tak nepřehlédnete

Že jde o velké SUV, poznáte nejen zvenku, ale i uvnitř. Pro Čechy jistě nejzajímavější bude hodnota velikosti zavazadlového prostoru – 612 litrů. Za mě se tedy s novým Lexusem může snad každá rodina cítit tak, že má prostoru na rozdávání. Ale nejen pro převážení věcí, ale i osob. V interiéru poznáte delší rozvor a celkové zvětšení vozu oproti předešlé generaci.

Na první dobrou pro mě bylo poněkud překvapením způsob otevírání dveří, ať už jste venku nebo uvnitř. Nestačí totiž vzít klasicky za kliku, ani nic vyklápět podobně jako například u Tesly, ale musíte stisknout tlačítko schované uvnitř kliky. Jakmile ale zjistíte, co a jak, rychle si zvyknete.

V interiéru jsou použité špičkové materiály, koneckonců čekal by někdo v cenové kategorii kolem dvou milionů něco jiného? Vše je velice přehledné, když způsob ovládání vychází z předchozích aut značek Toyota/Lexus. A pochválit bych chtěl i nejnovější infotainment přebraný z Lexusu NX.

Lexus RX 450h+

Plug-in hybridní Lexus RX 450h+ | foto: vlastní


Čtěte také: Toyota využije značku Lexus k prosazení mezi elektromobily. Co chystá?


První jízdní dojmy

Na úvod se sluší říct, že je na výběr hned ze tří různých verzí, které se od sebe odlišují: základní full-hybrid Lexus RX 350h s cenou zhruba od 1,6 milionu korun, dále plug-in hybridní Lexus RX 450h+ za nejméně 2,079 milionu korun a nakonec nejvyšší, sportovně laděný full-hybrid Lexus RX 500h se zajímavou technikou Direct4.

Modely jsme postupně projeli a vyzkoušeli tak nejen již „starou“ a dobře známou „toyotí“ full/plug-in hybridní techniku s eCVT převodovkou, ale také nejvýkonnější F Sport variantu modelu RX 500h s novou hybridní technikou se 6 stupňovou automatickou převodovkou.

Lexus RX 450h+

Za volantem Lexusu RX | foto: vlastní

Během testovacího odpoledne jsme se zaměřili čistě na jízdní vlastnosti. Technika jako taková je skvělá ve všech motorizacích a řidič se za volantem cítí nejen velice pohodlně (díky inovované platformě GA-K, která je o něco tužší díky novým prvkům), ale také velice jistě (auto je hrozně dobře předvídatelné).

Ještě více to pak platí u nejvyššího modelu 500h, kde je k dispozici dokonce dynamický pohon všech kol Direct4 s natáčením zadní nápravy a předními/zadními stabilizátory řízení. Systém vám také může pomáhat s přibrzděním do zatáček, a co teprve balík nejmodernějších asistenčních systémů Lexus Safety System+3. Tady je bezpečnost opravdu na prvním místě.

Lexus RX 350h

A teď něco málo k rozdílům, kterými se jednotlivé motorizace liší. Základní model RX 350h je klasický full-hybrid se čtyřválcovým 2,5 litrovým motorem a eCVT převodovkou, jehož výkon je 250 koní. Jde o vstupní nabídku, která se hodí spíše pro méně náročné zákazníky, kteří upřednostňují ekologičtější a plynulejší jízdu, bez nějakých „divočin“.

Lexus RX 450h+

Plug-in hybridní model RX 450h+ je o něco zajímavější, protože dokáže jednak jezdit na baterii (čistě na elektřinu) až 69 km dle normy WLTP (reálně určitě méně, pokud nebudete jezdit jen po městě), ale také má o něco vyšší výkon 309 koní. Samozřejmě i zde je k dispozici čtyřválcový 2,5 litr s eCVT převodovkou, u které prostě uslyšíte, když budete chtít nějaké svižnější zrychlení (neplatí pro čistě elektrický režim, který je krásně tichý).

Lexus RX 500h

A nejvyšší model RX 500h, na který jsme se těšili ze všeho nejvíce, nás naopak nejvíce zklamal jednou dost zásadní věcí. Tou je zvuk motoru, v tomto případě čtyřválcový 2,4 litr s výkonem 371 koní/645 Nm a 6 stupňovou automatickou převodovkou. Lexus zvolil poněkud odlišné řešení, než u svých full-hybridů používá, a výsledkem je ne zrovna lahodný zvuk pohonného ústrojí, které ještě kazí uměle přidaný zvuk ve sportovním režimu.

Závěr

Lexus vylepšil dosavadní generaci svého modelu RX, ovšem hlavním prodejním argumentem zůstává zaměření na maximální pohodlí v kombinaci s lepší úsporností. A to je v případě nejvyššího stupně RX 500h poněkud škoda, protože německá konkurence dokáže z pohledu emocí nabídnout víc.

Zbývající dvě motorizace Lexusu RX dávají smysl, ale pokud se nerozhodujete při výběru nového auta hlavně srdcem, musíte si to hlavně dobře spočítat, protože v případě Lexusu máte rovnou ve výbavě spoustu věcí, u kterých se u konkurence připlácí. Takže srovnání na papíře pak není vůbec jednoznačné a záleží, čemu dáte přednost s ohledem na desítky různých konfigurací.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Vyzkoušeli jsme královský koráb Lexus RX. Vytknout můžeme jedinou věc

  • Na českých silnicích jsme měli možnost projet nejnovější Lexus RX
  • Jaké jsou naše první dojmy z jízd?
  • Mohou Japonci v tomto segmentu konkurovat zavedeným německým značkám?
Lexus RX 500h

Otestovali jsme nejnovější Lexus RX 500h | foto: vlastní

Do Česka dorazila pátá generace kompletně přepracovaného SUV Lexus RX, který přináší prakticky to nejlepší, na co si u této automobilky vzpomenete. Během krátkých jízd jsme se tedy nezaměřovali na nějaké detaily, či spotřebu, ale na to udělat si celkový obrázek v rámci těchto prvních dojmů. Jaký tedy nejnovější, elektrický Lexus je?

Nový Lexus RX zaujme hlavně vzhledem

U čeho bych se na moment zastavil, je vzhled. Nový Lexus RX je vskutku obří SUV s nejnovějším designovým jazykem automobilky, která obecně umí navrhovat taková auta, jejichž vzhled je často velice nadčasový. Zde to platí, řekl bych, do puntíku.

Nejvýraznějším prvek je přední maska, která dává jasně najevo svou extratřídu. Parádní je také zadní strana se světlomety spojenými moderní a minimalistickou linkou. Celkově nejen rozměry, ale také tvarování celého vozu evokuje dobře vytvarovaného kulturistu, se kterým si není radno zahrávat.

Velké SUV jen tak nepřehlédnete

Že jde o velké SUV, poznáte nejen zvenku, ale i uvnitř. Pro Čechy jistě nejzajímavější bude hodnota velikosti zavazadlového prostoru – 612 litrů. Za mě se tedy s novým Lexusem může snad každá rodina cítit tak, že má prostoru na rozdávání. Ale nejen pro převážení věcí, ale i osob. V interiéru poznáte delší rozvor a celkové zvětšení vozu oproti předešlé generaci.

Na první dobrou pro mě bylo poněkud překvapením způsob otevírání dveří, ať už jste venku nebo uvnitř. Nestačí totiž vzít klasicky za kliku, ani nic vyklápět podobně jako například u Tesly, ale musíte stisknout tlačítko schované uvnitř kliky. Jakmile ale zjistíte, co a jak, rychle si zvyknete.

V interiéru jsou použité špičkové materiály, koneckonců čekal by někdo v cenové kategorii kolem dvou milionů něco jiného? Vše je velice přehledné, když způsob ovládání vychází z předchozích aut značek Toyota/Lexus. A pochválit bych chtěl i nejnovější infotainment přebraný z Lexusu NX.

Lexus RX 450h+

Plug-in hybridní Lexus RX 450h+ | foto: vlastní


Čtěte také: Toyota využije značku Lexus k prosazení mezi elektromobily. Co chystá?


První jízdní dojmy

Na úvod se sluší říct, že je na výběr hned ze tří různých verzí, které se od sebe odlišují: základní full-hybrid Lexus RX 350h s cenou zhruba od 1,6 milionu korun, dále plug-in hybridní Lexus RX 450h+ za nejméně 2,079 milionu korun a nakonec nejvyšší, sportovně laděný full-hybrid Lexus RX 500h se zajímavou technikou Direct4.

Modely jsme postupně projeli a vyzkoušeli tak nejen již „starou“ a dobře známou „toyotí“ full/plug-in hybridní techniku s eCVT převodovkou, ale také nejvýkonnější F Sport variantu modelu RX 500h s novou hybridní technikou se 6 stupňovou automatickou převodovkou.

Lexus RX 450h+

Za volantem Lexusu RX | foto: vlastní

Během testovacího odpoledne jsme se zaměřili čistě na jízdní vlastnosti. Technika jako taková je skvělá ve všech motorizacích a řidič se za volantem cítí nejen velice pohodlně (díky inovované platformě GA-K, která je o něco tužší díky novým prvkům), ale také velice jistě (auto je hrozně dobře předvídatelné).

Ještě více to pak platí u nejvyššího modelu 500h, kde je k dispozici dokonce dynamický pohon všech kol Direct4 s natáčením zadní nápravy a předními/zadními stabilizátory řízení. Systém vám také může pomáhat s přibrzděním do zatáček, a co teprve balík nejmodernějších asistenčních systémů Lexus Safety System+3. Tady je bezpečnost opravdu na prvním místě.

Lexus RX 350h

A teď něco málo k rozdílům, kterými se jednotlivé motorizace liší. Základní model RX 350h je klasický full-hybrid se čtyřválcovým 2,5 litrovým motorem a eCVT převodovkou, jehož výkon je 250 koní. Jde o vstupní nabídku, která se hodí spíše pro méně náročné zákazníky, kteří upřednostňují ekologičtější a plynulejší jízdu, bez nějakých „divočin“.

Lexus RX 450h+

Plug-in hybridní model RX 450h+ je o něco zajímavější, protože dokáže jednak jezdit na baterii (čistě na elektřinu) až 69 km dle normy WLTP (reálně určitě méně, pokud nebudete jezdit jen po městě), ale také má o něco vyšší výkon 309 koní. Samozřejmě i zde je k dispozici čtyřválcový 2,5 litr s eCVT převodovkou, u které prostě uslyšíte, když budete chtít nějaké svižnější zrychlení (neplatí pro čistě elektrický režim, který je krásně tichý).

Lexus RX 500h

A nejvyšší model RX 500h, na který jsme se těšili ze všeho nejvíce, nás naopak nejvíce zklamal jednou dost zásadní věcí. Tou je zvuk motoru, v tomto případě čtyřválcový 2,4 litr s výkonem 371 koní/645 Nm a 6 stupňovou automatickou převodovkou. Lexus zvolil poněkud odlišné řešení, než u svých full-hybridů používá, a výsledkem je ne zrovna lahodný zvuk pohonného ústrojí, které ještě kazí uměle přidaný zvuk ve sportovním režimu.

Závěr

Lexus vylepšil dosavadní generaci svého modelu RX, ovšem hlavním prodejním argumentem zůstává zaměření na maximální pohodlí v kombinaci s lepší úsporností. A to je v případě nejvyššího stupně RX 500h poněkud škoda, protože německá konkurence dokáže z pohledu emocí nabídnout víc.

Zbývající dvě motorizace Lexusu RX dávají smysl, ale pokud se nerozhodujete při výběru nového auta hlavně srdcem, musíte si to hlavně dobře spočítat, protože v případě Lexusu máte rovnou ve výbavě spoustu věcí, u kterých se u konkurence připlácí. Takže srovnání na papíře pak není vůbec jednoznačné a záleží, čemu dáte přednost s ohledem na desítky různých konfigurací.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."