Test kondice baterie a další novinky. Co všechno přináší update Tesla 2025.8.4?

Pavel Škopek
Baterie z Tesly
Baterie z Tesly

Tesla přináší jednoduchou funkci ze smartphonů. Nově auto ukáže stav baterie, upraví dojezd podle stylu jízdy a nabídne další chytré vylepšení.

Tesla se přibližuje smartphonům

Dnešní automobily a zvlášť elektromobily Tesla jsou v podstatě takové počítače na kolech, do kterých je možné vzduchem nainstalovat nejen opravy softwaru. Nejnovější aktualizace 2025.8.4 přináší praktickou funkci, kterou většina lidí zná z chytrých telefonů. Stejně jako na iPhonu nebo telefonu s Androidem si mohou nově řidiči jednoduše zkontrolovat kondici baterie.

Funkce Battery Health Test dává podle serveru Not a Tesla App řidičům přehled o aktuálním stavu baterie a srovnání se stavem, když byla nová. Důležité přitom je, že k tomu není potřeba žádné speciální diagnostické vybavení. Vše probíhá v infotainmentu vozu.

Tato funkce je přitom přelomová především pro dlouhodobé majitele a pro zájemce o ojetou Teslu, kteří se jednoduše dozví, jak moc se baterie opotřebovala během let. To může zlepšit prodejní argumentaci u ojetých Tesel nebo pomoci při posouzení reklamací.

Tesla Model 3 se svým velkým displejem infotainmentu | foto: Tesla
Tesla Model 3 se svým velkým displejem infotainmentu | foto: Tesla

Lepší přehled o spotřebě

Diagnostika stavu baterie je sice nejzásadnější novinkou této aktualizace, ale zdaleka ne jedinou. Tesla také vylepšila způsob, jakým odhaduje dostupnou energii – nově se přizpůsobuje konkrétním jízdním návykům každého řidiče. To znamená, že predikce dojezdu bude přesnější a bude se průběžně přizpůsobovat podle reálného využívání vozu. K tomu přibyla možnost zobrazit spotřebu energie za posledních 115, 150 nebo 300 kilometrů na stránce „Consumption“.

Změny se dotkly i obrazovky jízdních údajů „Trips“, která je teď přehlednější a přesnější. Měřiče „Current Drive“„Since Last Charge“ nově zobrazují hodnoty s desetinnými místy, což je praktické hlavně u kratších tras. „Current Drive“ se automaticky resetuje při rozjezdu z parkovací polohy, zatímco „Since Last Charge“ po dokončení nabíjení.

Spotřeba v kWh je teď viditelná i u aktuální jízdy. Dříve tam byly jen minuty. Tyto změny se týkají jak widgetu „Trips“ u Modelů 3, Y a Cybertrucku, tak i hlavního přehledu pod „Controls“ –> „Trips“ u všech vozů.

Tesla Model 3 (2024) přezdívaná Highland | foto: Unsplash
Tesla Model 3 (2024) přezdívaná Highland | foto: Unsplash

Menší, ale užitečná vylepšení

Z dalších novinek můžeme v krátkosti ještě například zmínit drobné zlepšení Bluetooth rozhraní. Nově se pod připojeným zařízením zobrazují také dostupné hudební služby, na které lze jedním klepnutím rovnou přejít. Přepínání mezi zdroji hudby je tak mnohem rychlejší a intuitivnější než dřív.

Změn doznala i dopravní vizualizace v mapách. V některých regionech jsou trasy silnic vykresleny výrazněji díky silnějším linkám a zaobleným rohům. Navíc Tesla přidala novou žlutou úroveň provozu mezi oranžovou a červenou. Důležitým bonusem je, že dopravní vizualizace je nyní dostupná zdarma i bez prémiové konektivity. Stačí klepnout na mapu a aktivovat ikonu semaforu.

Vylepšení se dočkaly i jízdní vlastnosti a senzory kabiny. Vybrané Modely Y z let 2022–2024 nyní díky předinstalovanému hardwaru podporují nový radarový systém v kabině, který byl původně určen jen pro verzi 2025. A u nového Modelu 3 se při aktivaci Autopilota automaticky zapne režim „Standard Ride & Handling“ pro komfortnější jízdu. Tuto funkci je možné případně deaktivovat v nastavení vozu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články