Teslu Cybertruck vám nikdo nepoškrábe, došlo by ke zničení klíčů a ne auta
- Speciální povrchová úprava má zabránit poškrábání (téměř) všeho druhu
- Trik je v použití nánosu vrstvy karbidu wolframu
- Směs se běžně používá u sportovních brzdových systémů

Čtěte také: Tohle chce Musk pustit na silnice? Cybertrucku za jízdy po dálnici ulétl kus kola
Směs se používá ve sportovních vozech
Nejde přitom o novinku. Ač je to neobvyklé řešení pro lak karoserie, Porsche například tuto směs používá na brzdové kotouče. Díky tenké vrstvě karbidu wolframu se kotouče méně opotřebují a prodlouží se jejich životnost. Je také zabráněno vzniku koroze a snižuje množství množství vznikajícího brzdového prachu. U Porsche se nelze takovému použití divit, jelikož mezi jeho stále nejprodávánější vozy patří svižná sportovní vozidla.
Experti z chemického závodu Linde se k použití na karoserii vyjádřili vcelku pozitivně. Stejně jako při použití u brzdového systému, pokud se karbid wolframu smíchá s malým množstvím kovového prachu, vytvoří povrch, který bude velmi obdobný vůči všem zmíněným faktorům. Jeho použití na karoserii vozu tedy skutečně nic nebrání. Možná je Tesla již o tolik napřed, že takové povrchové úpravy již testuje na prototypech Cybertrucku, které jsme měli možnost spatřit.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.