Teslu Cybertruck vám nikdo nepoškrábe, došlo by ke zničení klíčů a ne auta

  • Speciální povrchová úprava má zabránit poškrábání (téměř) všeho druhu
  • Trik je v použití nánosu vrstvy karbidu wolframu
  • Směs se běžně používá u sportovních brzdových systémů
Tesla Cybertruck crashtest

Aprílový crashtest Tesly na chystaný Cybertruck | foto: Tesla

O dlouhé roky slibované Tesle Cybertruck jsme toho slyšeli hodně. A to nejen z úst Elona Muska. Spousta tvrzení se ukázala být pouhými přáními. Jedním příkladem by mohla být i schopnost použít Cybertruck po krátkou omezenou dobu jako volní plavidlo. Ještě nějakou chvíli se nedozvíme, zda by Boat mode mohl být něco skutečně dosažitelného.

Tesla Cybertruck má být „nepoškrabatelná“

Od představení této „vlastnosti“ jsme o ní nicméně nic dalšího neslyšeli. Jedním z dalších podobných funkci vozu má být jeho odolnost proti poškrábání. Karoserie z nerezové oceli je zajisté kvalitním základem pro takovou vlastnost, sama o sobě ale odolná vůči poškrábání není. Takové obavy na sociální sítí X (dříve známá jako Twitter) vyjádřil uživatel jimmah. Elon Musk mu na ní ale vcelku obratem odpověděl.

V příplatkové výbavě Cybertrucku by se měla objevit možnost doplnění povrchu karoserie o dodatečný lak z karbidu wolframu. Ten by zamezil poškrábání vším, co bude mít tvrdost slabší diamantu. Přitom otázka uživatele je vcelku validní. Tesly jsou bohužel často terčem vandalů a karoserie poškozené od klíčů „kolemjdoucích“ nejsou neobvyklým počinem. Použitá směs na bázi wolframu se může zdát být vcelku divoká, když vezmeme v potaz, že jí žádný běžný výrobce vozidel nepoužívá. Také nám ale po silnicích běžně nejezdí nerezové automobily.

Tesla Cybertruck

Tesla Cybertruck | foto: Tesla


Čtěte také: Tohle chce Musk pustit na silnice? Cybertrucku za jízdy po dálnici ulétl kus kola


Směs se používá ve sportovních vozech

Nejde přitom o novinku. Ač je to neobvyklé řešení pro lak karoserie, Porsche například tuto směs používá na brzdové kotouče. Díky tenké vrstvě karbidu wolframu se kotouče méně opotřebují a prodlouží se jejich životnost. Je také zabráněno vzniku koroze a snižuje množství množství vznikajícího brzdového prachu. U Porsche se nelze takovému použití divit, jelikož mezi jeho stále nejprodávánější vozy patří svižná sportovní vozidla.

Experti z chemického závodu Linde se k použití na karoserii vyjádřili vcelku pozitivně. Stejně jako při použití u brzdového systému, pokud se karbid wolframu smíchá s malým množstvím kovového prachu, vytvoří povrch, který bude velmi obdobný vůči všem zmíněným faktorům. Jeho použití na karoserii vozu tedy skutečně nic nebrání. Možná je Tesla již o tolik napřed, že takové povrchové úpravy již testuje na prototypech Cybertrucku, které jsme měli možnost spatřit.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Teslu Cybertruck vám nikdo nepoškrábe, došlo by ke zničení klíčů a ne auta

  • Speciální povrchová úprava má zabránit poškrábání (téměř) všeho druhu
  • Trik je v použití nánosu vrstvy karbidu wolframu
  • Směs se běžně používá u sportovních brzdových systémů
Tesla Cybertruck crashtest

Aprílový crashtest Tesly na chystaný Cybertruck | foto: Tesla

O dlouhé roky slibované Tesle Cybertruck jsme toho slyšeli hodně. A to nejen z úst Elona Muska. Spousta tvrzení se ukázala být pouhými přáními. Jedním příkladem by mohla být i schopnost použít Cybertruck po krátkou omezenou dobu jako volní plavidlo. Ještě nějakou chvíli se nedozvíme, zda by Boat mode mohl být něco skutečně dosažitelného.

Tesla Cybertruck má být „nepoškrabatelná“

Od představení této „vlastnosti“ jsme o ní nicméně nic dalšího neslyšeli. Jedním z dalších podobných funkci vozu má být jeho odolnost proti poškrábání. Karoserie z nerezové oceli je zajisté kvalitním základem pro takovou vlastnost, sama o sobě ale odolná vůči poškrábání není. Takové obavy na sociální sítí X (dříve známá jako Twitter) vyjádřil uživatel jimmah. Elon Musk mu na ní ale vcelku obratem odpověděl.

V příplatkové výbavě Cybertrucku by se měla objevit možnost doplnění povrchu karoserie o dodatečný lak z karbidu wolframu. Ten by zamezil poškrábání vším, co bude mít tvrdost slabší diamantu. Přitom otázka uživatele je vcelku validní. Tesly jsou bohužel často terčem vandalů a karoserie poškozené od klíčů „kolemjdoucích“ nejsou neobvyklým počinem. Použitá směs na bázi wolframu se může zdát být vcelku divoká, když vezmeme v potaz, že jí žádný běžný výrobce vozidel nepoužívá. Také nám ale po silnicích běžně nejezdí nerezové automobily.

Tesla Cybertruck

Tesla Cybertruck | foto: Tesla


Čtěte také: Tohle chce Musk pustit na silnice? Cybertrucku za jízdy po dálnici ulétl kus kola


Směs se používá ve sportovních vozech

Nejde přitom o novinku. Ač je to neobvyklé řešení pro lak karoserie, Porsche například tuto směs používá na brzdové kotouče. Díky tenké vrstvě karbidu wolframu se kotouče méně opotřebují a prodlouží se jejich životnost. Je také zabráněno vzniku koroze a snižuje množství množství vznikajícího brzdového prachu. U Porsche se nelze takovému použití divit, jelikož mezi jeho stále nejprodávánější vozy patří svižná sportovní vozidla.

Experti z chemického závodu Linde se k použití na karoserii vyjádřili vcelku pozitivně. Stejně jako při použití u brzdového systému, pokud se karbid wolframu smíchá s malým množstvím kovového prachu, vytvoří povrch, který bude velmi obdobný vůči všem zmíněným faktorům. Jeho použití na karoserii vozu tedy skutečně nic nebrání. Možná je Tesla již o tolik napřed, že takové povrchové úpravy již testuje na prototypech Cybertrucku, které jsme měli možnost spatřit.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."