O dlouhé roky slibované Tesle Cybertruck jsme toho slyšeli hodně. A to nejen z úst Elona Muska. Spousta tvrzení se ukázala být pouhými přáními. Jedním příkladem by mohla být i schopnost použít Cybertruck po krátkou omezenou dobu jako volní plavidlo. Ještě nějakou chvíli se nedozvíme, zda by Boat mode mohl být něco skutečně dosažitelného.
Od představení této „vlastnosti“ jsme o ní nicméně nic dalšího neslyšeli. Jedním z dalších podobných funkci vozu má být jeho odolnost proti poškrábání. Karoserie z nerezové oceli je zajisté kvalitním základem pro takovou vlastnost, sama o sobě ale odolná vůči poškrábání není. Takové obavy na sociální sítí X (dříve známá jako Twitter) vyjádřil uživatel jimmah. Elon Musk mu na ní ale vcelku obratem odpověděl.
V příplatkové výbavě Cybertrucku by se měla objevit možnost doplnění povrchu karoserie o dodatečný lak z karbidu wolframu. Ten by zamezil poškrábání vším, co bude mít tvrdost slabší diamantu. Přitom otázka uživatele je vcelku validní. Tesly jsou bohužel často terčem vandalů a karoserie poškozené od klíčů „kolemjdoucích“ nejsou neobvyklým počinem. Použitá směs na bázi wolframu se může zdát být vcelku divoká, když vezmeme v potaz, že jí žádný běžný výrobce vozidel nepoužívá. Také nám ale po silnicích běžně nejezdí nerezové automobily.
Čtěte také: Tohle chce Musk pustit na silnice? Cybertrucku za jízdy po dálnici ulétl kus kola
Nejde přitom o novinku. Ač je to neobvyklé řešení pro lak karoserie, Porsche například tuto směs používá na brzdové kotouče. Díky tenké vrstvě karbidu wolframu se kotouče méně opotřebují a prodlouží se jejich životnost. Je také zabráněno vzniku koroze a snižuje množství množství vznikajícího brzdového prachu. U Porsche se nelze takovému použití divit, jelikož mezi jeho stále nejprodávánější vozy patří svižná sportovní vozidla.
Experti z chemického závodu Linde se k použití na karoserii vyjádřili vcelku pozitivně. Stejně jako při použití u brzdového systému, pokud se karbid wolframu smíchá s malým množstvím kovového prachu, vytvoří povrch, který bude velmi obdobný vůči všem zmíněným faktorům. Jeho použití na karoserii vozu tedy skutečně nic nebrání. Možná je Tesla již o tolik napřed, že takové povrchové úpravy již testuje na prototypech Cybertrucku, které jsme měli možnost spatřit.
O dlouhé roky slibované Tesle Cybertruck jsme toho slyšeli hodně. A to nejen z úst Elona Muska. Spousta tvrzení se ukázala být pouhými přáními. Jedním příkladem by mohla být i schopnost použít Cybertruck po krátkou omezenou dobu jako volní plavidlo. Ještě nějakou chvíli se nedozvíme, zda by Boat mode mohl být něco skutečně dosažitelného.
Od představení této „vlastnosti“ jsme o ní nicméně nic dalšího neslyšeli. Jedním z dalších podobných funkci vozu má být jeho odolnost proti poškrábání. Karoserie z nerezové oceli je zajisté kvalitním základem pro takovou vlastnost, sama o sobě ale odolná vůči poškrábání není. Takové obavy na sociální sítí X (dříve známá jako Twitter) vyjádřil uživatel jimmah. Elon Musk mu na ní ale vcelku obratem odpověděl.
V příplatkové výbavě Cybertrucku by se měla objevit možnost doplnění povrchu karoserie o dodatečný lak z karbidu wolframu. Ten by zamezil poškrábání vším, co bude mít tvrdost slabší diamantu. Přitom otázka uživatele je vcelku validní. Tesly jsou bohužel často terčem vandalů a karoserie poškozené od klíčů „kolemjdoucích“ nejsou neobvyklým počinem. Použitá směs na bázi wolframu se může zdát být vcelku divoká, když vezmeme v potaz, že jí žádný běžný výrobce vozidel nepoužívá. Také nám ale po silnicích běžně nejezdí nerezové automobily.
Čtěte také: Tohle chce Musk pustit na silnice? Cybertrucku za jízdy po dálnici ulétl kus kola
Nejde přitom o novinku. Ač je to neobvyklé řešení pro lak karoserie, Porsche například tuto směs používá na brzdové kotouče. Díky tenké vrstvě karbidu wolframu se kotouče méně opotřebují a prodlouží se jejich životnost. Je také zabráněno vzniku koroze a snižuje množství množství vznikajícího brzdového prachu. U Porsche se nelze takovému použití divit, jelikož mezi jeho stále nejprodávánější vozy patří svižná sportovní vozidla.
Experti z chemického závodu Linde se k použití na karoserii vyjádřili vcelku pozitivně. Stejně jako při použití u brzdového systému, pokud se karbid wolframu smíchá s malým množstvím kovového prachu, vytvoří povrch, který bude velmi obdobný vůči všem zmíněným faktorům. Jeho použití na karoserii vozu tedy skutečně nic nebrání. Možná je Tesla již o tolik napřed, že takové povrchové úpravy již testuje na prototypech Cybertrucku, které jsme měli možnost spatřit.