Agentura Bloomberg s odvoláním na informované zdroje uvádí, že automobilka Tesla vyrábí od začátku března svůj Model 3 a Model Y v továrně v Šanghaji pouze pět dní v týdnu místo dřívějších 6,5 dní.
Podle zdrojů, kterými jsou podle všeho zaměstnanci v čínské Gigafactory, zavedla Tesla opatření již na začátku měsíce. V současnosti údajně běží výrobní linky ve dvou směnách po 11,5 hodinách. Na základě informací zatím není jasné, kdy bude výroba obnovena na plnou kapacitu.
Jinými slovy, pokud jsou informace správné, bude Tesla místo 13 možných týdenních směn vyrábět pravděpodobně jen v desetisměnném týdenním provozu. To by bylo asi o 23 procent méně v porovnání s minulostí. Automobilka Tesla zatím nereagovala na žádost agentury Bloomberg o komentář k informacím. Na akciovém trhu ale došlo k poklesu akcií značky před zahájením pravidelného obchodování o 3,9 procenta.
Čtěte také: Tesla Model Y v Česku přes noc zdražila o 50 tisíc korun. Kolik teď stojí?
Tesla na čínském trhu evidentně pociťuje konkurenci ze strany automobilek skupiny BYD. Zejména značka BYD zaznamenala v posledních letech výrazný posun a vytvořila si před Teslou určitý náskok. Pokud jde o Model Y, evropský trh je nyní zásobován z Gigafactory Berlín, přestože všechny varianty pohonu Modelu 3 Highland pro Evropu pocházejí z Číny.
Zhruba před rokem se objevily zprávy, že Tesla plánuje z důvodu silné poptávky zvýšit výrobu v Šanghaji na 20 000 vozů týdně. Výroční zpráva za rok 2023 hovořila o „více než 950 000 vozidlech“ vyrobených v Giga Shanghai, zatímco dříve Tesla uváděla předpokládanou roční produkci v čínském výrobním závodě ve výši 750 000 vozidel.
Agentura Bloomberg s odvoláním na informované zdroje uvádí, že automobilka Tesla vyrábí od začátku března svůj Model 3 a Model Y v továrně v Šanghaji pouze pět dní v týdnu místo dřívějších 6,5 dní.
Podle zdrojů, kterými jsou podle všeho zaměstnanci v čínské Gigafactory, zavedla Tesla opatření již na začátku měsíce. V současnosti údajně běží výrobní linky ve dvou směnách po 11,5 hodinách. Na základě informací zatím není jasné, kdy bude výroba obnovena na plnou kapacitu.
Jinými slovy, pokud jsou informace správné, bude Tesla místo 13 možných týdenních směn vyrábět pravděpodobně jen v desetisměnném týdenním provozu. To by bylo asi o 23 procent méně v porovnání s minulostí. Automobilka Tesla zatím nereagovala na žádost agentury Bloomberg o komentář k informacím. Na akciovém trhu ale došlo k poklesu akcií značky před zahájením pravidelného obchodování o 3,9 procenta.
Čtěte také: Tesla Model Y v Česku přes noc zdražila o 50 tisíc korun. Kolik teď stojí?
Tesla na čínském trhu evidentně pociťuje konkurenci ze strany automobilek skupiny BYD. Zejména značka BYD zaznamenala v posledních letech výrazný posun a vytvořila si před Teslou určitý náskok. Pokud jde o Model Y, evropský trh je nyní zásobován z Gigafactory Berlín, přestože všechny varianty pohonu Modelu 3 Highland pro Evropu pocházejí z Číny.
Zhruba před rokem se objevily zprávy, že Tesla plánuje z důvodu silné poptávky zvýšit výrobu v Šanghaji na 20 000 vozů týdně. Výroční zpráva za rok 2023 hovořila o „více než 950 000 vozidlech“ vyrobených v Giga Shanghai, zatímco dříve Tesla uváděla předpokládanou roční produkci v čínském výrobním závodě ve výši 750 000 vozidel.