S tím, jak přibývá elektromobilů Tesla, je automobilka nucena řešit novou situaci s nedostatkem dobíjecích míst na některých Superchargerech.
Tip: Test Tesla Model 3: poprvé s evropskou verzí přelomového elektromobilu
Minulý týden tak Tesla začala ve Spojených státech aktualizovat nastavení svých rychlodobíjecích stanic Supercharger, a to tak, že zákazníci mohou nabíjet své elektromobily maximálně na 80 % kapacity a poté jim nabíjení automaticky skončí.
Je to z důvodu zkrácení času nabíjení, respektive zkrácení čekací doby pro ostatní elektromobily, které se chtějí také nabíjet, ale již nemají volné místo na dobíjecí stanici. V horším případě z důvodu, kdy jsou majitelé Tesel třeba na obědě po delší dobu, než trvá plné nabíjení a jejich auta už jen blokují nabíječky ostatním.
S tímto omezením Tesla přichází pouze na vybraných dobíjecích stanicích, které patří mezi ty nejvytíženější. Ve Spojených statech se tato změna dotkne asi 17 % dobíjecích stanic Supercharger, a sice u 8 % to bude trvalé omezení a u 9 % pak pouze ve vybranou dobu, kdy bude zatížení vyšší (příkladem třeba svátky a víkendy apod.). Majitelé po příjezdu na dobíjecí stanici obdrží upozornění o tomto omezení, aby se podle toho mohli zařídit.
Podle Tesly se tím (společně ještě s nedávným updatem, který předehřeje baterii na ideální teplotu ještě před příjezdem na Supercharger a také navýšením dobíjecího výkonu na 150 kW) zvýší propustnost dobíjecích stanic o zhruba 34 %. Podle nás jde o celkem logický krok, který efektivně zrychlí nabíjení elektromobilů, neboť jak víme, nejrychleji se baterie dobíjejí právě na zhruba 80 % a poté se dobíjecí výkon z fyzikálních důvodů již výrazně snižuje a tedy doba potřebná pro dobití na plných 100 % prodlužuje.
Jedinou možností, jak omezení jde zatím obejít, je nastavit finální destinaci v plánovači cest přímo na Supercharger, pak je stále možné nabíjet i na omezených dobíječkách na 100 %.
Podle našich informací se omezení zatím netýká Superchargerů jinde než ve Spojených státech, čili zákazníci v Evropě včetně například České republiky či Slovenska mohou pro tuto chvíli zůstat v klidu. Ale otázkou je, co udělá příchod tisíců nových aut Model 3 nebo následně ještě příchod dalšího cenově dostupnějšího Modelu Y. To pak kapacita Superchargerů nemusí klidně na některých místech stačit a bude potřeba podobné omezení zavést i zde.
S tím, jak přibývá elektromobilů Tesla, je automobilka nucena řešit novou situaci s nedostatkem dobíjecích míst na některých Superchargerech.
Tip: Test Tesla Model 3: poprvé s evropskou verzí přelomového elektromobilu
Minulý týden tak Tesla začala ve Spojených státech aktualizovat nastavení svých rychlodobíjecích stanic Supercharger, a to tak, že zákazníci mohou nabíjet své elektromobily maximálně na 80 % kapacity a poté jim nabíjení automaticky skončí.
Je to z důvodu zkrácení času nabíjení, respektive zkrácení čekací doby pro ostatní elektromobily, které se chtějí také nabíjet, ale již nemají volné místo na dobíjecí stanici. V horším případě z důvodu, kdy jsou majitelé Tesel třeba na obědě po delší dobu, než trvá plné nabíjení a jejich auta už jen blokují nabíječky ostatním.
S tímto omezením Tesla přichází pouze na vybraných dobíjecích stanicích, které patří mezi ty nejvytíženější. Ve Spojených statech se tato změna dotkne asi 17 % dobíjecích stanic Supercharger, a sice u 8 % to bude trvalé omezení a u 9 % pak pouze ve vybranou dobu, kdy bude zatížení vyšší (příkladem třeba svátky a víkendy apod.). Majitelé po příjezdu na dobíjecí stanici obdrží upozornění o tomto omezení, aby se podle toho mohli zařídit.
Podle Tesly se tím (společně ještě s nedávným updatem, který předehřeje baterii na ideální teplotu ještě před příjezdem na Supercharger a také navýšením dobíjecího výkonu na 150 kW) zvýší propustnost dobíjecích stanic o zhruba 34 %. Podle nás jde o celkem logický krok, který efektivně zrychlí nabíjení elektromobilů, neboť jak víme, nejrychleji se baterie dobíjejí právě na zhruba 80 % a poté se dobíjecí výkon z fyzikálních důvodů již výrazně snižuje a tedy doba potřebná pro dobití na plných 100 % prodlužuje.
Jedinou možností, jak omezení jde zatím obejít, je nastavit finální destinaci v plánovači cest přímo na Supercharger, pak je stále možné nabíjet i na omezených dobíječkách na 100 %.
Podle našich informací se omezení zatím netýká Superchargerů jinde než ve Spojených státech, čili zákazníci v Evropě včetně například České republiky či Slovenska mohou pro tuto chvíli zůstat v klidu. Ale otázkou je, co udělá příchod tisíců nových aut Model 3 nebo následně ještě příchod dalšího cenově dostupnějšího Modelu Y. To pak kapacita Superchargerů nemusí klidně na některých místech stačit a bude potřeba podobné omezení zavést i zde.