Tesla za 440 tisíc? Číňané se opět překonali, na tohle konkurence nenajde odpověď

Pavel Škopek
Leapmotor B01 | Leapmotor
Leapmotor B01 | Leapmotor

Čínský elektromobil Leapmotor B01 nabízí dojezd až 650 km, výkon 215 koní a moderní výbavu za pouhých 442 tisíc. Na tohle bude konkurence těžko hledat odpověď.

Za málo peněz hodně muziky

Elektromobil s výkonem 215 koní, dojezdem 650 kilometrů a cenovkou kolem půl milionu korun? Pro evropský trh utopie, pro čínského zákazníka realita. Nový Leapmotor B01 chce zaujmout mladou generaci, která nehledá kompromisy mezi výkonem, designem a cenou. Na první pohled běžný sedan, ale pod kabátem technologie, které dříve patřily výhradně do vyšší třídy.

Předprodej modelu B01 odstartuje v Číně 29. června, oficiální uvedení na trh pak proběhne v červenci. Základní cena se pohybuje kolem 150 000 jüanů, tedy přibližně 442 tisíc korun. Model je postaven na platformě LEAP 3.5. O pohon zadních kol se má postarat elektromotor o výkonu 132 kW (177 k) nebo 160 kW (215 k). Čínská média však informovala, že Leapmotor uvede na trh také základní verzi s elektromotorem o výkonu 100 kW (134 k).

K dispozici pak budou baterie o kapacitě 56,2 nebo 67,1 kWh, které nabídnou dojezd 550 a 650 kilometrů dle čínského cyklu CLTC (451 a 533 km podle WLTP). Díky architektuře s 800V technologií, CTC 2.0 technologii a integrovanému systému řízení teploty 27 v 1 pak B01 nabídne i rychlé nabíjení.

Leapmotor B01, interiér | foto: Leapmotor
Leapmotor B01, interiér | foto: Leapmotor

Výbava, co míří vysoko

Pokud jde o exteriér. Sází Leapmotor B01 na výrazné detaily jako průběžný světelný pás vpředu i vzadu, černé rámečky oken a zpětná zrcátka, nebo výsostně umístěný lidar na střeše. Nabídku osmi barev, včetně růžové a dvou odstínů šedé, jasně míří na zákazníky, kteří hledají styl i odlišnost.

Bezpečnostní a asistenční systémy nejsou jen doplňkem. Díky 11 kamerám, pěti radarům na milimetrových vlnách a 12 ultrazvukovým senzorům dokáže B01 nabídnout asistovanou jízdu ve městě i na dálnici. Celý systém běží na výkonném čipu Snapdragon 8650 a zahrnuje funkce autonomní navigace, čímž se Leapmotor zařazuje po bok lídrů v oblasti chytré mobility.

Uvnitř vozu dominují dvě obrazovky: 8,8“ plně digitální přístrojovka a 14,6“ středový dotykový panel s rozlišením 2.5K. Vše pohání Snapdragon 8295 spolu s rozhraním Leapmotor OS 4.0 Plus, které doplňuje hlasový asistent s prvky umělé inteligence. Kokpit působí moderně, funkčně a je přizpůsoben požadavkům technologicky zdatného publika.

Parametry napovídají, že půjde o velmi schopné auto nejen do města, ale i na delší trasy. V přímé konkurenci se B01 postaví zavedeným modelům, jako je BYD Qin L EV nebo novinka Xpeng Mona M03.

Zdroje:


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články