Tesla vzala Německo útokem! Prodeje jejích elektromobilů vzrostly o 912 %
- Tesla má za sebou turbulentní rok
- Někteří Muskovi vyčítali „tvůrčí stagnaci“ kvůli Twitteru
- Automobilce spílají i někteří odborníci, ale mají vlastně důvod?

V nedávných několika po sobě jdoucích ohlédnutích jsem psal, že loňský rok se stal pro Teslu synonymem skvělého podnikatelského záměru, který však rozsekali na maličké kousky někteří odborníci stejně jako Wall Street. I přes nesporné prodejní úspěchy a rekordní čísla se čím dál častěji začala skloňovat domněnka, že hospodaření automobilky mělo být vloni lepší.
Opravdu Tesla vloni neuspěla?
Ne vždy však platí, že to, co si myslíme, zároveň i vidíme. Zmiňuji to proto, že čísla hovoří jasně. Nejde totiž o glorifikaci značky, ale jen čisté konstatování, že závěr roku z její strany neprovázel kvapík, ale docela pořádný cval. Měla prodat víc vozů? Nejsem sice expert jako ti výše, ale nemyslím si. Je dobré si uvědomit, že netrpí nedostatečnou poptávku, spíše naopak.
To, že Tesla v loňském roce razantně zvýšila ceny, byla spíše výjimka, jíž „zneužila“ díky vrcholu hospodářského cyklu, nežli ukázka toho, jakou cenotvorbu plánuje do budoucna. To znamená, že nedávné razantní slevy jsou s přimhouřením oka reálně cifry, za které je Muskova firma ochotna prodávat a stále být vysoce zisková.

Čtěte také: Nebaví vás škrábání skla u auta? Pořiďte si tuhle věcičku za pár korun
Ekonomická situace jako zásadní hledisko
Když analytici Teslu peskovali, protože ve 2022 nenaplnila očekávání, nějakým záhadným způsobem opomněli fakt, že podnik není vně ekonomických problémů, tj. nedávná pandemie, vysoká míra inflace, změna orientace největších bankovních domů, skokové zdražení úvěrů…
Dále záměrně nepokračuji. Jednak by další vysvětlování překročilo nějaký obvyklý rámec informačního článku, jednak by to zavánělo tím, že autor je „Tesla fanboy“, což určitě není pravda. Jen je potřeba informace vnímat v nějakém kontextu. Ono totiž vyřčené nebo notně zveličené A má i velmi důležité B.

V Německu raketový 900% růst
Ostatně, že nic není tak horké, jako když se uvaří, dokládá nejnovější zpráva, o níž informuje server Teslarati. Uvádí, že expanze automobilky v Německu i nadále pokračuje. Také dodal, že tento trend se jí daří udržet v podstatě od prvních dnů, kdy vstoupila na tento trh. A s ohledem na zvyšování tamější výrobní kapacity, web naznačuje, že nemusí jít o odchylku z normálu.
Zdůraznil, že pakliže panovaly pochybnosti ohledně prostoru pro další růst, lednové výsledky hovoří za vše. Tesla zaznamenala rekordní 912,2% meziroční růst díky 4 241 prodaným elektromobilům. Jediným hráčem, který s ní dokázal držet krok, byl druhý Nissan. Tomu se podařilo prodat 1 998 vozů, což v jeho případě meziročně představuje skok o solidních 49 %.