Tesla vyslyšela zákazníky. Do Modelu 3 zase vrátí levou páčku pod volantem

Tesla vrací levou páčku pod volant. Model Y Juniper ji má, zatímco Model 3 ji nejspíš dostane zpět po nátlaku zákazníků. Cybertruck zůstává bez ní.
Tesla vrací levou páčku pod volant
Už před představením modernizovaného Modelu Y se spekulovalo, zda vůz po vzoru svého menšího sourozence přijde kompletně o podvolantové páčky. Na revoluční tlačítka na volantu Modelu 3 si lidé špatně zvykají a tak nebylo jisté, zda se Tesla tímto krokem vydá. K překvapení všech ale Model Y Juniper páčkou blinkru disponuje. U lidí za to sklidil velké ovace. Model 3 si nyní chce svojí reputaci vylepšit taktéž.
Důvěryhodný zdroj na síti X uvedl, že se v továrních Tesly chystají k obnově výroby a nasazení důležité páčky indikace změny směru. Není k tomu prý jiný důvod než ten, že si jej zákazníci jednoduše vyžádali. U Cybertrucku k takové změně nedojde. Očekává se, že když lidé přesednou do natolik odlišného vozu než řídili doposud, že se s novinkou smíří.
Jenže u Modelu 3 a Y jde o zcela odlišnou situaci. Tyto vozy si pořizují lidé, kteří jsou konzervativnější povahy a očekávají, že se toho pro ně kromě typu pohonu příliš mnohé nezmění. Chybějící páčka ale zasahuje hodně hluboko do řidičských návyků. V mnohých případech lze navíc chybějící signalizaci v provozu označit za nebezpečnou.

Náhradní varianta pro nedočkavce existuje
I nová varianta v Modelu Y je odlehčená od skutečně tradiční páčky. Nehledejte zde žádné pozice namáčknutí a trvalé indikace. Páčka jednoduše činí to, co po ní chcete. Zbylé nastavení a možnosti užití jsou stále k dispozici v nabídce centrálního dotykového displeje. Viceprezident vývoje Tesly se v nedávném rozhovoru v show Jay Lena rozhovořil o tom, jak ve vývoji přemýšlí nad co největším odlehčení řidičských povinností. U páčky blinkrů přiznal, že zašli o krok dále než se mělo stát.
V rozhovoru rovněž zaznělo, že společnost neplánuje vrátit na sloupek řízení pravou páčku. Ta v prvních modelech ovládala změnu jízdního směru a aktivaci Autopilota. Tyto funkce ale velmi brzy převzal dotykový displej, v mnohých případech navíc řidič vozu ani nemusí potvrzovat, kterým směrem se chce vydat. Funkce predikce jízdy je zatím stále ve vývojové beta verzi. Očekává se ale, že by měla být již brzy uvolněna v plné produkční verzi.
Zatím není jisté, zda dosavadní vozy Model 3 Highland bez páčky budou mít možnost zpětné instalace. Pravděpodobnost je vysoká, ale dostupnost není známá. V současnosti je tak možné využít doplňku výrobce Enhauto s názvem S3XY Stalks, které lze bezdrátově do vozu přidat. Jde o ověřené a spolehlivé řešení. O retrofitu se hovoří jen ve spojení s Modelem 3, o starší dvojici (S a X) nebyla řeč a nepředpokládá se, že by k návratu mělo dojít. Vozy s hranatým volantem Yoke se k oficiálním páčkám s jistotou nedostanou.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.