Tesla bude postupně vylepšovat svojí nabíjecí síť Superchargerů, aby lépe vyhověla i vozidlům jiných značek. V mnohých případech v Americe ani Evropě však zdaleka nestačí délka nabíjecích kabelů. Cizí vozy musí často stát přes dvě místa a snižují kapacity jednotlivých lokalit.
Jelikož Tesla v původním záměru stavěla sít Superchargerů pouze pro své vlastní vozy, byly tímto způsobem zvoleny i umístění a délka kabelů. Všechny Tesly mají nabíjecí port v levém zadním rohu. Jenže se zpřístupněním sítě cizím značkám nastal problém. Různé značky umisťují nabíjení na různá místa a majitelé musí podle toho zaparkovat. Pokud má ale vůz nabíjení například až za obloukem kola, musí si stoupnout na vedlejší parkovací místo.
Pro Teslu tak nastala doba, kdy musí investovat do úprav mnoha nabíjecích stojanů. Nejlepší řešení nyní nabízí nejnovější stojan Supercharger V4, který je již z výroby vybavený delším kabelem. Ten by měl stačit na obsloužení naprosté většiny v současnosti provozovaných elektromobilů. Tesla navýšila rychlost instalace nových stojanů a již brzy by jich mělo být více než těch stávajících s krátkými kabely.
Ředitel nabíjecí divize Tesly pro Severní Ameriku, Max de Zegher, na sociální síti X oznámil, že vylepšením prošly i algoritmy ve stojanech. Svůj stav vytížení i obsazení nyní budou stojany reportovat každých 15 sekund.
Zlepšila se také vizualizace volných stojanů, které si mohou zobrazit přímo na dotykových obrazovkách majitelé Tesly. Jestliže si tedy zadáte cíl cesty právě na nabíječce, vaše Tesla bude lépe schopná určit, který stojan vám bude vyhovovat. Tesly bude i nadále směrovat ke kratším stojanům, které zatím plně dostačují.
Z vedení společnosti je ale potvrzené, že stojanů typu V2 a V3 výrazně ubývá. Díky tomu, že stojan pozná, jaký vůz je na nabíječce připojený, může usoudit i parkovací pozici.
Jestliže by tedy měl vůz blokovat 2 stojany, upraví podle toho i dostupnost stojanů v aplikaci. Řidiči tedy nebudou přijíždět na parkoviště v domnění, že se bez potíží nabijí, pokud tomu nebude realita odpovídat. K dnešnímu dni je již upraveno více než 1 500 stojanů pro lepší dostupnost všem majitelům elektrických vozidel.
Tesla bude postupně vylepšovat svojí nabíjecí síť Superchargerů, aby lépe vyhověla i vozidlům jiných značek. V mnohých případech v Americe ani Evropě však zdaleka nestačí délka nabíjecích kabelů. Cizí vozy musí často stát přes dvě místa a snižují kapacity jednotlivých lokalit.
Jelikož Tesla v původním záměru stavěla sít Superchargerů pouze pro své vlastní vozy, byly tímto způsobem zvoleny i umístění a délka kabelů. Všechny Tesly mají nabíjecí port v levém zadním rohu. Jenže se zpřístupněním sítě cizím značkám nastal problém. Různé značky umisťují nabíjení na různá místa a majitelé musí podle toho zaparkovat. Pokud má ale vůz nabíjení například až za obloukem kola, musí si stoupnout na vedlejší parkovací místo.
Pro Teslu tak nastala doba, kdy musí investovat do úprav mnoha nabíjecích stojanů. Nejlepší řešení nyní nabízí nejnovější stojan Supercharger V4, který je již z výroby vybavený delším kabelem. Ten by měl stačit na obsloužení naprosté většiny v současnosti provozovaných elektromobilů. Tesla navýšila rychlost instalace nových stojanů a již brzy by jich mělo být více než těch stávajících s krátkými kabely.
Ředitel nabíjecí divize Tesly pro Severní Ameriku, Max de Zegher, na sociální síti X oznámil, že vylepšením prošly i algoritmy ve stojanech. Svůj stav vytížení i obsazení nyní budou stojany reportovat každých 15 sekund.
Zlepšila se také vizualizace volných stojanů, které si mohou zobrazit přímo na dotykových obrazovkách majitelé Tesly. Jestliže si tedy zadáte cíl cesty právě na nabíječce, vaše Tesla bude lépe schopná určit, který stojan vám bude vyhovovat. Tesly bude i nadále směrovat ke kratším stojanům, které zatím plně dostačují.
Z vedení společnosti je ale potvrzené, že stojanů typu V2 a V3 výrazně ubývá. Díky tomu, že stojan pozná, jaký vůz je na nabíječce připojený, může usoudit i parkovací pozici.
Jestliže by tedy měl vůz blokovat 2 stojany, upraví podle toho i dostupnost stojanů v aplikaci. Řidiči tedy nebudou přijíždět na parkoviště v domnění, že se bez potíží nabijí, pokud tomu nebude realita odpovídat. K dnešnímu dni je již upraveno více než 1 500 stojanů pro lepší dostupnost všem majitelům elektrických vozidel.