Tesla vyhlíží milník 4 milionů vyrobených elektromobilů. Zvládnout to chce už letos
- Dosáhne Tesla na 4 miliony vyrobených vozů do konce letošního roku?
- Poslední dobou je mnohem větší zájem o Modely 3 a Y
- Ostatní výrobci by chtěli pokořit hranici prodeje EV jednoho milionu ročně

Podle dostupných dat dodala Tesla do konce předešlého roku více než 2 335 000 elektromobilů svým zákazníkům. Toto číslo výrazně převyšuje hodnoty ostatních automobilek. Ve zmíněných číslech je více než půl milionu Modelů S a X a téměř 2 miliony Modelů 3 a Y (1,8 milionů kusů). Tesla má statistiky prodeje sdružené, a tak nemáme k dispozici konkrétní prodejní čísla pro jednotlivé typy.
Tesla chce oslavit 4 miliony aut v oběhu
Každopádně se jedná o nejvyšší produkci v segmentu elektromobilů. Jen ve čtvrtém kvartálu Tesla vyrobila 308 600 vozů. Se stále rostoucí výrobou se tak předpokládá 2,5 milionů Tesel na silnicích na přelomu únoru a března tohoto roku. Z toho by pak dva miliony měla tvořit skupina Modelu 3 a Y.
Ředitel Tesly Elon Musk prohlásil, že světu bude trvat 30 až 40 let, než plně přejde na bateriové elektromobily. Celkem by se mohlo jednat o 2 miliardy vozidel. To je ještě velký kus cesty před námi.

Čtěte také: Tesla se pochlubila novým rekordem! V roce 2022 nehodlá polevit
V krátkodobějším plánu Tesla vyhlíží dosažení milníku 4 milionů vlastních vozidel na silnicích po celém světě. Předpoklad pro příbytek v letošním roce je jeden a půl milionu vozů, to by v součtu dělalo 3,8 milionu do konce roku 2022. Čtvrtý milion by tak měl být dosažen odhadem v prvním čtvrtletí roku 2023.
Produkce elektromobilů roste o řády ročně
Vývoj elektromobilů je stále velmi prudce rostoucí. Výrobní i prodejní čísla rostou z tisíců do milionů. Tesla není jediná kdo doufá v brzké navýšení produkce bateriových elektromobilů na jeden milion nových vozů ročně. I ostatní automobilky vyhlíží takové prodeje. Většina by toho měla dosáhnout ještě před rokem 2025.
Je vidět, jak se automobilový průmysl velmi rychle mění. Ještě v minulém desetiletí se o elektromobilech téměř nemluvilo a kdo jej měl, byl to nadšenec do nových technologií. A jen o pár let později se automobilky předhání, kdo vyprodukuje více elektřinou poháněných vozidel.
Ale vzhledem k současným evropským nařízením jim ani nic jiného nezbývá. Stále je však co vylepšovat. Vozy se zatím pomalu začínají stávat dostupnějšími, nabíjecí infrastrukturu je potřeba stále budovat v rychlém tempu, a i na dojezdu se dá zapracovat.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.