ZEVcentric je kalifornská společnost zabývající se výkonnými elektromobily a motorsportem. Tato firma nyní obvinila Teslu, že méně výkonné brzdy Modelu Y Performance skrývá za červené kryty brzdových třmenů.
Ve videu zveřejněném na Twitteru označil ZEVcentric, který je dodavatelem náhradních dílů pro výkonné vozy, nové díly jako mírně se odlišující od původních. „Brzdy mají menší třmen a průměr, který odpovídá brzdám modelu Long Range. Rozdíl je pouze v červené barvě,“ komentuje obchod.
Tesla provedla změnu v loňském roce a aby ukryla ošklivé tajemství, zakrývá brzdové třmeny předimenzovanými, červeně lakovanými kryty. S podobným řešením se můžeme setkat například na srazech upravených aut.
Čtěte také: Nejbezpečnější auto na světě? Tesla Model Y obdržela historicky nejvyšší hodnocení
V loňském roce Tesla oznámila, že hodlá změnit výrobce zadních brzdových třmenů vozu Tesla Model Y Performance. Zatímco starší modely používaly brzdy zavedené značky Brembo, vozidla vyrobená po 15. srpnu 2022 mají osazeny díly od firmy Mando.
Na základě vyjádření automobilky nedochází v důsledku změny k negativnímu ovlivnění brzdného výkonu. Kryty brzdových třmenů mají spíš estetickou funkci a neovlivňují brzdný výkon Modelu Y.
Při bližší zkoumání zjistila firma ZEVcentric, že brzdové kotouče pro verzi Performance jsou o 2 mm silnější. Obchod také poznamenal, že přední brzdový systém je velmi podobný brzdám modelu Long Range, ale stále pochází od firmy Brembo.
Zákazníci s tímto krokem jistě nebudou spokojeni. „Platíte za upgrade a ten nedostanete. Nabarvené kryty vám lepší výkon nepřinesou,“ uvádí obchod. Tesla navíc v seznamu vlastností Modelu Y Performance výslovně uvádí položku „výkonné brzdy“. Domníváme se, že to už neplatí.
ZEVcentric je kalifornská společnost zabývající se výkonnými elektromobily a motorsportem. Tato firma nyní obvinila Teslu, že méně výkonné brzdy Modelu Y Performance skrývá za červené kryty brzdových třmenů.
Ve videu zveřejněném na Twitteru označil ZEVcentric, který je dodavatelem náhradních dílů pro výkonné vozy, nové díly jako mírně se odlišující od původních. „Brzdy mají menší třmen a průměr, který odpovídá brzdám modelu Long Range. Rozdíl je pouze v červené barvě,“ komentuje obchod.
Tesla provedla změnu v loňském roce a aby ukryla ošklivé tajemství, zakrývá brzdové třmeny předimenzovanými, červeně lakovanými kryty. S podobným řešením se můžeme setkat například na srazech upravených aut.
Čtěte také: Nejbezpečnější auto na světě? Tesla Model Y obdržela historicky nejvyšší hodnocení
V loňském roce Tesla oznámila, že hodlá změnit výrobce zadních brzdových třmenů vozu Tesla Model Y Performance. Zatímco starší modely používaly brzdy zavedené značky Brembo, vozidla vyrobená po 15. srpnu 2022 mají osazeny díly od firmy Mando.
Na základě vyjádření automobilky nedochází v důsledku změny k negativnímu ovlivnění brzdného výkonu. Kryty brzdových třmenů mají spíš estetickou funkci a neovlivňují brzdný výkon Modelu Y.
Při bližší zkoumání zjistila firma ZEVcentric, že brzdové kotouče pro verzi Performance jsou o 2 mm silnější. Obchod také poznamenal, že přední brzdový systém je velmi podobný brzdám modelu Long Range, ale stále pochází od firmy Brembo.
Zákazníci s tímto krokem jistě nebudou spokojeni. „Platíte za upgrade a ten nedostanete. Nabarvené kryty vám lepší výkon nepřinesou,“ uvádí obchod. Tesla navíc v seznamu vlastností Modelu Y Performance výslovně uvádí položku „výkonné brzdy“. Domníváme se, že to už neplatí.