Tesla chce v německé Gigafactory vyrábět mnohem více vozidel. Místní zastupitelstvo takový záměr kvituje a podporuje. Kvůli ekologickým aktivistům ale musí nyní hlasování samosprávy probíhat pod dozorem policie. Rozšíření výrobní plochy přinese i zklidnění dopravní situace v blízkém okolí.
Výrobce elektrických automobilů plánuje zvýšení výrobní kapacity evropského závodu až na jeden milion kusů ročně. Současné linky ovšem nejsou schopné takovou kapacitu pojmout, a tak je nutné přistavět další haly. Ekologickým aktivistům se nelíbí, že bude v takovém případě potřeba pokácet přilehlé lesní plochy. Tesla se s místní vládou dohodla, že se podaří kácení omezit a půjde tak o menší rozlohu než se původně plánovalo. Z původních 100 hektarů se plocha sníží o celou polovinu.
Součástí výstavby bude i železniční dráha, která bude materiály a vozy z areálu přemisťovat po kolejích místo lokálních silničních tahů. Ač je tento krok šetrný k místním obyvatelů, dvě třetiny jsou stále proti rozšíření. Možná jde ještě o dopad snižování počtu zaměstnanců, který se dotkl pár set místních pracovníků. Tesla zde před dvěma lety vytvořila 12 tisíc nových pracovních pozic.
Čtěte také: Tesla testuje nový prototyp auta. Odstranila u něj jeden důležitý prvek
Na špičkách jsou stále i místní ekologické spolky, které se nepřenesly přes umístění továrny do chráněné krajinné oblasti. Obávají se o zdraví místních vodních toků i kvalitu života zvířat a obyvatel. Společnost v tomto případě opanuje tím, že se na poměry automobilového průmyslu chová ke svému okolí mnohem šetrněji než je obvyklé. Například spotřeba vody dosahuje výrazně nižších procent než u ostatních výrobců.
Evropská továrna Tesly u městečka Grünheide aktuálně vyrobí půl milionu Modelu Y ročně. Cílem je objem zdvojnásobit. I přes drobné ústupky a kompromisy se cíle nezměnily a mělo by této mety jít dosáhnout. Kdy dojde k zahájení další výstavby nebylo zatím konkrétně řečeno.
Tesla chce v německé Gigafactory vyrábět mnohem více vozidel. Místní zastupitelstvo takový záměr kvituje a podporuje. Kvůli ekologickým aktivistům ale musí nyní hlasování samosprávy probíhat pod dozorem policie. Rozšíření výrobní plochy přinese i zklidnění dopravní situace v blízkém okolí.
Výrobce elektrických automobilů plánuje zvýšení výrobní kapacity evropského závodu až na jeden milion kusů ročně. Současné linky ovšem nejsou schopné takovou kapacitu pojmout, a tak je nutné přistavět další haly. Ekologickým aktivistům se nelíbí, že bude v takovém případě potřeba pokácet přilehlé lesní plochy. Tesla se s místní vládou dohodla, že se podaří kácení omezit a půjde tak o menší rozlohu než se původně plánovalo. Z původních 100 hektarů se plocha sníží o celou polovinu.
Součástí výstavby bude i železniční dráha, která bude materiály a vozy z areálu přemisťovat po kolejích místo lokálních silničních tahů. Ač je tento krok šetrný k místním obyvatelů, dvě třetiny jsou stále proti rozšíření. Možná jde ještě o dopad snižování počtu zaměstnanců, který se dotkl pár set místních pracovníků. Tesla zde před dvěma lety vytvořila 12 tisíc nových pracovních pozic.
Čtěte také: Tesla testuje nový prototyp auta. Odstranila u něj jeden důležitý prvek
Na špičkách jsou stále i místní ekologické spolky, které se nepřenesly přes umístění továrny do chráněné krajinné oblasti. Obávají se o zdraví místních vodních toků i kvalitu života zvířat a obyvatel. Společnost v tomto případě opanuje tím, že se na poměry automobilového průmyslu chová ke svému okolí mnohem šetrněji než je obvyklé. Například spotřeba vody dosahuje výrazně nižších procent než u ostatních výrobců.
Evropská továrna Tesly u městečka Grünheide aktuálně vyrobí půl milionu Modelu Y ročně. Cílem je objem zdvojnásobit. I přes drobné ústupky a kompromisy se cíle nezměnily a mělo by této mety jít dosáhnout. Kdy dojde k zahájení další výstavby nebylo zatím konkrétně řečeno.