Tesla se ve svých hlavních výrobních závodech potřebuje maximálně soustředit na výrobu elektrických vozidel. Z tohoto důvodu byl výrobce nucený přesunout výrobu bateriových modulů a úložišť Megapack do vlastní výrobní linky. Tu si postavil v kalifornském Lathropu. Kapacita výroby ale i zde přestává stačit a tak se Tesla po dlouhé době rozpovídala o svém záměru vybudovat další továrnu Megafactory.
Dosavadní jediná továrna tohoto typu je schopná vyrobit až 40 GWh Megapacků. Ty nachází své hlavní uplatnění u velkých projektů, pomáhají stabilizovat dodávku elektrické energie na místech s častými výpadky a mohou posloužit i jako mobilní bateriová úložiště pro těžební průmysl. Ač se o úložištích v médiích nehovoří tak často jako o automobilové divizi Tesly, každý kvartál zaznamenává Tesla nové a nové rekordy v produkci i instalacích.
Bylo tak jasné, že stavba nové továrny bude brzy nevyhnutelná. Vedení společnosti by chtělo postavit druhou, téměř identickou továrnu v Číně poblíž továrny v Šanghaji. Hovory s místní vládou jsou již velmi pokročilé a k oficiálnímu podpisu došlo již v závěru minulého roku. Podle původních očekávání se mělo do země kopnout již v polovině loňského roku a výroba měla započít v aktuálních měsících. Jak je již bohužel zvykem, i tento projekt Tesly utrpěl zpoždění.
Čtěte také: Vadné baterie vedly k požárům. Majitelé elektromobilu z USA dostanou odškodné
Nedávná časová linka počítala se zahájením prací v co nejbližším termínu tak, aby továrna mohla zahájit výrobu ještě před koncem letošního roku. Tesla k tomuto záměru dnes vydala důležité prohlášení. Na poskytnutých pozemcích se dnešním dnem zahajují zemní práce výstavby. Aktualizovaný časový vývoj zahrnuje odhadovaný počátek výroby na první čtvrtletí roku 2025.
Oproti původním plánům jde tak zhruba o roční zpoždění. To je tentokrát na Muskův typický odhad ještě velmi slušné číslo. Společnosti to ale i tak dává pouhého tři čtvrtě roku na kompletní výstavbu, vybavení, otestování a zahájení výroby. I šanghajská Megafactory má eventuálně dosáhnout produkce 10 000 Megapacků ročně s akumulovanou kapacitou 40 GWh elektrické energie. Umístění v Číně má navíc pomoci s usnadněním logistiky v celém regionu.
Tesla se ve svých hlavních výrobních závodech potřebuje maximálně soustředit na výrobu elektrických vozidel. Z tohoto důvodu byl výrobce nucený přesunout výrobu bateriových modulů a úložišť Megapack do vlastní výrobní linky. Tu si postavil v kalifornském Lathropu. Kapacita výroby ale i zde přestává stačit a tak se Tesla po dlouhé době rozpovídala o svém záměru vybudovat další továrnu Megafactory.
Dosavadní jediná továrna tohoto typu je schopná vyrobit až 40 GWh Megapacků. Ty nachází své hlavní uplatnění u velkých projektů, pomáhají stabilizovat dodávku elektrické energie na místech s častými výpadky a mohou posloužit i jako mobilní bateriová úložiště pro těžební průmysl. Ač se o úložištích v médiích nehovoří tak často jako o automobilové divizi Tesly, každý kvartál zaznamenává Tesla nové a nové rekordy v produkci i instalacích.
Bylo tak jasné, že stavba nové továrny bude brzy nevyhnutelná. Vedení společnosti by chtělo postavit druhou, téměř identickou továrnu v Číně poblíž továrny v Šanghaji. Hovory s místní vládou jsou již velmi pokročilé a k oficiálnímu podpisu došlo již v závěru minulého roku. Podle původních očekávání se mělo do země kopnout již v polovině loňského roku a výroba měla započít v aktuálních měsících. Jak je již bohužel zvykem, i tento projekt Tesly utrpěl zpoždění.
Čtěte také: Vadné baterie vedly k požárům. Majitelé elektromobilu z USA dostanou odškodné
Nedávná časová linka počítala se zahájením prací v co nejbližším termínu tak, aby továrna mohla zahájit výrobu ještě před koncem letošního roku. Tesla k tomuto záměru dnes vydala důležité prohlášení. Na poskytnutých pozemcích se dnešním dnem zahajují zemní práce výstavby. Aktualizovaný časový vývoj zahrnuje odhadovaný počátek výroby na první čtvrtletí roku 2025.
Oproti původním plánům jde tak zhruba o roční zpoždění. To je tentokrát na Muskův typický odhad ještě velmi slušné číslo. Společnosti to ale i tak dává pouhého tři čtvrtě roku na kompletní výstavbu, vybavení, otestování a zahájení výroby. I šanghajská Megafactory má eventuálně dosáhnout produkce 10 000 Megapacků ročně s akumulovanou kapacitou 40 GWh elektrické energie. Umístění v Číně má navíc pomoci s usnadněním logistiky v celém regionu.