Tesla svolává téměř 10 000 vozů Model X a Y na opravu. Jaké problémy u nich hrozí?

Alois Kácovský
  • Tesla musí svolat na opravu téměř 10 tisíc elektromobilů, potenciálně je prý vada jen u malého zlomku z nich
  • V případě Modelu X jde o chybu lepení u střešních lišt
  • Model Y má pro změnu problém s podvozkem
  • Obě závady se obešly bez nehod
Tesla logo
Tesla logo

Čína přinutila Teslu, aby svolala několik tisíc vozů Model S kvůli poruše ramene zavěšení. Tesla ale popřela, že by s nimi bylo něco v nepořádku. V USA budou také svolána některá auta kvůli problémům s odpružením. Nejde ale o Model S nýbrž o Model Y. A Model X má také problémy, ale pro změnu se střešními lištami.

Modelu X mohou odpadnout střešní lišty

Podle toho, co Tesla sdělila NHTSA, bylo zjištěno, že 9 136 vozů Model X s rokem výroby 2016 by mohlo během jízdy přijít o střešní lišty. Problém je zjevně způsoben chybou lepení.

Chybný technologický postup se týká lepení přední a páteřní (u zadních dveří Falcon) lišty, které by se mohly za jízdy uvolnit. To by mohlo vést následně k nehodám nebo zraněním, ale žádné nehody nebo zranění v souvislosti s touto závadou reportovány nebyly.

Tesla Model X
Tesla Model X

Další problém se zavěšením na Modelu Y

Druhé stažení zahrnuje 437 vozů Model Y, všechny z modelového roku 2020. V tomto případě jde o to, že šrouby spojující přední horní příčné rameno s kloubem řízení nebyly zašroubovány se správným krouticím momentem a mohly by se uvolnit. Není známo, zda by úplné rozpojení ramene od kloubu řízení mohlo ohrozit ovládání vozidla, ale taková situace se dá z logiky věci očekávat.

Tesla Model Y
Tesla Model Y

Navíc toto není první situace týkající se zavěšení u Modelu Y. V září 2020 měly některé vozy problémy s maticemi spodních kulových kloubů, pravděpodobně také kvůli nedostatečnému momentu při utahování. Problém u Modelu Y se dostal do pozornosti Tesly poté, co tři opravy automobilů ukázaly, že horní rameno bylo odděleno od kloubu řízení. Ani v souvislosti s touto závadou nebyly hlášeny žádné nehody nebo zranění.


Autor článku

Alois Kácovský - Redaktor

Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.


Komentáře


Nejnovější články