Před pěti lety si dělal Elon Musk na Twitteru srandu, že rychlonabíjení výkonem 350 kW je pouze hračkou pro děti a odsuzoval tak reálný přínos pro elektromobily. Ovšem pak začala pomalu vyrůstat síť rychlejších nabíječek Ionity, ale i třetích stran v podobě různých provozovatelů, kteří tuto technologii přinesli prvním zákazníkům. A tak Tesla zřejmě musela přehodnotit další vylepšování, aby nezůstala po stránce rychlosti nabíjení pozadu.
Musk dnes prozradil, že již dochází k upgradu z maximálního výkonu u Superchargerů V3 z dosavadních 250 kW na 300 kW. A pokud jsme dosud mohli nabíjet elektromobily Tesly během 5 minut o 120 kilometrů dojezdu, tak s tímto vylepšením to bude ještě o něco svižnější, nicméně je samozřejmě jasné, že bude záležet i na nabíjecí křivce a tedy jak dlouho reálně vůz dokáže maximální výkon nabíjení udržet. Tesla si obecně zakládá na tom, aby její baterie netrpěly zbytečnou degradací a vysoké výkony mohou jít přesně proti tomu.
Tesla má už více než 25 000 Superchargerů po celém světě, přičemž upgrade z 250 na 300 kW nastane pouze u nejnovějších stojanů V3, které jsou ale na prvním místě už více než rok a najdeme je od letošního léta v provozu také v Česku. Jinak samozřejmě zůstávají stojany V2 s výkonem 150 kW, které vylepšovaly úplně první stojany s výkonem max. 120 kW. Progres u Tesly je tedy znát nejen pokud jde o rychlost stavby a hustotu nabíječek, což je koneckonců největší výhoda největšího výrobce elektromobilů na světě, ale i co se rychlosti nabíjení týče.
Čtěte také: Otevřou se Tesla Superchargery pro elektromobily všech značek i v Česku?
Co zatím nevíme, tak zda vyššího výkonu nabíjení až 300 kW budou dosahovat Modely S/Y nebo prémiovější Modely S/X, případně všechny nejnovější generace vozů Tesly. Každopádně jde o dobrou zprávu už jen z toho důvodu, že se elektromobily budou nabíjet zase o něco rychleji a tím pádem případné čekání na obsazených Superchargerech by mohlo být o něco kratší. Nicméně Tesla si stále drží průměr více než 9 stojanů na jednu rychlonabíjecí stanici Supercharger, což je něco, na co zatím konkurence ani přinejmenším nemá odpověď.
Co říkáte na to, že Tesla navyšuje výkon nabíjení u Superchargerů a kdy si myslíte, že se dočkáme v Česku? Podělte se o své postřehy v naší diskuzi pod článkem!
Před pěti lety si dělal Elon Musk na Twitteru srandu, že rychlonabíjení výkonem 350 kW je pouze hračkou pro děti a odsuzoval tak reálný přínos pro elektromobily. Ovšem pak začala pomalu vyrůstat síť rychlejších nabíječek Ionity, ale i třetích stran v podobě různých provozovatelů, kteří tuto technologii přinesli prvním zákazníkům. A tak Tesla zřejmě musela přehodnotit další vylepšování, aby nezůstala po stránce rychlosti nabíjení pozadu.
Musk dnes prozradil, že již dochází k upgradu z maximálního výkonu u Superchargerů V3 z dosavadních 250 kW na 300 kW. A pokud jsme dosud mohli nabíjet elektromobily Tesly během 5 minut o 120 kilometrů dojezdu, tak s tímto vylepšením to bude ještě o něco svižnější, nicméně je samozřejmě jasné, že bude záležet i na nabíjecí křivce a tedy jak dlouho reálně vůz dokáže maximální výkon nabíjení udržet. Tesla si obecně zakládá na tom, aby její baterie netrpěly zbytečnou degradací a vysoké výkony mohou jít přesně proti tomu.
Tesla má už více než 25 000 Superchargerů po celém světě, přičemž upgrade z 250 na 300 kW nastane pouze u nejnovějších stojanů V3, které jsou ale na prvním místě už více než rok a najdeme je od letošního léta v provozu také v Česku. Jinak samozřejmě zůstávají stojany V2 s výkonem 150 kW, které vylepšovaly úplně první stojany s výkonem max. 120 kW. Progres u Tesly je tedy znát nejen pokud jde o rychlost stavby a hustotu nabíječek, což je koneckonců největší výhoda největšího výrobce elektromobilů na světě, ale i co se rychlosti nabíjení týče.
Čtěte také: Otevřou se Tesla Superchargery pro elektromobily všech značek i v Česku?
Co zatím nevíme, tak zda vyššího výkonu nabíjení až 300 kW budou dosahovat Modely S/Y nebo prémiovější Modely S/X, případně všechny nejnovější generace vozů Tesly. Každopádně jde o dobrou zprávu už jen z toho důvodu, že se elektromobily budou nabíjet zase o něco rychleji a tím pádem případné čekání na obsazených Superchargerech by mohlo být o něco kratší. Nicméně Tesla si stále drží průměr více než 9 stojanů na jednu rychlonabíjecí stanici Supercharger, což je něco, na co zatím konkurence ani přinejmenším nemá odpověď.
Co říkáte na to, že Tesla navyšuje výkon nabíjení u Superchargerů a kdy si myslíte, že se dočkáme v Česku? Podělte se o své postřehy v naší diskuzi pod článkem!