Kalifornská automobilka pokračuje ve svém mistrovském plánu, který zahrnuje i plně autonomní řízení. Aby byla Tesla schopna něčeho takového dosáhnout, tak se musí nejprve zbavit věcí, které ji v rozletu spíš limitují a nepřidávají žádnou zajímavou přidanou hodnotu.
V návaznosti na to nově představuje svůj “plán přechodu” na americkém trhu, který zahrnuje i naprosté vyhození předního radaru. Ten měl dříve za úkol to, co nyní nahradí pouhé kamery a propracovaný software.
Posledních několik měsíců jsme mohli o přechodu na kamerový systém slyšet poměrně hodně. Novinka se bude nazývat Tesla Vision a ve své podstatě jde o sadu kamer kolem vozu, které budou v reálném čase předávat obraz umělé inteligenci, která podle záznamu vytvoří řetězec rozhodnutí – a to hned několikasetkrát za sekundu.
V budoucnu bude systém schopen vyhodnotit většinu situací lépe než samotný člověk, který je na hranici svých fyzických možností. Software se ovšem nikdy neunaví, nikdy nespí a je vždy fit. A bohužel je také chytřejší a rychlejší.
Čtěte také: Důležitá aktualizace beta verze FSD od Tesly je na spadnutí, tvrdí Musk
Tesla začne odstraňovat radarovou technologii nejprve u Modelu 3 a Modelu Y. Všichni zákazníci s termínem výroby od května 2021 tak dostanou již elektromobily s novou technologií. A jak je zvykem, tak automobilka ke svému rozhodnutí přihodila i nějaké to varování a omezení. Podle všeho řidiči pocítí zvýšené limitace u funkcí Autosteer a Smart Summon, které se musí ještě v průběhu času vyladit.
Naštěstí se kalifornský gigant spoléhá na vzdálené aktualizace, a tak se zákazníkům bude vůz v průběhu životnosti vylepšovat a zmíněné omezení snad brzy zmizí. Je to ovšem jen malá cena za to, že dostanou systém, který má ambici naprosto jasnou – autonomní jízdu páté úrovně. Elon Musk říká, že nás tento kamerový systém ve spojení s FSD 9.0 vystřelí z bot, tak uvidíme.
Jak vnímáte přechod Tesly na systém bez radaru? Jaké jsou další benefity? Podělte se o názor v diskuzi!
Kalifornská automobilka pokračuje ve svém mistrovském plánu, který zahrnuje i plně autonomní řízení. Aby byla Tesla schopna něčeho takového dosáhnout, tak se musí nejprve zbavit věcí, které ji v rozletu spíš limitují a nepřidávají žádnou zajímavou přidanou hodnotu.
V návaznosti na to nově představuje svůj “plán přechodu” na americkém trhu, který zahrnuje i naprosté vyhození předního radaru. Ten měl dříve za úkol to, co nyní nahradí pouhé kamery a propracovaný software.
Posledních několik měsíců jsme mohli o přechodu na kamerový systém slyšet poměrně hodně. Novinka se bude nazývat Tesla Vision a ve své podstatě jde o sadu kamer kolem vozu, které budou v reálném čase předávat obraz umělé inteligenci, která podle záznamu vytvoří řetězec rozhodnutí – a to hned několikasetkrát za sekundu.
V budoucnu bude systém schopen vyhodnotit většinu situací lépe než samotný člověk, který je na hranici svých fyzických možností. Software se ovšem nikdy neunaví, nikdy nespí a je vždy fit. A bohužel je také chytřejší a rychlejší.
Čtěte také: Důležitá aktualizace beta verze FSD od Tesly je na spadnutí, tvrdí Musk
Tesla začne odstraňovat radarovou technologii nejprve u Modelu 3 a Modelu Y. Všichni zákazníci s termínem výroby od května 2021 tak dostanou již elektromobily s novou technologií. A jak je zvykem, tak automobilka ke svému rozhodnutí přihodila i nějaké to varování a omezení. Podle všeho řidiči pocítí zvýšené limitace u funkcí Autosteer a Smart Summon, které se musí ještě v průběhu času vyladit.
Naštěstí se kalifornský gigant spoléhá na vzdálené aktualizace, a tak se zákazníkům bude vůz v průběhu životnosti vylepšovat a zmíněné omezení snad brzy zmizí. Je to ovšem jen malá cena za to, že dostanou systém, který má ambici naprosto jasnou – autonomní jízdu páté úrovně. Elon Musk říká, že nás tento kamerový systém ve spojení s FSD 9.0 vystřelí z bot, tak uvidíme.
Jak vnímáte přechod Tesly na systém bez radaru? Jaké jsou další benefity? Podělte se o názor v diskuzi!