Tesla spojila své síly s německým Volkswagenem! Co tito giganti plánují?

Roman Macháč
  • Kalifornská automobilka Tesla se pokouší srazit importní daň vozů v Indii
  • Jejich snažení ovšem nemá žádný spád, a tak vstupuje do hry Volkswagen
  • Podaří se společnostem přesvědčit indickou vládu?
Herbert Diess na společné fotce s Elonem Muskem
Herbert Diess na společné fotce s Elonem Muskem

Indický trh představuje další obří výzvu pro většinu zavedených automobilek. Tesla v rámci své rychlé expanze plánuje na jeden z největších trhů vstoupit, avšak současně nastavené podmínky tomu brání. Snažení společnosti ani po delší době nenabírá žádný spád, čemuž by mohl dopomoct německý Volkswagen. Spojil se proto s kalifornskou automobilkou a chtějí bojovat proti nesmyslně nastavené importní dani.

Volkswagen s Teslou bojují proti nesmyslným podmínkám

V současné době má Tesla nakročeno k tomu, aby konečně začala dodávat své vozy do Indie. Vlastní již potvrzenou licenci, zaregistrovala tamní pobočku a hledá nové talenty do týmu. Nic ovšem není tak růžové, jak se může na první pohled zdát.

Mezi největší problémy v Indii patří importní daň, která je nastavena až nesmyslně vysoko. V případě ceny vozu do 40 tisíc dolarů, tedy 870 tisíc korun, se musí zaplatit daň ve výši 60 %. Cokoliv nad tuto částku podléhá clu, a to v brutální výši 100 %. V takovém případě by Tesla (či jiný výrobce při importu) musel prodávat své vozy až 2× dražší. Nesmysl? Pro ostatní ano, pro Indii ne.

Taková Tesla Model 3 se může v Indii hezky prodražit
Taková Tesla Model 3 se může v Indii hezky prodražit

Čtěte také: Automobilka Tesla přichází s ekologičtější těžbou lithia. Řešení je prosté


Výroba v Indii? Zatím ne, díky

Důvodem, proč toto nařízení funguje, je ochrana lokálních pracovních pozic a firem. Zastupitelé Indie zkrátka nechtějí ztratit rostoucí trend v domácí výrobě, a tak záměrně odpuzují výrobce, kteří by chtěli své zboží do země importovat. Jediným možným řešením pro Teslu je v tuto chvíli postavit v Indii fabriku, což Elon Musk odmítá do chvíle, kdy si neověří čísla trhu. A to jinak než s importem nelze.

Koncern Volkswagen v tomto prohlášení s Muskem souhlasí, a tak volá po snížení importního cla na hodnotu 25 %. Tvrdí, že při takto vysokém příplatku nemohou vozy automobilky ohrozit domácí produkci, protože stále půjde o podstatně dražší alternativu.

„Trh s elektromobily musí být dostatečně velký, abychom mohli investovat, a proto nesmíme klást překážky,“ tvrdí zastupitel indické pobočky Škoda Auto a Volkswagen, Gurpratap Boparai, pro agenturu Reuters.


Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články