Tesla si polepšila v žebříčku nejhodnotnějších značek, patří už do top 10
- Americká společnost Tesla zažívá turbulentní období
- Cena akcií sice dlouhodobě klesá, ovšem prodejně se firmě daří
- A dařilo se ji i v žebříčku nejhodnotnějších značek na světě

Společnost Brand Finance, která je přední světovou poradenskou společností v oblasti oceňování značek, vydala žebříček aktuálně nejhodnotnějších značek na světě. A světe div se, Tesla si opět výrazně polepšila.
Hodnota značky Tesla opět vzrostla
Meziročně značka Tesla v žebříčku nejhodnotnějších značek poskočila z 28. místa na 9. místo, když si polepšila o 43,9 % z pohledu hodnoty na 66,2 miliard dolarů. Přitom je důležité doplnit, že jen za poslední 3 roky vzrostla cena americké značky Tesla o šílených 433 %.
„V automobilovém sektoru americká značka Tesla prodala v roce 2022 nejvíce elektrických aut na světě, což přispělo k jejímu postavení jedné z nejrychleji rostoucích značek v žebříčku. Pozorovatelé ceny akcií Tesly za posledních několik měsíců mohou být překvapeni jejím letošním výsledkem v naší tabulce, nicméně zůstává jednou z nejnižších hodnot značky v poměru k celkové obchodní hodnotě, pouze 16,8 % v době zveřejnění,“ uvádí Brand Finance.

Čtěte také: Kolik kilometrů ujede Tesla na „roční spotřebu bankomatu“? To nepochopíte!
Nejhodnotnější jsou americké značky
V žebříčku 25 aktuálně nejhodnotnějších značek se jednoznačně nejvíce daří americkým firmám (v top 10 jich je rovnou 7 – pozn. redakce), především z technologického sektoru. Na prvním místě letos vystřídal Amazon společnost Apple, která tedy skončila druhá. Obě značky atakují hranici 300 miliard dolarů.
V top 10 nejhodnotnějších značek firem si hodně polepšily ty čínské, například ICBC (Čínská průmyslová a obchodní banka, která má od roku 2007 největší kapitál na světě), či TikTok (sociální síť, která má nejstahovanější mobilní aplikaci na světě).
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.