Tesla se pokusila naúčtovat majiteli Modelu S 22 500 dolarů za výměnu baterie mimo záruku, ale nezávislý servis dokázal problém vyřešit za zlomek této ceny. Majitelé Tesel dostávají čas od času otázku “Kolik bude stát výměna baterie?” Odpověď je těžká, protože většina výměn baterií byla zatím provedena v rámci záruky. Na začátku výroby nabídla automobilka 8 let záruku na hnací ústrojí modelů S a X bez omezení počtu najetých kilometrů.
Víme o několika účtech za výměnu baterií, vystavených Teslou, ve výši mezi 20 000 a 30 000 amerických dolarů. To je samozřejmě hodně peněz, ale na druhou stranu je třeba říct, že baterie vydrží velmi dlouho. Pokud není problém v degradaci a jednoduše dojde k selhání packu, automobilka se nejraději snaží navrhnout výměnu celé baterie.
To byl také případ Tylera Hoovera poté, co si koupil Model S P85 z roku 2013. Elektrickému vozu, kterému před čtyřmi měsíci vypršela záruka na baterii, se začalo na displeji zobrazovat chybové hlášení “Maximální úroveň nabití baterie snížena” a auto nebylo možné nabít na více než 80 kilometrů. Proto Tyler navštívil servisní středisko Tesly, které mu nabídlo problém řešit výměnou baterie za 22 500 dolarů. To se zákazníkovi nelíbilo. Hledal jiné možnosti a dozvěděl se, že YouTuber Rich Rebuilds má zkušenosti s podobnými opravami. Následně poslal svojí Teslu na Floridu, kde sídlí servis Electrified Garage.
Čtěte také: Benzínový osmiválec v Tesle? Pro jednoho mechanika to není problém
I když Tesla nedávno začala umožňovat přístup do některých ze svých diagnostických nástrojů třetím stranám, stále existuje spousta omezení pokud jde o diagnostiku hnacího ústrojí. Electrified Garage využívá některá neoficiální řešení k prolomení přístupových práv a dokáže se dostat do diagnostiky baterie. V našem případě byl detekován rozdíl napětí ve 2 ze 16 bateriových modulů.
Problém byl následně vyřešen náhradou těchto modulů místo výměny celé baterie. “Podařilo se nám demontovat baterii a vyměnit moduly, čímž jsme vyřešili problém asi o 70 % levněji než byla nabízená servisní cena. Je důležité, aby měli kvalifikovaní technici přístup k diagnostice, aby mohli správně detekovat problémy a rozlišit, jaká řešení jsou nehospodárná nebo jsou extrémní z hlediska nákladů”.
Jaká byla tedy konečná cena? Každý modul stál 1500 dolarů, dalších 750 dolarů stály díly a jištění. Kompletní částka s diagnostikou a prací tedy vychází na zhruba 5000 dolarů, tedy asi o 75 % méně, než navrhovala Tesla za úplnou výměnu baterie.
Je samozřejmé, že nový akumulátor nemá stejnou hodnotu jako 2 náhradní moduly. Podstata je ale v tom, že by měla existovat možná alternativa opravy. Velmi těžko se dá obhájit servis ve výši 22 500 dolarů u vozidla, které má v současné době cenu 25 000 až 30 000 dolarů.
Tesla se pokusila naúčtovat majiteli Modelu S 22 500 dolarů za výměnu baterie mimo záruku, ale nezávislý servis dokázal problém vyřešit za zlomek této ceny. Majitelé Tesel dostávají čas od času otázku “Kolik bude stát výměna baterie?” Odpověď je těžká, protože většina výměn baterií byla zatím provedena v rámci záruky. Na začátku výroby nabídla automobilka 8 let záruku na hnací ústrojí modelů S a X bez omezení počtu najetých kilometrů.
Víme o několika účtech za výměnu baterií, vystavených Teslou, ve výši mezi 20 000 a 30 000 amerických dolarů. To je samozřejmě hodně peněz, ale na druhou stranu je třeba říct, že baterie vydrží velmi dlouho. Pokud není problém v degradaci a jednoduše dojde k selhání packu, automobilka se nejraději snaží navrhnout výměnu celé baterie.
To byl také případ Tylera Hoovera poté, co si koupil Model S P85 z roku 2013. Elektrickému vozu, kterému před čtyřmi měsíci vypršela záruka na baterii, se začalo na displeji zobrazovat chybové hlášení “Maximální úroveň nabití baterie snížena” a auto nebylo možné nabít na více než 80 kilometrů. Proto Tyler navštívil servisní středisko Tesly, které mu nabídlo problém řešit výměnou baterie za 22 500 dolarů. To se zákazníkovi nelíbilo. Hledal jiné možnosti a dozvěděl se, že YouTuber Rich Rebuilds má zkušenosti s podobnými opravami. Následně poslal svojí Teslu na Floridu, kde sídlí servis Electrified Garage.
Čtěte také: Benzínový osmiválec v Tesle? Pro jednoho mechanika to není problém
I když Tesla nedávno začala umožňovat přístup do některých ze svých diagnostických nástrojů třetím stranám, stále existuje spousta omezení pokud jde o diagnostiku hnacího ústrojí. Electrified Garage využívá některá neoficiální řešení k prolomení přístupových práv a dokáže se dostat do diagnostiky baterie. V našem případě byl detekován rozdíl napětí ve 2 ze 16 bateriových modulů.
Problém byl následně vyřešen náhradou těchto modulů místo výměny celé baterie. “Podařilo se nám demontovat baterii a vyměnit moduly, čímž jsme vyřešili problém asi o 70 % levněji než byla nabízená servisní cena. Je důležité, aby měli kvalifikovaní technici přístup k diagnostice, aby mohli správně detekovat problémy a rozlišit, jaká řešení jsou nehospodárná nebo jsou extrémní z hlediska nákladů”.
Jaká byla tedy konečná cena? Každý modul stál 1500 dolarů, dalších 750 dolarů stály díly a jištění. Kompletní částka s diagnostikou a prací tedy vychází na zhruba 5000 dolarů, tedy asi o 75 % méně, než navrhovala Tesla za úplnou výměnu baterie.
Je samozřejmé, že nový akumulátor nemá stejnou hodnotu jako 2 náhradní moduly. Podstata je ale v tom, že by měla existovat možná alternativa opravy. Velmi těžko se dá obhájit servis ve výši 22 500 dolarů u vozidla, které má v současné době cenu 25 000 až 30 000 dolarů.