V roce 2022 provedla Tesla svolávací akce u 3,8 milionu vozů, v letošním roce jde zatím o 440 000 vozidel. Předpokládá se, že Tesla za celý rok svolá v rámci svolávacích akcí přibližně 550 000 vozidel.
Na základě informací týdeníku Barron’s zaznamenala v letošním roce americká Tesla prudký pokles svolávacích akcí v porovnání s rokem 2022. V loňském roce svolala automobilka celkem 3,8 milionu vozidel, ale v letošním roce zatím jen asi 439 000 vozů. Prudký pokles naznačuje výrazné zlepšení kontroly kvality a výrobních standardů.
Prudké snížení svolávacích akcí také naznačuje, že Tesla se snaží držet slib daný na Dni investorů 2023 ohledně zvýšení kvality a výrobních postupů. Pokud budou svolávací akce pokračovat v podobném tempu, očekává se, že do konce roku automobilka svolá v rámci svolávacích akcí přibližně 550 000 vozidel.
Čtěte také: Tesla prověřila Cybertruck střelbou ze samopalu. Jak vůz obstál?
To je v porovnání s konkurencí docela málo. Například americké automobilky (Detroit Three plus Tesla) svolaly v letošním roce ve Spojených státech celkem více než 16 milionů vozidel (ve srovnání s 19 miliony v roce 2022). Tesla se v loňském roce podílela na všech svolávacích akcích v USA přibližně 20 %, nyní to představuje pouze 2,7 % všech stažení.
Za zmínku stojí, že většina svolávacích akcí Tesly je obvykle opravena prostřednictvím bezdrátových aktualizací softwaru. Tesla se od mnoha konkurentů odlišuje tím, že nabízí pokročilou možnost aktualizace softwaru OTA (over-the-air) u všech svých vozidel. Vzhledem k vybavení vozidel Tesla pokročilým softwarem je automobilka schopna na dálku opravit některé problémy, které se na jejích vozidlech objevují.
Aktualizace OTA jsou pro společnost nákladově efektivní a pro zákazníka méně rušivé. Například nedávaná svolávací akce týkající se výstražné kontrolky detekce nízké hladiny brzdové kapaliny na některých vozidlech Tesla Model X byla opravena prostřednictvím bezdrátové aktualizace softwaru.
Je ale nutné aktualizace softwaru označovat jako svolávací akce? Generální ředitel Tesly Elon Musk vloni označil terminologii NHTSA za zastaralou a nepřesnou a naznačil, že by agentura měla přestat svolávat vozidla opravitelná pomocí aktualizace OTA. V únoru 2023 pak řekl, že použití termínu „svolávací akce“ pro bezdrátovou aktualizaci softwaru je „anachronické a zcela špatné“.
NHTSA ale uvádí, že výrobci jsou povinni zahájit svolávací akci pro jakoukoli opravu, včetně aktualizací softwaru. Na základě aktuálních pravidel pro zachování bezpečnosti tak aktualizace softwaru stále spadá pod definici „svolávací akce“. Vzhledem k tomu, že Tesla je průkopníkem používání technologie OTA v rámci automobilového průmyslu a je největším světovým výrobcem elektromobilů, je současně výrobcem automobilů s nejvyšším počtem svolávací akcí vyřešených prostřednictvím OTA updatů.
V roce 2022 provedla Tesla svolávací akce u 3,8 milionu vozů, v letošním roce jde zatím o 440 000 vozidel. Předpokládá se, že Tesla za celý rok svolá v rámci svolávacích akcí přibližně 550 000 vozidel.
Na základě informací týdeníku Barron’s zaznamenala v letošním roce americká Tesla prudký pokles svolávacích akcí v porovnání s rokem 2022. V loňském roce svolala automobilka celkem 3,8 milionu vozidel, ale v letošním roce zatím jen asi 439 000 vozů. Prudký pokles naznačuje výrazné zlepšení kontroly kvality a výrobních standardů.
Prudké snížení svolávacích akcí také naznačuje, že Tesla se snaží držet slib daný na Dni investorů 2023 ohledně zvýšení kvality a výrobních postupů. Pokud budou svolávací akce pokračovat v podobném tempu, očekává se, že do konce roku automobilka svolá v rámci svolávacích akcí přibližně 550 000 vozidel.
Čtěte také: Tesla prověřila Cybertruck střelbou ze samopalu. Jak vůz obstál?
To je v porovnání s konkurencí docela málo. Například americké automobilky (Detroit Three plus Tesla) svolaly v letošním roce ve Spojených státech celkem více než 16 milionů vozidel (ve srovnání s 19 miliony v roce 2022). Tesla se v loňském roce podílela na všech svolávacích akcích v USA přibližně 20 %, nyní to představuje pouze 2,7 % všech stažení.
Za zmínku stojí, že většina svolávacích akcí Tesly je obvykle opravena prostřednictvím bezdrátových aktualizací softwaru. Tesla se od mnoha konkurentů odlišuje tím, že nabízí pokročilou možnost aktualizace softwaru OTA (over-the-air) u všech svých vozidel. Vzhledem k vybavení vozidel Tesla pokročilým softwarem je automobilka schopna na dálku opravit některé problémy, které se na jejích vozidlech objevují.
Aktualizace OTA jsou pro společnost nákladově efektivní a pro zákazníka méně rušivé. Například nedávaná svolávací akce týkající se výstražné kontrolky detekce nízké hladiny brzdové kapaliny na některých vozidlech Tesla Model X byla opravena prostřednictvím bezdrátové aktualizace softwaru.
Je ale nutné aktualizace softwaru označovat jako svolávací akce? Generální ředitel Tesly Elon Musk vloni označil terminologii NHTSA za zastaralou a nepřesnou a naznačil, že by agentura měla přestat svolávat vozidla opravitelná pomocí aktualizace OTA. V únoru 2023 pak řekl, že použití termínu „svolávací akce“ pro bezdrátovou aktualizaci softwaru je „anachronické a zcela špatné“.
NHTSA ale uvádí, že výrobci jsou povinni zahájit svolávací akci pro jakoukoli opravu, včetně aktualizací softwaru. Na základě aktuálních pravidel pro zachování bezpečnosti tak aktualizace softwaru stále spadá pod definici „svolávací akce“. Vzhledem k tomu, že Tesla je průkopníkem používání technologie OTA v rámci automobilového průmyslu a je největším světovým výrobcem elektromobilů, je současně výrobcem automobilů s nejvyšším počtem svolávací akcí vyřešených prostřednictvím OTA updatů.