Tesla přepracovala obrazovku s klimatizací. Je to změna k lepšímu?

  • Tesla neustále vylepšuje software svých vozů
  • S updatem 2024.26.1 obdržíte výrazně přepracovanou obrazovku klimatizace
  • Je nově ovládání jednodušší a přehlednější, nebo horší?
Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Interiér nové Tesly | foto: vlastní

Mnoho zlých jazyků tvrdí, jak je ovládání v Teslách přes dotykovou obrazovku hrozně složité a rozptyluje člověka během řízení. S tím, jak americká firma odebírá postupně páčky pod volantem a další klasické ovládací prvky, na které byli lidé dlouhou dobu zvyklí, se to dá celkem pochopit. Ale zvyk je železná košile a kdo prostě nemá rád změny, je jedno, jestli jsou k lepšímu nebo horšímu. Jsou to prostě změny, které možná hned neuvítáte.

Nová obrazovka s ovládáním klimatizace

Velkou změnou teď prošla obrazovka s ovládáním klimatizace. Rozhraní, které už mohou od včerejšího dne spatřit první šťastlivci, kteří obdrželi update 2024.26.1, možná vypadá na první pohled díky hlavnímu obrázku vlastně velice podobně, je ve skutečnosti výrazně přepracované, a to v duchu minimalismu a přehlednosti. Dle screenshotů od prvních uživatelů ze zahraničí to může sice vypadat, že se text zmenšil, ale nenechte se mýlit, protože rozhraní je nově širší a navíc si stále můžete v nastavení měnit velikost textu podle potřeby.

Grafika je výrazně čistší, a to především díky tomu, že místo klasických, ohraničených tlačítek máme nově k dispozici jen text, přes který probíhá ovládání stejným způsobem. Je to moderní způsob pro sjednocení ovládacích prvků, ovšem nedá se říct, že by na první dobrou bylo ovládání a nalezení konkrétních prvků rychleji rozpoznatelné. Může to být ale jen otázkou času a zvyku. Co je vítanou změnou, je přesunutí ovládání pro udržení teploty ve voze, psího režimu a také kempovacího režimu do středové oblasti nad panelem s klimou.

Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Obrazovka s dosavadním (starým) rozhraním klimatizace v Tesle | foto: vlastní

Nové ovládání klimatizace u Tesly

Nové ovládání klimatizace u Tesly při zapnutém automatickém nastavení | foto: Not a Tesla App

Nové ovládání klimatizace u Tesly

Nové ovládání klimatizace u Tesly při přepnutí na manuální ovládání a výběru foukání vzduchu na čelní sklo, obličej, nebo nohy | foto: Not a Tesla App


Čtěte také: Pokud máte Teslu, radujte se. Nejnovější update ušetří spoustu procent baterie


Škatulata, hýbejte se

Další přesouvání ovládacích prvků se týká celé horní lišty z původní klimatizace, která je nově k dispozici ve spodní části. Naopak do horní části se přesunulo přepínání mezi ovládáním klimatizace v přední a zadní části vozu. Je trochu škoda, že Tesla nespojila klimatizaci do jedné obrazovky, po čemž někteří volali. Ovládání by pak bylo mnohem jednodušší, ale zase možná méně přehledné. Vždy je sto lidí, sto chutí.

Právě důvodem přepracování grafiky, odebrání prvků nepotřebných během nastavené automatické klimatizace a přesunutí hlavních prvků je opodstatněno tím, že by to mělo vést k intuitivnějšímu ovládání pro někoho, kdo sedne do Tesly vůbec poprvé.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla přepracovala obrazovku s klimatizací. Je to změna k lepšímu?

  • Tesla neustále vylepšuje software svých vozů
  • S updatem 2024.26.1 obdržíte výrazně přepracovanou obrazovku klimatizace
  • Je nově ovládání jednodušší a přehlednější, nebo horší?
Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Interiér nové Tesly | foto: vlastní

Mnoho zlých jazyků tvrdí, jak je ovládání v Teslách přes dotykovou obrazovku hrozně složité a rozptyluje člověka během řízení. S tím, jak americká firma odebírá postupně páčky pod volantem a další klasické ovládací prvky, na které byli lidé dlouhou dobu zvyklí, se to dá celkem pochopit. Ale zvyk je železná košile a kdo prostě nemá rád změny, je jedno, jestli jsou k lepšímu nebo horšímu. Jsou to prostě změny, které možná hned neuvítáte.

Nová obrazovka s ovládáním klimatizace

Velkou změnou teď prošla obrazovka s ovládáním klimatizace. Rozhraní, které už mohou od včerejšího dne spatřit první šťastlivci, kteří obdrželi update 2024.26.1, možná vypadá na první pohled díky hlavnímu obrázku vlastně velice podobně, je ve skutečnosti výrazně přepracované, a to v duchu minimalismu a přehlednosti. Dle screenshotů od prvních uživatelů ze zahraničí to může sice vypadat, že se text zmenšil, ale nenechte se mýlit, protože rozhraní je nově širší a navíc si stále můžete v nastavení měnit velikost textu podle potřeby.

Grafika je výrazně čistší, a to především díky tomu, že místo klasických, ohraničených tlačítek máme nově k dispozici jen text, přes který probíhá ovládání stejným způsobem. Je to moderní způsob pro sjednocení ovládacích prvků, ovšem nedá se říct, že by na první dobrou bylo ovládání a nalezení konkrétních prvků rychleji rozpoznatelné. Může to být ale jen otázkou času a zvyku. Co je vítanou změnou, je přesunutí ovládání pro udržení teploty ve voze, psího režimu a také kempovacího režimu do středové oblasti nad panelem s klimou.

Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Obrazovka s dosavadním (starým) rozhraním klimatizace v Tesle | foto: vlastní

Nové ovládání klimatizace u Tesly

Nové ovládání klimatizace u Tesly při zapnutém automatickém nastavení | foto: Not a Tesla App

Nové ovládání klimatizace u Tesly

Nové ovládání klimatizace u Tesly při přepnutí na manuální ovládání a výběru foukání vzduchu na čelní sklo, obličej, nebo nohy | foto: Not a Tesla App


Čtěte také: Pokud máte Teslu, radujte se. Nejnovější update ušetří spoustu procent baterie


Škatulata, hýbejte se

Další přesouvání ovládacích prvků se týká celé horní lišty z původní klimatizace, která je nově k dispozici ve spodní části. Naopak do horní části se přesunulo přepínání mezi ovládáním klimatizace v přední a zadní části vozu. Je trochu škoda, že Tesla nespojila klimatizaci do jedné obrazovky, po čemž někteří volali. Ovládání by pak bylo mnohem jednodušší, ale zase možná méně přehledné. Vždy je sto lidí, sto chutí.

Právě důvodem přepracování grafiky, odebrání prvků nepotřebných během nastavené automatické klimatizace a přesunutí hlavních prvků je opodstatněno tím, že by to mělo vést k intuitivnějšímu ovládání pro někoho, kdo sedne do Tesly vůbec poprvé.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."