Americká automobilka Tesla od roku 2016 prohlašuje, že všechna její vozidla vyrobená v budoucnu budou mít veškerý hardware, aby se po aktualizaci softwaru stala plně autonomními. Již několikrát se ukázalo, že se uvedená prohlášení nezakládají na pravdě.
Rozporu mezi realitou a oficiálními prohlášeními si všímá server Electrek a přidává další argumenty. Již u předchozích modelů musela Tesla přistoupit na upgrade palubního počítače a kamer a přesto není schopna nabídnout svým zákazníkům plnohodnotnou funkci autonomního řízení. Její systém Full Self Driving se nalézá stále v beta verzi a i když Tesla mnohokrát avizovala, že je jen „krok od spuštění“ funkce, nic podstatného se nestalo.
Pokud by byl k dosažení plnohodnotného FSD zapotřebí nový hardware, bude dle vyjádření automobilky poskytnut zdarma. Nezávisle na tom zákazníci očekávají, že v průběhu času přirozeně dojde k vylepšení hardwarové sady v souladu s novými poznatky z vývoje. K tomu prozatím nedochází a Tesla se své předchozí sliby pokouší plnit aktualizacemi softwaru, pracujícími na starším hardwaru.
Čtěte také: Jaká je nehodovost aut od Tesly s autopilotem? Nejnovější čísla překvapila i nás
Mezi odborníky se ale stále častěji objevují pochybnosti o tom, zda bude možné předchozí sliby plnit bez zásadních úprav týkajících se vybavení. To potvrzují i nedávné změny, s nimiž Tesla přišla. Například po předchozím odstranění radarových senzorů se před měsícem objevila zpráva, že již v lednu se radar do výbavy vozů vrátí.
Objevil se také prototyp vozu Tesla Model 3 obsahující přepracovanou hardwarovou sadu Autopilot/Full Self-Driving. Nyní se objevují další informace o aktualizaci hardwaru označované jako Autopilot HW 4.0. Informace pocházejí z Číny, kde Tesla často implementuje výrobní změny jako první.
Na základě těchto informací plánuje automobilka aktualizovat přední kamerový systém, kde chce nahradit 3 stávající kamery s nižším rozlišením dvěma kamerami s vysokým rozlišením. Systém má být také vybaven novým ventilátorem a topením, jehož úkolem bude zamezovat kondenzaci a udržovat kamery v čistotě.
Vylepšení se má týkat i kamer v B sloupcích. Zatím nevíme nic o případném přidání nových kamer do světlometů nebo nárazníků, které se objevily na výše zmiňovaném prototypu Modelu 3.
Americká automobilka Tesla od roku 2016 prohlašuje, že všechna její vozidla vyrobená v budoucnu budou mít veškerý hardware, aby se po aktualizaci softwaru stala plně autonomními. Již několikrát se ukázalo, že se uvedená prohlášení nezakládají na pravdě.
Rozporu mezi realitou a oficiálními prohlášeními si všímá server Electrek a přidává další argumenty. Již u předchozích modelů musela Tesla přistoupit na upgrade palubního počítače a kamer a přesto není schopna nabídnout svým zákazníkům plnohodnotnou funkci autonomního řízení. Její systém Full Self Driving se nalézá stále v beta verzi a i když Tesla mnohokrát avizovala, že je jen „krok od spuštění“ funkce, nic podstatného se nestalo.
Pokud by byl k dosažení plnohodnotného FSD zapotřebí nový hardware, bude dle vyjádření automobilky poskytnut zdarma. Nezávisle na tom zákazníci očekávají, že v průběhu času přirozeně dojde k vylepšení hardwarové sady v souladu s novými poznatky z vývoje. K tomu prozatím nedochází a Tesla se své předchozí sliby pokouší plnit aktualizacemi softwaru, pracujícími na starším hardwaru.
Čtěte také: Jaká je nehodovost aut od Tesly s autopilotem? Nejnovější čísla překvapila i nás
Mezi odborníky se ale stále častěji objevují pochybnosti o tom, zda bude možné předchozí sliby plnit bez zásadních úprav týkajících se vybavení. To potvrzují i nedávné změny, s nimiž Tesla přišla. Například po předchozím odstranění radarových senzorů se před měsícem objevila zpráva, že již v lednu se radar do výbavy vozů vrátí.
Objevil se také prototyp vozu Tesla Model 3 obsahující přepracovanou hardwarovou sadu Autopilot/Full Self-Driving. Nyní se objevují další informace o aktualizaci hardwaru označované jako Autopilot HW 4.0. Informace pocházejí z Číny, kde Tesla často implementuje výrobní změny jako první.
Na základě těchto informací plánuje automobilka aktualizovat přední kamerový systém, kde chce nahradit 3 stávající kamery s nižším rozlišením dvěma kamerami s vysokým rozlišením. Systém má být také vybaven novým ventilátorem a topením, jehož úkolem bude zamezovat kondenzaci a udržovat kamery v čistotě.
Vylepšení se má týkat i kamer v B sloupcích. Zatím nevíme nic o případném přidání nových kamer do světlometů nebo nárazníků, které se objevily na výše zmiňovaném prototypu Modelu 3.