Tesla neudržela tajemství. Autopilot s vylepšeným hardwarem 4.0 slibuje zásadní pokrok

  • Tesla roky slibuje funkční autonomní systém řízení
  • Přes průběžné vylepšování je zatím cíl v nedohlednu
  • Automobilka přichází s novými změnami hardwaru
Elektromobil Tesla Model X a Autopilot

Elektromobil Tesla Model X s funkcí Autopilot | foto: Bee Cars

Americká automobilka Tesla od roku 2016 prohlašuje, že všechna její vozidla vyrobená v budoucnu budou mít veškerý hardware, aby se po aktualizaci softwaru stala plně autonomními. Již několikrát se ukázalo, že se uvedená prohlášení nezakládají na pravdě.

Není Autopilot Tesly jen vábničkou pro přilákání zákazníků?

Rozporu mezi realitou a oficiálními prohlášeními si všímá server Electrek a přidává další argumenty. Již u předchozích modelů musela Tesla přistoupit na upgrade palubního počítače a kamer a přesto není schopna nabídnout svým zákazníkům plnohodnotnou funkci autonomního řízení. Její systém Full Self Driving se nalézá stále v beta verzi a i když Tesla mnohokrát avizovala, že je jen „krok od spuštění“ funkce, nic podstatného se nestalo.

Pokud by byl k dosažení plnohodnotného FSD zapotřebí nový hardware, bude dle vyjádření automobilky poskytnut zdarma. Nezávisle na tom zákazníci očekávají, že v průběhu času přirozeně dojde k vylepšení hardwarové sady v souladu s novými poznatky z vývoje. K tomu prozatím nedochází a Tesla se své předchozí sliby pokouší plnit aktualizacemi softwaru, pracujícími na starším hardwaru.

Informace o úpravách hardwaru unikly z čínského regulačního úřadu | foto: Chris Zheng / Twitter


Čtěte také: Jaká je nehodovost aut od Tesly s autopilotem? Nejnovější čísla překvapila i nás


Bez hardwarových změn to nepůjde

Mezi odborníky se ale stále častěji objevují pochybnosti o tom, zda bude možné předchozí sliby plnit bez zásadních úprav týkajících se vybavení. To potvrzují i nedávné změny, s nimiž Tesla přišla. Například po předchozím odstranění radarových senzorů se před měsícem objevila zpráva, že již v lednu se radar do výbavy vozů vrátí.

Objevil se také prototyp vozu Tesla Model 3 obsahující přepracovanou hardwarovou sadu Autopilot/Full Self-Driving. Nyní se objevují další informace o aktualizaci hardwaru označované jako Autopilot HW 4.0. Informace pocházejí z Číny, kde Tesla často implementuje výrobní změny jako první.

Co obsahuje Autopilot HW 4.0?

Na základě těchto informací plánuje automobilka aktualizovat přední kamerový systém, kde chce nahradit 3 stávající kamery s nižším rozlišením dvěma kamerami s vysokým rozlišením. Systém má být také vybaven novým ventilátorem a topením, jehož úkolem bude zamezovat kondenzaci a udržovat kamery v čistotě.

Vylepšení se má týkat i kamer v B sloupcích. Zatím nevíme nic o případném přidání nových kamer do světlometů nebo nárazníků, které se objevily na výše zmiňovaném prototypu Modelu 3.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla neudržela tajemství. Autopilot s vylepšeným hardwarem 4.0 slibuje zásadní pokrok

  • Tesla roky slibuje funkční autonomní systém řízení
  • Přes průběžné vylepšování je zatím cíl v nedohlednu
  • Automobilka přichází s novými změnami hardwaru
Elektromobil Tesla Model X a Autopilot

Elektromobil Tesla Model X s funkcí Autopilot | foto: Bee Cars

Americká automobilka Tesla od roku 2016 prohlašuje, že všechna její vozidla vyrobená v budoucnu budou mít veškerý hardware, aby se po aktualizaci softwaru stala plně autonomními. Již několikrát se ukázalo, že se uvedená prohlášení nezakládají na pravdě.

Není Autopilot Tesly jen vábničkou pro přilákání zákazníků?

Rozporu mezi realitou a oficiálními prohlášeními si všímá server Electrek a přidává další argumenty. Již u předchozích modelů musela Tesla přistoupit na upgrade palubního počítače a kamer a přesto není schopna nabídnout svým zákazníkům plnohodnotnou funkci autonomního řízení. Její systém Full Self Driving se nalézá stále v beta verzi a i když Tesla mnohokrát avizovala, že je jen „krok od spuštění“ funkce, nic podstatného se nestalo.

Pokud by byl k dosažení plnohodnotného FSD zapotřebí nový hardware, bude dle vyjádření automobilky poskytnut zdarma. Nezávisle na tom zákazníci očekávají, že v průběhu času přirozeně dojde k vylepšení hardwarové sady v souladu s novými poznatky z vývoje. K tomu prozatím nedochází a Tesla se své předchozí sliby pokouší plnit aktualizacemi softwaru, pracujícími na starším hardwaru.

Informace o úpravách hardwaru unikly z čínského regulačního úřadu | foto: Chris Zheng / Twitter


Čtěte také: Jaká je nehodovost aut od Tesly s autopilotem? Nejnovější čísla překvapila i nás


Bez hardwarových změn to nepůjde

Mezi odborníky se ale stále častěji objevují pochybnosti o tom, zda bude možné předchozí sliby plnit bez zásadních úprav týkajících se vybavení. To potvrzují i nedávné změny, s nimiž Tesla přišla. Například po předchozím odstranění radarových senzorů se před měsícem objevila zpráva, že již v lednu se radar do výbavy vozů vrátí.

Objevil se také prototyp vozu Tesla Model 3 obsahující přepracovanou hardwarovou sadu Autopilot/Full Self-Driving. Nyní se objevují další informace o aktualizaci hardwaru označované jako Autopilot HW 4.0. Informace pocházejí z Číny, kde Tesla často implementuje výrobní změny jako první.

Co obsahuje Autopilot HW 4.0?

Na základě těchto informací plánuje automobilka aktualizovat přední kamerový systém, kde chce nahradit 3 stávající kamery s nižším rozlišením dvěma kamerami s vysokým rozlišením. Systém má být také vybaven novým ventilátorem a topením, jehož úkolem bude zamezovat kondenzaci a udržovat kamery v čistotě.

Vylepšení se má týkat i kamer v B sloupcích. Zatím nevíme nic o případném přidání nových kamer do světlometů nebo nárazníků, které se objevily na výše zmiňovaném prototypu Modelu 3.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."