Tesla navyšuje výrobní kapacitu i v Gigafactory Texas. Konkurence nemá slov

Matouš Vrchota
  • Tesla v Texasu pomalu dohání německou Gigafactory
  • Týdně z linek sjede 4 000 nových Modelů Y
  • V Berlíně minulý týden oznámili zvýšení již na 5 000 aut týdně
Výroba nové generace elektromobilů Tesla Model Y v Gigatovárně Texas Austin
Výroba nové generace elektromobilů Tesla Model Y v Gigatovárně Texas Austin

Tesla v žádném případě nenechává své továrny zahálet. Její nejnovější přírůstky v Německu a americkém Texasu to rozhodně dokazují. Minulý týden dosáhla Gigafactory u Berlína mety pěti tisíc kusů vozů týdně a nyní texaská fabrika Tesly hlásí překonání čtyřtisícové hranice!

Tesla neustále navyšuje výrobu

Berlínská továrna tak dosáhla mety, kterou si pro ní Tesla předsevzala. V tomto tempu vyrobí ročně na 260 tisíc elektromobilů. Evropská továrna vcelku pravidelně sdílí novinky ze svého provozu. To se o americké tolik tvrdit nedá. Poslední data o výrobě pochází z prosince minulého roku. Tehdy se na linkách vyráběly 3 tisíce vozů týdně. Po více než třech měsících se tak podařilo dosáhnout dalšího stupně. Nyní o tom oficiálně informuje Tesla na svém Twitteru.

V příspěvku oznamuje tuto skvělou novinu v krátkém leteckém video záběru. Když se bavíme o pokořených metách a výrobních číslech, Tesla často doplňuje, že se jedná pouze o Modely Y, kterých se tyto hodnoty týkají. Tesla se do navyšování produkce pouštěla u obou továren v podobné době. Ještě ke konci roku na tom byly obě nejnovější továrny vcelku shodně na hodnotě 3 tisíc vozů týdně. Od té doby se ale berlínským výrobním linkám podařilo zařadit vyšší rychlost.

Gigafactory v Texasu vyrobí 4000 vozů týdně
Gigafactory v Texasu vyrobí 4000 vozů týdně

Čtěte také: Crashtest se Cybertruckem? Tesla předvedla trochu zvláštní aprílový žert


Skluz v Texasu zapříčinily odlišné typy baterií

Obě továrny ale jedou v mírně odlišných režimech. Zatímco v Evropě se do vozů montují pouze baterie s články 2170, v Texasu se tyto články střídají s články 4680, které mají složitější způsob montáže přímo do podvozku vozu. Při navyšování počtu baterií v této továrně ale Tesla dříve narazila na drobné komplikace, které zrychlení výroby bránilo.

Po dosažení 4 tisícového týdenního objemu se ale i zde místní snaží svého pomyslného konkurenta dohnat na další metu. Bude zajímavé sledovat, jestli se „Americe“ podaří s „Evropou“ srovnat krok rychleji než doposud. V této nepsané soutěži je ale každopádně vítězem Tesla, jejíž vozy se díky těmto výsledkům dostávají k zákazníkům o to rychleji.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články