Americká společnost Tesla je známá svým odporem k marketingu. Díky využívání sociálních sítí a vlastních obdivovatelů dokonce úplně zrušila své marketingové oddělení. To samozřejmě šetří automobilce mnoho finančních prostředků. Na co tedy Tesla tyto ušetřené peníze využívá?
Podle nedávné reportáže od serveru Visual Capitalist investuje Tesla peníze, které ostatní automobilky využívají pro marketing, především do výzkumu a vývoje nových produktů. Právě technologický náskok, kterého je tímto způsobem možné docílit, velmi pravděpodobně stojí za obrovským úspěchem značky.
Podle grafu, který server Visual Capitalist zpracoval, Tesla na vývoj a výzkum věnuje přibližně 2 984 dolarů za každý prodaný vůz. Oproti tomu například automobilka Ford investuje do vývoje jen 1 186 dolarů za prodané auto. Opačný případ je u marketingu, za který Tesla neutratí nic. Ford investuje do reklamy přibližně 468 dolarů na jeden vůz. I kdyby tedy tato americká automobilka přesunula všechny prostředky vynaložené pro marketing do vývoje, stále by nedosáhla na úroveň kalifornské automobilky.
Čtěte také: Jak zvládla Tesla vybudovat tak silnou značku bez investice do marketingu?
S transformací automobilového průmyslu směrem k elektromobilitě budou muset tradiční automobilky investovat stále více peněz právě do vývoje nových elektromobilů. Na druhou stranu, pokud prodeje těchto vozů nebudou dosahovat požadované úrovně, přesunou automobilky více peněz na marketing, jehož výsledky jsou oproti návratnosti investicí do vývoje mnohem jednodušší určit.
Kvůli tomu bude opět méně peněz využíváno na samotný vývoj a pozice Tesly na trhu se díky narůstajícímu technologickému náskoku možná ještě posílí. Automobilce se tento postup zatím vyplácí, ale je otázkou, zda do budoucna bude podobná taktika stále fungovat.
Jak vnímáte “anti-marketing” Tesly Vy? Také jste toho názoru, že nejlepší možnou propagací je nechat za sebe mluvit samotný produkt? Podělte se o názor v diskuzi!
Americká společnost Tesla je známá svým odporem k marketingu. Díky využívání sociálních sítí a vlastních obdivovatelů dokonce úplně zrušila své marketingové oddělení. To samozřejmě šetří automobilce mnoho finančních prostředků. Na co tedy Tesla tyto ušetřené peníze využívá?
Podle nedávné reportáže od serveru Visual Capitalist investuje Tesla peníze, které ostatní automobilky využívají pro marketing, především do výzkumu a vývoje nových produktů. Právě technologický náskok, kterého je tímto způsobem možné docílit, velmi pravděpodobně stojí za obrovským úspěchem značky.
Podle grafu, který server Visual Capitalist zpracoval, Tesla na vývoj a výzkum věnuje přibližně 2 984 dolarů za každý prodaný vůz. Oproti tomu například automobilka Ford investuje do vývoje jen 1 186 dolarů za prodané auto. Opačný případ je u marketingu, za který Tesla neutratí nic. Ford investuje do reklamy přibližně 468 dolarů na jeden vůz. I kdyby tedy tato americká automobilka přesunula všechny prostředky vynaložené pro marketing do vývoje, stále by nedosáhla na úroveň kalifornské automobilky.
Čtěte také: Jak zvládla Tesla vybudovat tak silnou značku bez investice do marketingu?
S transformací automobilového průmyslu směrem k elektromobilitě budou muset tradiční automobilky investovat stále více peněz právě do vývoje nových elektromobilů. Na druhou stranu, pokud prodeje těchto vozů nebudou dosahovat požadované úrovně, přesunou automobilky více peněz na marketing, jehož výsledky jsou oproti návratnosti investicí do vývoje mnohem jednodušší určit.
Kvůli tomu bude opět méně peněz využíváno na samotný vývoj a pozice Tesly na trhu se díky narůstajícímu technologickému náskoku možná ještě posílí. Automobilce se tento postup zatím vyplácí, ale je otázkou, zda do budoucna bude podobná taktika stále fungovat.
Jak vnímáte “anti-marketing” Tesly Vy? Také jste toho názoru, že nejlepší možnou propagací je nechat za sebe mluvit samotný produkt? Podělte se o názor v diskuzi!