Tesla se od ostatních výrobců automobilů odlišuje mnoha aspekty. Mezi ty nejvýraznější patří například vývoj vlastního plně autonomního řízení, velikost továren Tesly a další. Věděli jste však, že Tesla do svého marketingu neinvestovala žádné peníze? I tak je ovšem jednou z nejznámějších značek na trhu.
Unikátní strategie Tesly se samozřejmě skládá z několika různých kroků a směrů. Pojďme se na ně tedy podívat a odkrýt tajemství marketingu této jedinečné americké automobilky, která neinvestovala do reklam ani dolar a přesto (nebo právě proto) sklízí větší úspěch než konkurence.
Tesla se jednoduše zaměřuje hlavně na produkt. Veškeré snahy a veškerý rozpočet společnosti jde do vývoje lepších a lepších elektrických aut a jiných výrobků místo toho, aby šel například právě na reklamu.
Díky tomu jsou veškeré produkty také stále ve vývoji a jsou průběžně vylepšované. Ať už skrze neustálou podporu všech vozů díky softwarovým aktualizacím, anebo třeba výstavbou dalších a dalších nabíječek Tesla Supercharger. Vším tím si Tesla dokáže udržet neustálou pozornost a neutuchající nadšení ze strany fanoušků.
Díky tomu, že automobilka neustále inovuje a je doslova průkopníkem nejen elektromobility, se také často dostává do médií. Tím se dostává logicky více do vědomí lidem. Vždyť kolem Tesly se neustále něco děje. Cybertruck a jeho bizarní design s failem při testu odolnosti skla, Roadster a jeho nadpozemské zrychlení, stavba obrovských továren a tak dále.
Například u Cybertrucku se internet naprosto zbláznil, všude byly vtipy a narážky na Cybertruck, takže úplně každý i věděl, co to vůbec je. Ve výsledku ani nebylo jasné, zda šlo opravdu o fail, anebo o velice promyšlený marketingový tah.
No a pokud zrovna Tesla není v médiích díky inovacím a novinkám, tak se do médií může dostat třeba kvůli Muskovi či kvůli něčemu, co se značce zrovna nepovedlo nebo vyvolalo vlnu kontroverze, pochyb a nevole.
Schválně kolik šéfů velkých automobilek či společností byste dokázali vyjmenovat za 10 vteřin. No, moc asi ne. Ale přesto určitě znáte Elona Muska. Pokud ho na Twitteru sledujete, tak určitě víte, že je na této platformě opravdu hodně aktivní. Kromě toho, že tam komunikuje s fanoušky, tak také sem tam odhalí nějakou novinku. A jelikož ho na Twitteru sleduje téměř 45 milionů lidí, tak to má zkrátka masivní dosah.
Dalším aspektem, který by se sem dal zařadit, jsou odhalovací akce. Jde zkrátka o akce, kde dochází k odhalení novinek, nových elektromobilů či technologií. Takové akce jsou totiž plné zážitků a emocí a díky tomu lidem ještě dlouho po samotné akci utkví v hlavě. Plus se třeba budou chtít o své zážitky podělit s ostatními, což dále zvyšuje povědomí o Tesle.
Tesla se od ostatních výrobců automobilů odlišuje mnoha aspekty. Mezi ty nejvýraznější patří například vývoj vlastního plně autonomního řízení, velikost továren Tesly a další. Věděli jste však, že Tesla do svého marketingu neinvestovala žádné peníze? I tak je ovšem jednou z nejznámějších značek na trhu.
Unikátní strategie Tesly se samozřejmě skládá z několika různých kroků a směrů. Pojďme se na ně tedy podívat a odkrýt tajemství marketingu této jedinečné americké automobilky, která neinvestovala do reklam ani dolar a přesto (nebo právě proto) sklízí větší úspěch než konkurence.
Tesla se jednoduše zaměřuje hlavně na produkt. Veškeré snahy a veškerý rozpočet společnosti jde do vývoje lepších a lepších elektrických aut a jiných výrobků místo toho, aby šel například právě na reklamu.
Díky tomu jsou veškeré produkty také stále ve vývoji a jsou průběžně vylepšované. Ať už skrze neustálou podporu všech vozů díky softwarovým aktualizacím, anebo třeba výstavbou dalších a dalších nabíječek Tesla Supercharger. Vším tím si Tesla dokáže udržet neustálou pozornost a neutuchající nadšení ze strany fanoušků.
Díky tomu, že automobilka neustále inovuje a je doslova průkopníkem nejen elektromobility, se také často dostává do médií. Tím se dostává logicky více do vědomí lidem. Vždyť kolem Tesly se neustále něco děje. Cybertruck a jeho bizarní design s failem při testu odolnosti skla, Roadster a jeho nadpozemské zrychlení, stavba obrovských továren a tak dále.
Například u Cybertrucku se internet naprosto zbláznil, všude byly vtipy a narážky na Cybertruck, takže úplně každý i věděl, co to vůbec je. Ve výsledku ani nebylo jasné, zda šlo opravdu o fail, anebo o velice promyšlený marketingový tah.
No a pokud zrovna Tesla není v médiích díky inovacím a novinkám, tak se do médií může dostat třeba kvůli Muskovi či kvůli něčemu, co se značce zrovna nepovedlo nebo vyvolalo vlnu kontroverze, pochyb a nevole.
Schválně kolik šéfů velkých automobilek či společností byste dokázali vyjmenovat za 10 vteřin. No, moc asi ne. Ale přesto určitě znáte Elona Muska. Pokud ho na Twitteru sledujete, tak určitě víte, že je na této platformě opravdu hodně aktivní. Kromě toho, že tam komunikuje s fanoušky, tak také sem tam odhalí nějakou novinku. A jelikož ho na Twitteru sleduje téměř 45 milionů lidí, tak to má zkrátka masivní dosah.
Dalším aspektem, který by se sem dal zařadit, jsou odhalovací akce. Jde zkrátka o akce, kde dochází k odhalení novinek, nových elektromobilů či technologií. Takové akce jsou totiž plné zážitků a emocí a díky tomu lidem ještě dlouho po samotné akci utkví v hlavě. Plus se třeba budou chtít o své zážitky podělit s ostatními, což dále zvyšuje povědomí o Tesle.