Nabídka elektromobilů americké značky Tesla se rozrostla o Model Y s pohonem zadních kol. Populární a masově prodávaný elektromobil tak dostává svoji levnější verzi, která bude zřejmě také extrémně dobře prodávaná. Rozdíl v ceně oproti doposud nabízené verzi s pohonem všech kol je propastných 250 tisíc korun.
Na levnější Model Y čekala ve světe spousta zákazníků. Každý nepotřebuje čtyřkolku, za kterou zaplatí 1,75 milionu korun. Pro mnohé zájemce tak nebude problém ani nižší dojezd, když cena základního Modelu Y je „jen“ 1 499 990 Kč. Oproti verzi Long Range s dojezdem 533 km (dle WLTP), si tak někteří vystačí i 430 kilometry u verze nazvané „Model Y – pohon zadních kol“.
Změny se odehrály také v baterii, která je zde typu LMFP. Ta nabídne menší kapacitu 72 kWh a pro Teslu ji dodává výrobce CALT. V českém konfigurátoru je tato novinka s odhadem dodání od prosince 2022 až únor 2023.
Čtěte také: Tesla je schopná dodat Model Y „rychlostí blesku“. Zapomeňte na měsíce čekání!
Kromě již zmíněné baterie a nižšího dojezdu se levnější Model Y liší oproti verzi Long Range s pohonem všech kol také zrychlením z 0 na 100 km/h. Základní verze se rozjede z nuly na stovku za 6,9 sekundy, což je o necelé dvě sekundy pomalejší.
V základní výbavě naleznete 19″ kola Gemini a bílou barvu karoserie. Soupis dalších příplatků a jejich cen si můžete projít v českém on-line konfigurátoru Tesly. Oproti základnímu Modelu 3 je nová verze Modelu Y dražší o rovných 130 tisíc korun.
Navíc dostanete o 61 kilometrů nižší dojezd a zrychlení z 0 na 100 km/h bude o 0,8 sekundy pomalejší. Pokud se nespokojíte s populárním sedanem od Tesly, ale vyžadujete karoserii typu SUV, tyto rozdíly budete muset překousnout.
Nabídka elektromobilů americké značky Tesla se rozrostla o Model Y s pohonem zadních kol. Populární a masově prodávaný elektromobil tak dostává svoji levnější verzi, která bude zřejmě také extrémně dobře prodávaná. Rozdíl v ceně oproti doposud nabízené verzi s pohonem všech kol je propastných 250 tisíc korun.
Na levnější Model Y čekala ve světe spousta zákazníků. Každý nepotřebuje čtyřkolku, za kterou zaplatí 1,75 milionu korun. Pro mnohé zájemce tak nebude problém ani nižší dojezd, když cena základního Modelu Y je „jen“ 1 499 990 Kč. Oproti verzi Long Range s dojezdem 533 km (dle WLTP), si tak někteří vystačí i 430 kilometry u verze nazvané „Model Y – pohon zadních kol“.
Změny se odehrály také v baterii, která je zde typu LMFP. Ta nabídne menší kapacitu 72 kWh a pro Teslu ji dodává výrobce CALT. V českém konfigurátoru je tato novinka s odhadem dodání od prosince 2022 až únor 2023.
Čtěte také: Tesla je schopná dodat Model Y „rychlostí blesku“. Zapomeňte na měsíce čekání!
Kromě již zmíněné baterie a nižšího dojezdu se levnější Model Y liší oproti verzi Long Range s pohonem všech kol také zrychlením z 0 na 100 km/h. Základní verze se rozjede z nuly na stovku za 6,9 sekundy, což je o necelé dvě sekundy pomalejší.
V základní výbavě naleznete 19″ kola Gemini a bílou barvu karoserie. Soupis dalších příplatků a jejich cen si můžete projít v českém on-line konfigurátoru Tesly. Oproti základnímu Modelu 3 je nová verze Modelu Y dražší o rovných 130 tisíc korun.
Navíc dostanete o 61 kilometrů nižší dojezd a zrychlení z 0 na 100 km/h bude o 0,8 sekundy pomalejší. Pokud se nespokojíte s populárním sedanem od Tesly, ale vyžadujete karoserii typu SUV, tyto rozdíly budete muset překousnout.