Závod Gigafactory v Šanghaji je čerstvě po modernizaci, což znamená, že se největší exportní hub automobilky stal ještě efektivnějším. Důkazem budiž nová odhadovaná doba dodání základní motorizace Modelu Y, která je pro tamní obyvatele stanovena na 4 až 8 týdnů. Má takový údaj v současném automobilovém průmyslu vůbec konkurenci?
V loňském roce sjelo z výrobních linek Gigafactory Šanghaj přibližně 800 tisíc vozů, přičemž po letošní modernizaci se mělo toto číslo vyšplhat až na 1,2 milionu. Dle posledních indicií se vše podařilo, jak mělo a chvíli po zatlučení posledního hřebíku se předpokládaná doba doručení Modelu Y RWD v Číně zkrátila z 2 až 6 měsíců na pouhý měsíc až dva.
Na Model 3 si počkáte o něco déle, konkrétně 12 až 20 týdnů. Očekává se, že týdně vyprodukuje modernizovaná továrna 22 tisíc kusů Modelu 3 a stejně tak Modelu Y. To je v současné době, kdy se na nový, osobně nakonfigurovaný vůz čeká i přes rok, stále velmi úctyhodný údaj.
Čtěte také: Tesla dál vládne americkému trhu s elektromobily. Její vyzyvatelé mají co dohánět
Zkrácení doby realizace je dobrým znamením rovněž pro zákazníky v zemích, kam se Model Y a 3 z Číny dováží. Čerstvě dokončená Gigafactory v Berlíně stále nedokáže pokrýt veškerou poptávku v Evropě a určité modely, motorizace či barevné kombinace jsou tedy dováženy odjinud.
Již dříve Elon Musk prozradil, že Gigafactory Šanghaj se obvykle v první polovině čtvrtletí zaměřuje na export a druhou polovinu na domácí trh. V současné době tedy továrna pomalu přechází na plnění objednávek z pocházejících z domovské půdy.
Závod Gigafactory v Šanghaji je čerstvě po modernizaci, což znamená, že se největší exportní hub automobilky stal ještě efektivnějším. Důkazem budiž nová odhadovaná doba dodání základní motorizace Modelu Y, která je pro tamní obyvatele stanovena na 4 až 8 týdnů. Má takový údaj v současném automobilovém průmyslu vůbec konkurenci?
V loňském roce sjelo z výrobních linek Gigafactory Šanghaj přibližně 800 tisíc vozů, přičemž po letošní modernizaci se mělo toto číslo vyšplhat až na 1,2 milionu. Dle posledních indicií se vše podařilo, jak mělo a chvíli po zatlučení posledního hřebíku se předpokládaná doba doručení Modelu Y RWD v Číně zkrátila z 2 až 6 měsíců na pouhý měsíc až dva.
Na Model 3 si počkáte o něco déle, konkrétně 12 až 20 týdnů. Očekává se, že týdně vyprodukuje modernizovaná továrna 22 tisíc kusů Modelu 3 a stejně tak Modelu Y. To je v současné době, kdy se na nový, osobně nakonfigurovaný vůz čeká i přes rok, stále velmi úctyhodný údaj.
Čtěte také: Tesla dál vládne americkému trhu s elektromobily. Její vyzyvatelé mají co dohánět
Zkrácení doby realizace je dobrým znamením rovněž pro zákazníky v zemích, kam se Model Y a 3 z Číny dováží. Čerstvě dokončená Gigafactory v Berlíně stále nedokáže pokrýt veškerou poptávku v Evropě a určité modely, motorizace či barevné kombinace jsou tedy dováženy odjinud.
Již dříve Elon Musk prozradil, že Gigafactory Šanghaj se obvykle v první polovině čtvrtletí zaměřuje na export a druhou polovinu na domácí trh. V současné době tedy továrna pomalu přechází na plnění objednávek z pocházejících z domovské půdy.