Gigafactory Šanghaj bude již brzy největším výrobním závodem na světě. Vyrobí milion vozů ročně
- Továrnu Tesly v Šanghaji čeká částečná měsíční odstávka
- Místní výrobní linky projdou zásadní modernizací
- Výrobní kapacita se má navýšit na 21 tisíc vozů za týden

Výroba v německém závodě Tesly se pěkně rozjíždí, a tak společnost nově upíná pozornost na starší továrnu v čínské Šanghaji. Momentálně chystá částečnou uzavírku linek, aby mohli výrobu modernizovat a navýšit produkci na 21 tisíc vozů týdně. Uzavírka bude trvat několik týdnů.
Tesla navyšuje výrobní kapacitu Giga Šanghaj
Poslední přerušení výroby si vynutila pandemie koronaviru a omezení pohybu na území Šanghaje. Jedno další pak následovalo kvůli výpadkům dodavatelského řetězce. Aktuálně chystané přerušení tak není způsobené třetí stranou nebo vyšší mocí, ale dobrovolně ze strany Tesly. Úpravy linek mají být výrazné.
Server Bloomberg informoval, že proces upgradu linek začne v červenci a dokončen by měl být během prvního týdne v srpnu. Cílem je navýšit týdenní produkci na 21 tisíc vozů. Po tomto procesu bude místní továrna vyrábět přes milion vozidel ročně.

Čtěte také: Další planý slib? Tesla Cybertruck se údajně blíží do finiše, tvrdí Musk
Na plné obrátky a opět do útlumu
Ředitel společnosti, Elon Musk, nedávno připomněl, že továrna sotva znovu najela na 100% výrobní kapacitu poté, co v Šanghaji zrušili lockdown v důsledku další vlny pandemie. V současné chvíli továrna zvládne vyrobit půl milionu vozů ročně. Před oznámením částečného přerušení se ve spojení s továrnou hovořilo o velkém rozšiřování výroby. Takovém, že se v podstatě měla přistavět celá nová hala.
Po dokončení červencových úprav se Gigafactory Šanghaj stane největším výrobním závodem na světě. Vozy vyrobené v této továrně se exportují jak do asijských zemí, tak i do Austrálie a okolních ostrovů a do evropských zemí. Současně se Tesla snaží postupně navýšit produkci i v továrnách v Berlíně a v Texasu.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.