Elektromobilů na silnicích stále přibývá a už přitom nejde jen o auta pro technologické nadšence či „blázny“ (jak jim někdo občas stále říká). Opravdový smysl začaly elektromobily dávat jak v běžném životě, tak i například ve firemním sektoru. Své o tom může říct Pavel Schwarz, jednatel technologické společnosti Terms a.s. z Plané u Českých Budějovic, který si v tomto roce pořídil luxusní elektromobil Tesla Model S a přiblížil nám tak své poznatky, které kolem objednávky, provozu a celkového využití nejpokročilejšího elektromobilu, zatím zaznamenal.
Pokud snad ještě nad koupí elektromobilu Tesla Model S váháte, pak zbystřete a dozvíte se, co by třeba také vás mohlo vést k jeho koupi. Pan Schwarz měl hned několik důvodů, proč si Teslu pořídit. Nejdůležitější byl fakt, že je Model S ze všech elektromobilů snad po všech stránkách úplně nejdále, že již ujede prakticky téměř 400 km a dá se tak s ním normálně fungovat. Pořízení navíc dávalo smysl i z hlediska technologické firmy Terms, která se kromě jiného věnuje řešením na poli obnovitelné solární energie a jakékoliv zkušenosti s podobnou technologií budoucnosti jsou zkrátka skvělé. Se svým předchozím autem se spalovacím motorem se navíc dokázal velmi rychle rozloučit a o přechodu zpátky už v žádném případě ani neuvažuje. Tesla je zkrátka návyková záležitost.
Pan Schwarz si zatím pochvaluje hlavně dlouhý dojezd (běžně 350 až 370 km), ačkoliv slibované vzdálenosti přes 400 km nedosahuje. Často jezdí trasu České Budějovice – Praha a zase zpátky, a pokud Teslu příliš nešetří, vystačí s dojezdem tam a zpět někdy jen tak tak. Po celé Západní a Střední Evropě ale situaci usnadňují rychlonabíječky Tesla Supercharger, díky kterým lze snadno a rychle dobít Teslu Model S za pouhých 30 minut na dojezd necelých 300 km. I to hrálo velkou roli při konečném rozhodnutí. Tyto nabíječky přímo od Tesly s bezplatným dobíjením už jsou navíc naplánované také pro ČR.
V České republice pak stačí nabíjet doma nebo v práci, popřípadě na jiných dobíjecích místech (obchodních centrech, parkovištích a dalších místech), pokud jedete na delší vzdálenost (drtivá většina lidí však dnes nejezdí vzdálenosti delší než 100 km). Podle průzkumu navíc více než 80 % majitelů elektromobilů dobíjí doma. A v tom vidí pan Schwarz budoucnost, rád by i s firmou Terms přispěl k tomu, aby lidé nemuseli jezdit do různých obchodních center a speciálních parkovišť, ale aby si elektromobil mohli nabít rychle a pohodlně přímo doma či v práci.
Pan Schwarz je z elektromobilu Tesla Model S celkově nadšený a srší z něj přímo euforie. Už samotné počáteční nadšení a důvěra v něco, co člověk do té doby neviděl, byla velmi důležitá. Samotná objednávka trvala celkem zhruba 3 měsíce (vyplnění objednávky na internetu, poté je 14 dnů na případné změny, 1 měsíc zabere výroba, 1 měsíc doprava a 14 dnů pak příprava a dokončení všech náležitostí před vyzvednutím, následně je za zhruba 5 tisíc korun možné dovezení z např. Německa až kamkoliv po ČR).
Pro běžné zákazníky však není objednání Modelu S příliš snadné, člověk totiž musí přesně vědět, co k čemu slouží (chci dual charger nebo ne? apod.), proto pan Schwarz s firmou Terms nabízí případným rozhodnutým zájemcům poradenství či přímo zařízení všech náležitostí, které zákazníky v každém případě čeká.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.