Tesla mění zažité návyky elektromobilistů způsobem, který ostatní zarytě odmítají

Matouš Vrchota
  • Tesla vydala doporučení pro zacházení s novým typem baterie
  • LFP baterie snáší lépe pravidelné nabíjení do plné kapacity
  • Prodloužen byl lehce i její dojezd oproti typu NCA
Tesla Model 3, nejlevnější elektromobil značky
Tesla Model 3, nejlevnější elektromobil značky

Tesla doporučuje nabíjet Model 3 vybavený LFP baterií pravidelně do sta procent. Jedná se o modely s pohonem zadní nápravy a s novým typem baterie. Články s litium železo fosfátovým složením mají totiž odlišné vlastnosti a časté nabíjení do plna je tolik neničí.

Nová baterie pro americké Tesly

Model 3 s LFP baterií je na čínském trhu již docela běžnou záležitostí. Postupně se ale dostává na americký trh a tak je třeba majitele naučit na odlišné nabíjecí návyky. Nejprve je třeba vědět, zda je váš vůz tímto typem baterie vybaven.

To zjistíte jednoduše po otevření nabíjecí nabídky na centrálním displeji. Pokud se u nastavení limitu v obrázku baterie zobrazí hodnoty 50 % nebo 100 %, pak se jedná o nový typ baterie. Jestliže na displeji máte pouze možnosti Daily nebo Trip, je vůz vybaven starším typem baterií.

Pokud jste tedy šťastlivcem s LFP, Tesla má pro vás důležité sdělení pro udržení dobré kondice baterie co nejdéle. Ponechejte si limit nabíjení na 100 % i pro denní užívání. Také je třeba myslet na to dobít baterii do plna alespoň jednou týdně.

Nabíjení Tesly Model 3 na rychlonabíječce Elen v Chorvatsku
Nabíjení Tesly Model 3 na rychlonabíječce Elen v Chorvatsku

Čtěte také: 3 největší důvody, proč revoluční baterie Tesla 4680 jednoho dne změní svět


To je ten hlavní rozdíl od klasické NCA baterie. U té se doporučuje běžně dobíjet na 80 až 90 % a do plna nabíjet pouze při delších cestách. Tesla ale myslí i na případy, kdy je vůz v nečinnosti déle jak jeden týden. V takovém případě by majitel měl při dalším užívání jen co nejdříve dobít baterie do plné kapacity. Dokonce ani nedoporučuje majitelům vůz parkovat v Sentry módu.

Jak se návyky projeví na degradaci?

Pokud bude majitel tato doporučení dodržovat, má se mu dostat skvělého dojezdu, stabilnějších informací o stavu baterie i pomalejší degradace. Kusy s novým typem baterie mají poskytovat kombinovaný dojezd 437 kilometrů, zrychlení z 0-100 za 5,8 sekundy a maximální rychlost 225 km/h.

V porovnání se starší verzí Standard Range Plus je dojezd delší o 14 km a zrychlení pomalejší o půl sekundy. Maximální rychlost zůstala zachována.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články