Americká Tesla stojí před velkým problémem. Přední výrobce elektrických vozidel byl nařčen, že jeho vozy značně přehání odhadovaný dojezd. Automobilka dokonce cenzuruje příspěvky uživatelů, kteří na tuto skutečnost poukazují.
Na problém si posvítila renomovaná agentura Reuters. Podle jejich poznatků o tomto „mlžení“ ví vedení společnosti již dlouhé roky. Velmi obecně lze říci, že odhady dojezdu jsou u vozidel Tesly značně optimistické. Toto nastavení zobrazení prý navíc pochází z nejvyšších pozic firmy, jmenovitě i od Elona Muska. Když si pořídíte vůz, který s plnou baterií ukazuje dojezd 550 nebo i 650 kilometrů, máte z toho dobrý pocit.
Většina majitelů ale tato „inflační“ data lehce prohlédne. Situace nicméně došla tak daleko, že byla automobilka obžalována Korejskou hospodářskou komisí. Výrobce musí uhradit pokutu ve výši 2,2 milionu dolarů za nepravdivé uvádění informací. Populární automobilce nepomáhají ani data ze zimního provozu. Předpokládaný nájezd se velmi výrazně liší od toho reálného.
Čtěte také: Tesla vymyslela způsob, jak pořídit její elektromobily skoro zadarmo
Vezměme pro příklad Model Y roku výroby 2021. Displej udává dojezd 524 kilometrů. Zřídka kdy se ale dá dostat přes 400, průměr se pohybuje spíše kolem 320 km. V zimě je pak situace ještě horší, i kvůli větší spotřebě tepelného čerpadla. Dojezdy jsou pak běžné o pod hranicí 300 kilometrů. Nelze se samožřejmě odkazovat čistě na hodnoty na displeji, spotřeba elektrického vozidla je náchylná k výkyvům více než spalovací vozidla, a to i ve větší závislosti na okolní teplotě.
Sdružení automobilových inženýrů (SAE) Reuters sdělilo, že Tesla je ve stabilitě inzerovaného dojezdu na spodních příčkách napříč celým odvětvím. V průměru se odchylka reálného dojezdu pohybuje kolem 26 %.
Experti zjišťovali, odkud se takové optimistické odhady berou. Většina automobilek spoléhá na klasické testy a odhady na základě městského, mimoměstského a dálničního provozu. Někteří provádí ještě vlastní dodatečné testy, aby odhad co nejvíce přiblížili realitě. Poznatky agentury Reuters ale naznačují, že data do vozů Tesla dodává na základě svých „pocitů“.
Automobilka musí u modelů plošně snížit odhady o 3 %. S tím nejsou všichni odpůrci ztotožnění, jelikož stále zbývá velký prostor pro ohýbání informací. Další nepříliš lichotivou skutečností je, že Tesla ve svých podpůrných centrech zaměstnává tým lidí, kteří účelně ruší servisní návštěvy žadatelům, kteří společnosti hlásí potíže se svým reálným dojezdem. Ano, existují rady a zásady pro úspornou a ekonomickou jízdu, ale takové chování zákaznické podpory zajisté není řešením.
Americká Tesla stojí před velkým problémem. Přední výrobce elektrických vozidel byl nařčen, že jeho vozy značně přehání odhadovaný dojezd. Automobilka dokonce cenzuruje příspěvky uživatelů, kteří na tuto skutečnost poukazují.
Na problém si posvítila renomovaná agentura Reuters. Podle jejich poznatků o tomto „mlžení“ ví vedení společnosti již dlouhé roky. Velmi obecně lze říci, že odhady dojezdu jsou u vozidel Tesly značně optimistické. Toto nastavení zobrazení prý navíc pochází z nejvyšších pozic firmy, jmenovitě i od Elona Muska. Když si pořídíte vůz, který s plnou baterií ukazuje dojezd 550 nebo i 650 kilometrů, máte z toho dobrý pocit.
Většina majitelů ale tato „inflační“ data lehce prohlédne. Situace nicméně došla tak daleko, že byla automobilka obžalována Korejskou hospodářskou komisí. Výrobce musí uhradit pokutu ve výši 2,2 milionu dolarů za nepravdivé uvádění informací. Populární automobilce nepomáhají ani data ze zimního provozu. Předpokládaný nájezd se velmi výrazně liší od toho reálného.
Čtěte také: Tesla vymyslela způsob, jak pořídit její elektromobily skoro zadarmo
Vezměme pro příklad Model Y roku výroby 2021. Displej udává dojezd 524 kilometrů. Zřídka kdy se ale dá dostat přes 400, průměr se pohybuje spíše kolem 320 km. V zimě je pak situace ještě horší, i kvůli větší spotřebě tepelného čerpadla. Dojezdy jsou pak běžné o pod hranicí 300 kilometrů. Nelze se samožřejmě odkazovat čistě na hodnoty na displeji, spotřeba elektrického vozidla je náchylná k výkyvům více než spalovací vozidla, a to i ve větší závislosti na okolní teplotě.
Sdružení automobilových inženýrů (SAE) Reuters sdělilo, že Tesla je ve stabilitě inzerovaného dojezdu na spodních příčkách napříč celým odvětvím. V průměru se odchylka reálného dojezdu pohybuje kolem 26 %.
Experti zjišťovali, odkud se takové optimistické odhady berou. Většina automobilek spoléhá na klasické testy a odhady na základě městského, mimoměstského a dálničního provozu. Někteří provádí ještě vlastní dodatečné testy, aby odhad co nejvíce přiblížili realitě. Poznatky agentury Reuters ale naznačují, že data do vozů Tesla dodává na základě svých „pocitů“.
Automobilka musí u modelů plošně snížit odhady o 3 %. S tím nejsou všichni odpůrci ztotožnění, jelikož stále zbývá velký prostor pro ohýbání informací. Další nepříliš lichotivou skutečností je, že Tesla ve svých podpůrných centrech zaměstnává tým lidí, kteří účelně ruší servisní návštěvy žadatelům, kteří společnosti hlásí potíže se svým reálným dojezdem. Ano, existují rady a zásady pro úspornou a ekonomickou jízdu, ale takové chování zákaznické podpory zajisté není řešením.