Tesla má bizarní svolávací akci. U 2,2 milionu aut musí změnit ikonky

Matouš Vrchota
  • Tesla má rekordní „svolávací akci“ týkající se všech amerických vozů
  • Problém spočívá ve špatném zobrazení varovných kontrolek
  • Řešení naštěstí nabízí jednoduchá OTA aktualizace
Volant Tesly Model 3
Volant Tesly Model 3

Teslu čeká ve Spojených státech velmi rozsáhlá „svolávací“ akce. Téměř všechny vozy prodané na tomto kontinentu mají chybu v infotainmentu, kterou je potřeba neprodleně odstranit. Naštěstí k tomu stačí vydat opravnou OTA aktualizaci. Majitelé vozidel tedy do servisu jezdit nemusí.

Malé kontrolky neodpovídají federálním předpisům

Chyba se týká 2,2 milionu vozidel. Jde o obnovení a povýšení staršího případu, který Severoamerická asociace pro bezpečnost (NHTSA) již dříve zkoumala. Více pozornosti nyní věnují i dřívějšímu problému s ovládáním řízení, který je nyní velmi blízko své vlastní svolávací akci.

Aktuálně prošetřovaná chyba u Tesly se týká příliš malých varovných symbolů, resp. jejich fontu na displeji infotainmentu. Na pranýři jsou především kontrolky parkovací brzdy, brzdového systému a systému ABS, které jsou zobrazeny příliš drobnou velikostí. Neodpovídají federálním bezpečnostním standardům.

Který vozidel Tesla se to týká?

OTA aktualizace musí přijít konkrétně u Modelů S vyrobených od roku 2012, dále Modelu X od roku 2016, Modelu 3 od roku 2017, Modelu Y od roku 2019 a opravě se nevyhne ani nejnovější počin Tesly, nerezový pickup Cybertruck. Jde prakticky o všechny vozy prodané na území Severní Ameriky. Naopak evropských, ani čínských vozů této značky se problém netýká.

Nedostatečná velikost fontu u symbolů (např. symbol BRAKE, ABS, či PARK – pozn. redakce) může být řidičem přehlédnutá a vlivem špatného technického stavu vozu může dojít k nehodě. Tesla má již problém vyřešený a začíná s jeho rozesíláním do vozidel. Majielé se o nápravě dozví nejpozději do konce března letošního roku.

Staré vs nové ikonky u Tesly
Staré vs nové ikonky u Tesly

Čtěte také: Automobilky protestují. Americký úřad svolává neuvěřitelných 52 milionů aut


Autopilot je stále jen doplňkem, varuje NHTSA i Tesla

Jde o další fázi prosincového apelu asociace na Teslu. Tehdy bylo potřeba vyřešit problém, že vůz řidiče dostatečně nehlídá při zapnutých jízdně asistenčních funkcích. Řešením mělo být právě zvětšení varovných signálů a symbolů. V dřívějších případech nehod vozů této značky byl na příčině Autopilot a nedostatečná komunikace mezi ním a řidičem. Některé nehody si bohužel vyžádaly oběti i na životech.

Ač je současný krok nápravy vítaný, experti se shodují na tom, že jde pouze o vizuální doplněk pro řidiče, který ale jízdně fakticky nic neovlivní. I když jsou asistenční či autonomní funkce řízení v aktivním stavu, za jízdu stále zodpovídá řidič. Současné masivně rozšířené systémy kontroly bdělosti řidiče založené pouze na pohybech volantu nezaručují plné věnování pozornosti. Tesla svojí odpovědnost předává řidičům jasným prohlášením, že současné moderní systémy jsou stále závislé na řidiči a vůz nelze provozovat v plně autonomním režimu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články