Jestli Tesla překoná všechny překážky, které ji ještě koronavirus a jeho následky postaví do cesty, se těžko odhaduje. Ale poslední měsíce ukázaly, že když je potřeba, tak Tesla umí zatnout a být ještě silnější.
TIP: Tesla je existenční hrozbou pro tradiční automobilky
Ono se to ani jinak dělat nedá, když prostě nemáte druhou šanci. Je to buď a nebo. Ale jak byla při rozjetí výroby Modelu 3 (test) blízko svému konci, tak teď je nyní naopak na trůnu.
Její akcie již dosáhly na hodnotu 950 dolarů a blíží se opět k magické hranici 1 000 dolarů. Meziročně se hodnota zdvojnásobila a aktuálně jde již o druhou nejhodnotnější automobilku na světě, po japonské Toyotě.
Důvodem růstu akcií v posledních dnech a hodinách je zřejmě informace od zahraniční agentury Reuters, podle které Tesla v Číně v květnu prodala celkem 11 095 kusů Modelu 3, které vyrobila ve své šanghajské Gigafactory 3. Je to zhruba 3x více než v dubnu a také o něco více, než v březnu, který ještě nebyl koronavirem tak postižený.
Že by tedy výhled na příští měsíce s největší elektromobilovou automobilkou na světě nebyl až zas tak zlý? Pokud se Tesla dokázala takhle poměrně rychle vrátit k číslům před koronakrizí na jednom trhu, pak se ji to může povést i na dalších. Navíc když teď třeba v Evropě vlády oznamují masivní podporu elektromobility. Nicméně cena akcií je vrtkavá a třeba nyní je podle analytiků průměrný odhad u Tesly asi 619 dolarů, tedy výrazně méně.
zdroj: Reuters, vlastní
Jestli Tesla překoná všechny překážky, které ji ještě koronavirus a jeho následky postaví do cesty, se těžko odhaduje. Ale poslední měsíce ukázaly, že když je potřeba, tak Tesla umí zatnout a být ještě silnější.
TIP: Tesla je existenční hrozbou pro tradiční automobilky
Ono se to ani jinak dělat nedá, když prostě nemáte druhou šanci. Je to buď a nebo. Ale jak byla při rozjetí výroby Modelu 3 (test) blízko svému konci, tak teď je nyní naopak na trůnu.
Její akcie již dosáhly na hodnotu 950 dolarů a blíží se opět k magické hranici 1 000 dolarů. Meziročně se hodnota zdvojnásobila a aktuálně jde již o druhou nejhodnotnější automobilku na světě, po japonské Toyotě.
Důvodem růstu akcií v posledních dnech a hodinách je zřejmě informace od zahraniční agentury Reuters, podle které Tesla v Číně v květnu prodala celkem 11 095 kusů Modelu 3, které vyrobila ve své šanghajské Gigafactory 3. Je to zhruba 3x více než v dubnu a také o něco více, než v březnu, který ještě nebyl koronavirem tak postižený.
Že by tedy výhled na příští měsíce s největší elektromobilovou automobilkou na světě nebyl až zas tak zlý? Pokud se Tesla dokázala takhle poměrně rychle vrátit k číslům před koronakrizí na jednom trhu, pak se ji to může povést i na dalších. Navíc když teď třeba v Evropě vlády oznamují masivní podporu elektromobility. Nicméně cena akcií je vrtkavá a třeba nyní je podle analytiků průměrný odhad u Tesly asi 619 dolarů, tedy výrazně méně.
zdroj: Reuters, vlastní