Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Tesla letí vzhůru! V Číně má 3x větší prodeje, akcie opět atakují hranici 1 000 dolarů

  |  Martin Skořepa  |  16 komentářů

Jestli Tesla překoná všechny překážky, které ji ještě koronavirus a jeho následky postaví do cesty, se těžko odhaduje. Ale poslední měsíce ukázaly, že když je potřeba, tak Tesla umí zatnout a být ještě silnější.

Logo Tesly na elektromobilu této americké automobilky | foto: vlastní

TIP: Tesla je existenční hrozbou pro tradiční automobilky

Ono se to ani jinak dělat nedá, když prostě nemáte druhou šanci. Je to buď a nebo. Ale jak byla při rozjetí výroby Modelu 3 (test) blízko svému konci, tak teď je nyní naopak na trůnu.

Tesla a její akcie

Její akcie již dosáhly na hodnotu 950 dolarů a blíží se opět k magické hranici 1 000 dolarů. Meziročně se hodnota zdvojnásobila a aktuálně jde již o druhou nejhodnotnější automobilku na světě, po japonské Toyotě.

Důvodem růstu akcií v posledních dnech a hodinách je zřejmě informace od zahraniční agentury Reuters, podle které Tesla v Číně v květnu prodala celkem 11 095 kusů Modelu 3, které vyrobila ve své šanghajské Gigafactory 3. Je to zhruba 3x více než v dubnu a také o něco více, než v březnu, který ještě nebyl koronavirem tak postižený.

Že by tedy výhled na příští měsíce s největší elektromobilovou automobilkou na světě nebyl až zas tak zlý? Pokud se Tesla dokázala takhle poměrně rychle vrátit k číslům před koronakrizí na jednom trhu, pak se ji to může povést i na dalších. Navíc když teď třeba v Evropě vlády oznamují masivní podporu elektromobility. Nicméně cena akcií je vrtkavá a třeba nyní je podle analytiků průměrný odhad u Tesly asi 619 dolarů, tedy výrazně méně.

zdroj: Reuters, vlastní

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
1 Comment threads
15 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
VencaradPesSMBDmrazik Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
mrazik
mrazik

Proboha v Cine se prodavaji auto po milionech a tady se jasa nad 11 tisici kusy.

Freenergy
Freenergy

ale tu sa hovorí o konkrétnom období 5/2020 a v tabulke s ostatnými je to jasná prvá pozícia.

Tom256
Tom256

Vtip je v tom, že Tesla tam je na začátku (sotva dostavěla fabriku) a jako značka je tam spotřebiteli vnímána velmi vysoko.

RomanH
RomanH

Tak vtip je v tom, že Tesla nemusí prodávat přímo miliony aut, aby měla zisk. Marži má úplně jinou než klasické automobilky a strategie je promyšlená i ve vztahu k energetice… Tak rozumím tomu, že to někteří nechápou :)

mrazik
mrazik

A tomu fakt veris nebo to nekde psalia ty jsi to jen prepsal sem ?

Venca
Venca

Psali to ve výkazech společnosti Tesla, které jako všechny výkazy firem na burze podléhají kontrolám několika federálních úřadů včetně samotné burzy, na které je firma kótovaná.
Takže můžete věřit vlastnímu úsudnku internetového diskutéra nebo oficiálnímu dokumentu podléhajícímu několika stupňům kontroly. Výběr je na vás.

rad
rad

Auditované (to je po všech kontrolách, o kterých tak zasvěceně píšete) roční výsledky TSLA (to mínus znamená ztráta):

2019 $-862
2018 $-976
2017 $-1,962
2016 $-675
2015 $-889
2014 $-294
2013 $-74
2012 $-396
2011 $-254
2010 $-154
2009 $-56
2008 $-83

Údaje v mil. USD

Venca
Venca

Panebože. :D
Omlouvám se, ale víte co znamená hrubá marže na automobilu? A víte, že se ten údaj udává v procentech? Takže máte sice správná čísla, ale uplně něčeho jiného než o čem je tu řeč.

rad
rad

Pokud se dobře dívám, řeč je tu o:

“Tak vtip je v tom, že Tesla nemusí prodávat přímo miliony aut, aby měla zisk. ”

Já jsem jen uvedl statistiku onoho “zisku” za posledních 11 let. Z té vyplývá, že doteď se žádný nekonal. Magické výši hrubé marže navzdory.

Venca
Venca

Potom však následovala věta “Marži má úplně jinou než klasické automobilky”. Z toho jsem pochopil, že RomanH mluví o zisku na automobilu neboli marži a na to jsem také reagoval. Takže tedy asi trochu nedorozumění z mé strany ohledně vašeho komentáře. Čísla máte samozřejmě správná a pokud tu někdo bude tvrdit, že čistý zisk celé společnosti Tesla je kladný, tak budu první kdo mu to bude rozporovat. Tesla ovšem nemá jediný důvod být jako celek v čistém zisku. Nevyplácí dividendu ani neprovozuje zpětný odkup akcií a není to pojišťovna nebo banka aby musela držet v záloze ohromné balíky peněz. Důležitá… Číst vice »

rad
rad

Tesla Quarterly Free Cash Flow

2020q1 -895.00

Tesla Annual Free Cash Flow

2019 1,078.00
2018 -3.00
2017 -3,476.00
2016 -1,404.63
2015 -2,159.35
2014 -1,027.22
2013 0.58
2012 -503.04
2011 -312.26
2010 -168.02
2009 -92.71
2008 -63.04

mil. USD

Venca
Venca

Tady to bude vidět asi nejlépe. V miliardách USD.

——–aktiva——-vlastní kapitál
2020 Q1–37,25——-10,04
2019—–34,41——–7,47
2018—–29.74——–5,76
2017—–28,66——–5,23
2016—–22,26——–5,54
2015—–8,09———1,09

Je tu vidět, že rok 2017 byl opravdu kritický, protože došlo mimo jiné k poklesu vlastního kapitálu a růst aktiv byl čistě jen na úkor růstu pasiv respektive dluhu.

Pes
Pes

Mrazík žije přítomností a budoucnost ho nezajímá. Veškeré argumenty jsou marné. Jako když člověk vyskočí z okna, nezadržitelně letí k zemi, ale než dopadne tak si pořád říká “zatím dobrý”. Proč mu to vymlouvat.

mrazik
mrazik

A nejaky argument by nebyl ?Zkus me presvedcit, ze EV auta jsou budoucnost.

SMBD
SMBD

Těch je… Např.: 1. Ropa dojde, elektrika se dá vyrobit z obnovitelných zdrojů tudíž až dojde ropa tak to je jedna možnost, jak se nadále dopravovat. 2. EV by měly být v budoucnu levnější jak v pořizovací ceně, tak provozu či servisu. 3. Elektromobil má mnohem méně mechanických součástek. Mnohem více je zde integrovaných obvodů, elektromotor je menší lehčí a zároveň výkonnější než spalovací motor což nás zase vede např k lepší bezpečnosti vozidel, lepší synchronizace, pro EV je autonomie podstatně “přívětivější”, SW funkčnější – jinak řečeno auto pro 21.století. Elektromobil má obrovský potenciál co se týče dnešní technologické počítačové… Číst vice »

Pes
Pes

Argumentů už padlo hodně…asi si hold budete muset počkat až to bude realita. To bude nejlepší. Momentálně nic energeticky efektivnějšího než elektrický pohon neexistuje. Už jde jen o vylepšení zdroje. Nafta a spalovací motor s přímým mechanickým přenosem energie coby pohon vozidel nevyhnutelně míří do propadliště dějin. Zastaralé řešení, které už se nemá kam posunout. Mě to přijde jako naprosto normální vývoj a není na tom nic špatného. Prostě evoluce. Ale jinak samozřejmě za celé ty desítky let spalovací motory odvedly parádní výkon! Díky jim za to. Jen už se blíží doba, kdy budou patřit do muzea.

Mobilní zobrazení