Tesla jako powerbanka. Za jak dlouho se mi iPhone dobil bezdrátově v autě?
![Aplikace pro elektromobil Tesla Model Y (2025) Juniper | foto: Tesla](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2Ftesla-model-y-2025-juniper-obr7-1800x1013.jpg&w=3840&q=87)
Změřil jsem dobu, za kterou se bezdrátově dobije nejnovější iPhone 16 Pro v autě Tesla Model 3. Výsledek není nijak neobyčejný.
Bezdrátová nabíječka v Teslách
Nejen Tesly, ale i jiná moderní auta mají zabudované bezdrátové nabíječky, se kterými můžete docela prakticky dobíjet své mobily. Ale nečekejte od toho žádné zázraky, spíše jednoduchost v podobě automatického zahájení nabíjení (tedy bez připojování kabelů) poté, co telefon umístíte na podložku s technologií Qi.
Technologické okénko
Moje Tesla Model 3 (2024) má stejně jako všechny nové vozy vyrobené od začátku roku 2020 (Modely 3 a Y), případně od roku 2021 (Modely S a X) standardně ve výbavě bezdrátovou nabíječku. Jedná se o dvě podložky, které najdete v přední části středového tunelu mezi předními sedadly.
Bezdrátové dobíjení v autech Tesla využívá nejrozšířenější standard Qi a nabízí výkon až 15 W pro nabíjení telefonů. Vzhledem k tomu, co umí příslušenství třetích stran i některé smartphony, to není technologicky nejvyspělejší (nejvýkonnější) řešení, ale pro průběžné dobíjení vašeho mobilu na cestách to bohatě stačí.
Pro nabíjení položte telefon na podložku tak, aby byl v kontaktu s nabíječkou. Může se zahřívat, což je běžné. Odstraňte kovové předměty a NFC karty, jinak hrozí poškození. Jak uvádí manuál od Tesly, telefon se nabíjí při zapnutém napájení vozidla, po vystoupení jen při aktivních režimech Dog, Kemp, Sentry nebo klimatizace.
![Interiér Tesly Model 3 (2024) | foto: Luboš Srb](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2Ftesla-model-3-2024-highland-test-obr11.jpg&w=3840&q=75)
Jak rychle se mi dobil iPhone?
Elektromobily Tesla mohou posloužit jako šikovné powerbanky, a to nejen pro klasické nabíjení přes kabel, ale i v případě bezdrátové technologie. To je případ, na který jsem se zaměřil. Tak jako vždy, jen s tím rozdílem, že tentokrát i „se stopkami v ruce“, jsem vyzkoušel, jak rychle se bezdrátově nabíjí nejnovější iPhone 16 Pro.
Baterii telefonu s kapacitou 3 582 mAh jsem dobíjel z 10 % až do 100 %, takže téměř celý její rozsah. Proces zabral 1 hodinu a 23 minut, což by vycházelo na cca 64% účinnost nabíjení. Jelikož iPhone v autě nemusí být stále pevně na svém místě (v zatáčkách se může posouvat), je účinnost nižší než při domácím nabíjení přes MagSafe (75%), který má magnety pro přesné vycentrování pozic cívek.
Článek rozhodně nemá být žádnou raketovou vědou, ale spíše jednoduchou ukázkou toho, že Tesla má sice u svých aut po technologické stránce mnoho zajímavých řešení, ale v případě bezdrátového nabíjení mobilu nejde o nic extra. Kdybych koupil průměrnou bezdrátovou nabíječku, dostanu se na podobné, ne-li lepší hodnoty. Minimálně s technologií MagSafe, kterou Tesla zatím nemá, by se zvedla účinnost a tedy zkrátila doba nabíjení.
Autor článku
![Luboš Srb - Šéfredaktor](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2Flubos-srb-192x192-1.jpg&w=3840&q=75)
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.