Tesla Model S Plaid je jedním z nejlépe zrychlujících aut na trhu. Při závodu na čtvrt míle překoná kalifornský vůz jen elektrický hypersport Rimac Nevera, který stojí několikanásobek ceny Tesly. Kde však Tesla za svými konkurenty často zaostává, jsou brzdy. Například v recenzích elektromobilů této značky často slýcháváme, že právě brzdy jsou jejich slabinou.
Brzdy od Tesly nejvíce ztrácí při vysokém zatížení, a to především při výkonnostní jízdě na okruhu. Pro běžný provoz jsou dostačující, avšak není od nich možné očekávat o mnoho více. Přesto je však zarážející, že Tesla lepšími brzdami nevybavila ani svůj vlajkový Model S Plaid, který prezentuje právě jako extrémně výkonné auto, které se jeho majitelé nemusí bát vzít na okruh.
Teprve nedávno společnost představila balíček, který obsahuje karbon-keramické brzdové disky, lepší brzdové třmeny a destičky. Jedná se však pouze o dodatkovou výbavu, kterou si zájemci budou moci dokoupit až po nákupu vozu. Proto bude většina majitelů Modelu S Plaid stále využívat běžné brzdy.
Čtěte také: Upravená Tesla Model S Plaid si podmanila legendární okruh a zbořila další rekord
To, jak fungují, se rozhodli otestovat lidé z YouTube kanálu PlaidAF. Oni sami plánovali vyměnit brzdy za nové od Unplugged Performance, a proto jim nevadilo, že si ty na své Tesle zničili. Cílem bylo vyzkoušet deset brždění ze 160 km/h na nulu rychle za sebou a vyzkoušet, jak se brzdy po takové zátěži budou chovat. Po startu se však rozhodli, že budou brzdit pouze asi do 30 km/h. Test však neproběhl podle jejich představ.
Po třetím brzdění začaly brzdy nepříjemně zapáchat, po pátém se na displeji vozu objevilo varování o vysoké teplotě brzd a po osmém pokusu byl zápach tak silný, že se řidič rozhodl test ukončit. Jakmile zastavil a vystoupil z auta, spatřil k jeho velikému překvapení u brzdových destiček plameny. Naměřená teplota brzd byla 510 stupňů Celsia.
Je tedy zřejmé, že pokud plánujete se svojí Teslou pravidelně jezdit na okruh, vyplatí se připlatit si za sportovní brzdy třeba i od jiné společnosti.
Tesla Model S Plaid je jedním z nejlépe zrychlujících aut na trhu. Při závodu na čtvrt míle překoná kalifornský vůz jen elektrický hypersport Rimac Nevera, který stojí několikanásobek ceny Tesly. Kde však Tesla za svými konkurenty často zaostává, jsou brzdy. Například v recenzích elektromobilů této značky často slýcháváme, že právě brzdy jsou jejich slabinou.
Brzdy od Tesly nejvíce ztrácí při vysokém zatížení, a to především při výkonnostní jízdě na okruhu. Pro běžný provoz jsou dostačující, avšak není od nich možné očekávat o mnoho více. Přesto je však zarážející, že Tesla lepšími brzdami nevybavila ani svůj vlajkový Model S Plaid, který prezentuje právě jako extrémně výkonné auto, které se jeho majitelé nemusí bát vzít na okruh.
Teprve nedávno společnost představila balíček, který obsahuje karbon-keramické brzdové disky, lepší brzdové třmeny a destičky. Jedná se však pouze o dodatkovou výbavu, kterou si zájemci budou moci dokoupit až po nákupu vozu. Proto bude většina majitelů Modelu S Plaid stále využívat běžné brzdy.
Čtěte také: Upravená Tesla Model S Plaid si podmanila legendární okruh a zbořila další rekord
To, jak fungují, se rozhodli otestovat lidé z YouTube kanálu PlaidAF. Oni sami plánovali vyměnit brzdy za nové od Unplugged Performance, a proto jim nevadilo, že si ty na své Tesle zničili. Cílem bylo vyzkoušet deset brždění ze 160 km/h na nulu rychle za sebou a vyzkoušet, jak se brzdy po takové zátěži budou chovat. Po startu se však rozhodli, že budou brzdit pouze asi do 30 km/h. Test však neproběhl podle jejich představ.
Po třetím brzdění začaly brzdy nepříjemně zapáchat, po pátém se na displeji vozu objevilo varování o vysoké teplotě brzd a po osmém pokusu byl zápach tak silný, že se řidič rozhodl test ukončit. Jakmile zastavil a vystoupil z auta, spatřil k jeho velikému překvapení u brzdových destiček plameny. Naměřená teplota brzd byla 510 stupňů Celsia.
Je tedy zřejmé, že pokud plánujete se svojí Teslou pravidelně jezdit na okruh, vyplatí se připlatit si za sportovní brzdy třeba i od jiné společnosti.