Před dvěma týdny představila Tesla na akci „We, Robot“ svou vizi robotické a autonomní budoucnosti. Pokud jde o technické specifikace, byla v případě robotaxi Tesla Cybercab poměrně skoupá. O řadu podrobností se později podělila řada zaměstnanců, včetně některých vedoucích pracovníků, velikost baterie a dojezd však zůstávala stále velkou neznámou. Server Not a Tesla app se oba údaje pokusil odvodit na základě videí, které Tesla zveřejnila.
Nedávno zveřejnila Tesla video se zajímavou animací, která ukazuje podobnosti mezi humanoidním robotem Optimus a vozidlem Cybercab. Oba používají stejné baterie, počítač a kamery na platformě AI5. Díky tomu lze odhadnout počet baterií v robotaxi a na jejich základě spočítat celkovou velikost baterie. Druhá metoda extrapolace kapacity baterie vozidla vychází z videa, ve kterém Tesla ukázala, jak se Cybercab bezdrátově nabíjí.
Animace ukazuje mřížku 27 x 30 článků, což by znamenalo, že baterie Cybercabu obsahuje 810 článků. Pokud by měly použité články stejnou kapacitu jako ty v Cybertrucku (0,09 kWh na článek), byla by celková kapacita 74,7 kWh. Tento odhad se však zdá příliš vysoký, zvláště když Tesla plánuje použít nový menší a úspornější formát baterie NC05. Předpokládá se, že Cybercab bude mít menší baterii než Model 3 Standard Range (54 kWh), což otevírá cestu pro jiné metody odhadu.
Video o bezdrátovém nabíjení ukazuje, že se auto začíná nabíjet na 35 % a po 56 minutách končí na 80 %. Na videu je dále vidět, že nabíječka začíná na 19 kW a dosahuje až 25 kW. Při použití těchto dat by to znamenalo, že Cybercab má celkovou kapacitu přibližně 51 kWh, což je mnohem rozumnější číslo. Rafael Levy, který s tímto způsobem extrapolace přišel, později své výpočty na sociální síti X korigoval, a dospěl k hodnotě 39,4 kWh. Očekávaná kapacita mezi 40 a 50 kWh přitom plně vyhovuje kratším cestám, na které je Cybercab určen. Umožní vozu samostatně se nabíjet a čistit mezi jízdami, což podpoří efektivitu a nízké náklady.
O další informace k Cybercabu se tento týden Tesla podělila u příležitosti zveřejnění výsledků za 3. čtvrtletí. Robotaxi dostane nový pohonný systém s účinností 5,5 mil na kWh, což je oproti Modelu 3 Long Range (3,9 mil na kWh) výrazné zlepšení.
Tento pokrok je pravděpodobně díky nižší hmotnosti, lepší aerodynamice a efektivnějšímu pohonnému systému. Odhaduje se, že s touto účinností by Cybercab mohl ujet 220–270 mil (354-435 km) na jedno nabití. Tesla přitom cílí na dojezd kolem 200 mil (322 km).
Před dvěma týdny představila Tesla na akci „We, Robot“ svou vizi robotické a autonomní budoucnosti. Pokud jde o technické specifikace, byla v případě robotaxi Tesla Cybercab poměrně skoupá. O řadu podrobností se později podělila řada zaměstnanců, včetně některých vedoucích pracovníků, velikost baterie a dojezd však zůstávala stále velkou neznámou. Server Not a Tesla app se oba údaje pokusil odvodit na základě videí, které Tesla zveřejnila.
Nedávno zveřejnila Tesla video se zajímavou animací, která ukazuje podobnosti mezi humanoidním robotem Optimus a vozidlem Cybercab. Oba používají stejné baterie, počítač a kamery na platformě AI5. Díky tomu lze odhadnout počet baterií v robotaxi a na jejich základě spočítat celkovou velikost baterie. Druhá metoda extrapolace kapacity baterie vozidla vychází z videa, ve kterém Tesla ukázala, jak se Cybercab bezdrátově nabíjí.
Animace ukazuje mřížku 27 x 30 článků, což by znamenalo, že baterie Cybercabu obsahuje 810 článků. Pokud by měly použité články stejnou kapacitu jako ty v Cybertrucku (0,09 kWh na článek), byla by celková kapacita 74,7 kWh. Tento odhad se však zdá příliš vysoký, zvláště když Tesla plánuje použít nový menší a úspornější formát baterie NC05. Předpokládá se, že Cybercab bude mít menší baterii než Model 3 Standard Range (54 kWh), což otevírá cestu pro jiné metody odhadu.
Video o bezdrátovém nabíjení ukazuje, že se auto začíná nabíjet na 35 % a po 56 minutách končí na 80 %. Na videu je dále vidět, že nabíječka začíná na 19 kW a dosahuje až 25 kW. Při použití těchto dat by to znamenalo, že Cybercab má celkovou kapacitu přibližně 51 kWh, což je mnohem rozumnější číslo. Rafael Levy, který s tímto způsobem extrapolace přišel, později své výpočty na sociální síti X korigoval, a dospěl k hodnotě 39,4 kWh. Očekávaná kapacita mezi 40 a 50 kWh přitom plně vyhovuje kratším cestám, na které je Cybercab určen. Umožní vozu samostatně se nabíjet a čistit mezi jízdami, což podpoří efektivitu a nízké náklady.
O další informace k Cybercabu se tento týden Tesla podělila u příležitosti zveřejnění výsledků za 3. čtvrtletí. Robotaxi dostane nový pohonný systém s účinností 5,5 mil na kWh, což je oproti Modelu 3 Long Range (3,9 mil na kWh) výrazné zlepšení.
Tento pokrok je pravděpodobně díky nižší hmotnosti, lepší aerodynamice a efektivnějšímu pohonnému systému. Odhaduje se, že s touto účinností by Cybercab mohl ujet 220–270 mil (354-435 km) na jedno nabití. Tesla přitom cílí na dojezd kolem 200 mil (322 km).