Technologicky vyspělejší koloběžku nenajdete. Segem NEV je jak z říše snů!
- Elektrokoloběžka je vybavena pokročilými bezpečnostními systémy
- Adaptivní tempomat nemá stále mnoho vozidel
- Pořiďte si koloběžku Segem NEV s akční slevou 35 %

V osobních i nákladních automobilech jsme dnes již zvyklí na velký počet asistenčních systémů, které zvyšují nejen bezpečí, ale i úroveň komfortu. Některé systémy se pomalu dostávají i do segmentu motocyklů. Společnost Segem však jde ještě dál. Představuje elektrokoloběžku vybavenou užitečnými pomocníky.
Drobná inspirace Teslou nezaškodí
Koloběžka působí odlišně od běžných modelů již na první pohled. Rám a podvozek jsou odlité z jediného kusu materiálu. Nejenže stroj působí více futuristicky, ale dodává mu to i lepší stabilitu a pevnost. Na rámu navíc nestojíte tak jako u klasických koloběžek, ale jsou pro vás připraveny dvě nášlapné platformy po bocích rámu.
V útrobách rámu se schovává baterie o vysoké kapacitě 1000 Wh a 26 Ah. Na jedno nabití tak nabídne elektrokoloběžka Segem NEV dojezd více než 100 kilometrů. Dobíjet tak budete pouze jednou za čas a nebude vás tím stroj každý den obtěžovat.
Elektromotory se nachází v obou kolech a kombinovaně poskytnou ve špičce výkon až 2 200 W, což už je opravdu hodně slušné a také trochu nebezpečné. Pokud vám to dovolí místní legislativa, můžete na Segemu uhánět i rychlostí 44 kilometrů za hodinu.

Čtěte také: Žádný autopilot není. Lidé až příliš spoléhají na asistenty, varuje studie
Systémy proti kolizi a adaptivní tempomat
To, co ovšem dělá tuto koloběžku nejzajímavější, jsou její asistenční systémy. Adaptivní tempomat umí regulovat bezpečnou vzdálenost i chodců, jezdců, vozidel i překážek v provozu. Pokud byste se blížili nebezpečné situaci, systém hlídání čelního nárazu vás bude dopředu informovat. Případně umí sám omezit rychlost, aby ke srážce nedošlo. A i pokud by ke srážce mělo dojít, posbírá koloběžka data ze senzoru akcelerátoru, jízdní data i záznam z kamery a vše může odeslat na předem uvedený kontakt. Ať už bude váš nebo vaší blízké osoby pro případ nutné pomoci.
Velké množství jízdních dat i sbíraných informací můžete zobrazit rovnou při jízdě na velkém LCD displeji o úhlopříčce 7 palců. Když s elektrokoloběžkou pojedete po neznámé čtvrti nebo městě, pomůže vám nestavěná navigace od Google. Máte strach nechávat podobné stroje stát na ulici, zatímco jdete nakoupit? Segen NEV se sám ohlídá. Díky přítomnosti kamery a pohybových čidel dokáže rozpoznat, pokud by se ke koloběžce přiblížil někdo s úmyslem stroj odcizit. Okamžitě vás informuje přes telefon a vy se budete moci rychle vrátit a situaci zkontrolovat.

Skvělá cena pro rychlé zájemce
S telefonem koloběžka komunikuje přes datové přenosy. První dva roky použití jsou zahrnuté v ceně stroje. Běžně používá sítě 4G s rychlými přenosy dat, pro případ jízdy v oblastech s horším signálem si vystačí i s klasickými 2G/GSM sítěmi. Vzdáleně můžete koloběžku zamknout/odemknout, změnit nastavení, režimy jízdy i mnoho dalšího. Projekt je zatím ve stavu vývoje.
S prvními dodávkami se počítá v prvním čtvrtletí příštího roku. Stále máte možnost pořídit koloběžku na serveru Indiegogo, a to ve výhodných balíčcích. Můžete nyní uhradit polovinu (950 eur) a zbytek doplatit při dodání. Cena pro rychlé zájemce je 1 900 eur, po zahájení plného prodeje se očekává zvýšení na 2 790 eur. 46 tisíc korun se zdá být za koloběžku opravdu velká částka, ale výbava a provedení rozhodně stojí za zvážení.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.