Tchajwanský výrobce skútrů míří do vyšší ligy. Kymco RevoNEX je nadupaný elektrický naháč
- Kymco RevoNEX je elektromotorka pro sportovní svezení
- Stroj nabídne vícestupňovou převodovku a bude se vyrábět v Itálii
- Elektrický naháč vychází z podobného superbiku

Na veletrhu EICMA 2018 představilo Kymco studii elektrického motocyklu pod názvem SuperNex. Další ročník stejné akce byl svědkem světové premiéry motocyklu RevoNex, který je odvozen od o rok staršího sourozence. Výroba byla původně plánována již na rok 2021, ale globální krize původní plány změnila.
Kymco RevoNEX je pěkně ostrá elektromotorka
Během tiskové konference sdělil prezident mateřské společnosti Kymco Ko Shengfeng, že elektromotorka se bude vyrábět v Itálii. Tím pádem by se RevoNEX stal prvním modelem značky vyráběným v Evropě. Stroj současně představuje vstup společnosti do segmentu dospělých motocyklů. Kymco se totiž dosud angažovalo pouze v sektoru výroby skútrů.
I když výrobce zatím neposkytl příliš technických údajů, nějaká data ohledně jízdní dynamiky už známe. Stroj by měl zvládat sprint z 0 na 100 km/h během necelých 4 sekund a na rychlostní maximum 205 km/h se dostane za 11,8 s. Podobně jako SuperNEX má i RevoNEX šestistupňovou převodovku. Na palubě nechybí ani Launch Control, kontrola trakce a systém ABS. Součástí nabídky je také uměle generovaný zvuk motoru, známý již z modelu SuperNEX.

Čtěte také: Elektromotorka bez kompromisů? Norton Motorcycles skloubí vysoký výkon a dlouhý dojezd
Důležité komponenty jsou z dílny osvědčených značek
Motocykl má líbivý design. Kola jsou tvořena 17palcovými hliníkovými ráfky, motor a baterie jsou uloženy mezi profily hliníkového mostového rámu. Řidič sedí za vysokými řídítky a velkým displejem, umístěném v prohlubni falešné nádrže, spolujezdec má místo o patro výš na štíhlé zádi, která je zakončena dvěma pásy zadních LED světel.
Elektromotor se usadil v pozici, která je u spalovacích motocyklů vyhrazena bloku motoru. Baterie jsou umístěny v širokém krytu nádrže a přední část motocyklu tvoří dvojitý světlomet v malé masce. Přední vidlice i centrální pružinová vzpěra pochází od Öhlins, dvojité kotoučové brzdy vpředu dodalo Brembo.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.