Od chvíle, kdy se v roce 2020 stala firma Norton Motorcycles součástí TVS, se o vývoji elektrického modelu hovořilo již vícekrát. Společný výkonný ředitel, Sudarshan Venu, spekuloval, jak by mohla vypadat budoucí cesta známé značky.
O rok později, v červnu 2021, se Norton zapojil do podpory programu vývoje elektrických motocyklů, který probíhá na University of Warwick. V rámci tohoto programu pracují studenti na vývoji nových motocyklů, o jejichž pohon se starají elektrony.
Cílem programu, stanoveným ještě před pandemií, byla účast v závodu Isle of Man TT Zero. I když se tento aspekt změnil, práce na lepším porozumění konstrukci elektrických motocyklů pokračovaly dál. Skupina Warwick Manufacturing Group se také velkou měrou podílela na vývoji elektrického motocyklu Triumph TE-1.
Čtěte také: Konec zbytečných nehod? Motorkáři dostanou novou aplikaci pro vnímání rizik
Minulý pátek konečně přišlo oznámení, na které fanoušci tradiční značky dlouho čekali. Název mluví sám za sebe — Project Zero Emission Norton. Po obdržení vládní podpory přišel nový impulz a vše začíná směřovat k vývoji nové elektrické motorky.
Na základě oficiálního vyjádření byli fanoušci značky ujištěni, že nezaměnitelný design Nortonů zůstane zachován i u elektrických modelů. Společnost si ale laťku nastavila mnohem výš. I když si je firma vědoma omezení, plynoucích z konstrukce elektrických vozidel, bude se je snažit maximálně eliminovat. Cílem je poskytnout novým majitelům závodní výkon a cestovní dojezd bez kompromisů.
Norton rozhodně není sám, kdo se snaží najít svatý grál a vytvořit výkonný elektrický motocykl s dlouhým dojezdem. Již dlouho si nad stejným tématem lámou hlavy Energica, Zero nebo Triumph. Počítat je třeba i s firmou Damon Motorcycles, která je momentálně zaneprázdněna stavbou svého výrobního závodu v Kanadě.
Od chvíle, kdy se v roce 2020 stala firma Norton Motorcycles součástí TVS, se o vývoji elektrického modelu hovořilo již vícekrát. Společný výkonný ředitel, Sudarshan Venu, spekuloval, jak by mohla vypadat budoucí cesta známé značky.
O rok později, v červnu 2021, se Norton zapojil do podpory programu vývoje elektrických motocyklů, který probíhá na University of Warwick. V rámci tohoto programu pracují studenti na vývoji nových motocyklů, o jejichž pohon se starají elektrony.
Cílem programu, stanoveným ještě před pandemií, byla účast v závodu Isle of Man TT Zero. I když se tento aspekt změnil, práce na lepším porozumění konstrukci elektrických motocyklů pokračovaly dál. Skupina Warwick Manufacturing Group se také velkou měrou podílela na vývoji elektrického motocyklu Triumph TE-1.
Čtěte také: Konec zbytečných nehod? Motorkáři dostanou novou aplikaci pro vnímání rizik
Minulý pátek konečně přišlo oznámení, na které fanoušci tradiční značky dlouho čekali. Název mluví sám za sebe — Project Zero Emission Norton. Po obdržení vládní podpory přišel nový impulz a vše začíná směřovat k vývoji nové elektrické motorky.
Na základě oficiálního vyjádření byli fanoušci značky ujištěni, že nezaměnitelný design Nortonů zůstane zachován i u elektrických modelů. Společnost si ale laťku nastavila mnohem výš. I když si je firma vědoma omezení, plynoucích z konstrukce elektrických vozidel, bude se je snažit maximálně eliminovat. Cílem je poskytnout novým majitelům závodní výkon a cestovní dojezd bez kompromisů.
Norton rozhodně není sám, kdo se snaží najít svatý grál a vytvořit výkonný elektrický motocykl s dlouhým dojezdem. Již dlouho si nad stejným tématem lámou hlavy Energica, Zero nebo Triumph. Počítat je třeba i s firmou Damon Motorcycles, která je momentálně zaneprázdněna stavbou svého výrobního závodu v Kanadě.