Britský Triumph představil ostrou elektromotorku s pekelně rychlým nabíjením
- Triumph představuje prototyp elektrické motorky
- Stroj má speciálně navržené komponenty
- Plný výkon bude k dispozici bez ohledu na stav nabití baterie

Britská značka Triumph Motorcycles představila prototyp elektrického motocyklu TE-1. Stroj byl vyvinut ve společném projektu s Williams Advanced Engineering a University of Warwick. Nyní bude motocykl podroben půlročnímu testu.
Cílem Triumphu bylo zachování výkonu
Motocykl, který je možné nabíjet také na rychlých nabíječkách, má speciální baterii vyvinutou firmou Williams. Ta disponuje kapacitou 15 kWh a dosahuje trvalého výkonu 80 kW, nebo 130 kW ve špičkách. Williams také vyvinul zcela nový software pro správu baterie, integrovanou řídicí jednotku a kompaktní DC-DC měnič, přizpůsobený omezenému instalačnímu prostoru v elektrickém motocyklu.
Zásadní výhodou je, že veškeré komponenty jsou speciálně přizpůsobeny elektromotorce. K dispozici je například více energie po delší dobu a stroj bude disponovat vysokým výkonem, který není závislý na stavu nabití baterie. Znamená to, že i ve chvíli, kdy bude nabití baterie na nízké úrovni, bude k dispozici neomezený výkon.

Čtěte také: Elektromotorka z Indie má dojezd až 180 kilometrů, je levnější než většina elektrokol
Baterie je předimenzovaná a má výkonné chlazení
To je umožněno především specifickým dimenzováním baterie. Výše zmíněných 80 kW trvalého a 130 kW špičkového výkonu se týká zejména elektrického pohonného systému.
Podle Williamse je ale baterie dimenzována na špičkový výkon 170 kW a trvalý výkon 90 kW. V kombinaci s „nejlepším systémovým chlazením ve své třídě“ by měl být výkon neustále dostupný. Baterii, pracující s napětím 360 V, je možné nabít z 0 na 80 % za pouhých 20 minut.
Při vývoji baterie byla důležitá nejen výkonnostní data, ale také její integrace do rámu. Aby bylo možné dosáhnout optimálního umístění baterie, pohonu i nabíjecího systému, přizpůsobil Williams rozložení jednotlivých modulů, a také integroval řídicí jednotku přímo do krytu baterie. Optimalizované uspořádání komponentů v rámu by mělo vést k lepší ovladatelnosti stroje.

Čtěte také: Elektromotorka za téměř 3 miliony? Ultraluxusní stroj budí respekt
Další etapa vývoje bude v rukou Triumphu
Podle Williamse znamená představení stroje konec společného projektu financovaného britskou vládou prostřednictvím programu „Innovate UK“. Odpovědnost za testovací fázi, která nyní následuje, přechází na firmu Triumph.
„Těšíme se, že budeme pokračovat v ambiciózní a inovativní práci na prototypu modelu TE-1 ve fázi živého testování a budeme sdílet výsledek s fanoušky Triumphu po celém světě,“ říká Nick Bloor, generální ředitel společnosti Triumph.
„Celý tým Triumph je hrdý na to, že jsme byli součástí inovativní britské spolupráce. Osobně jsem nadšený z výsledků, kterých jsme s našimi partnery dosáhli, a ze vzrušujícího náhledu na budoucí potenciální elektrickou budoucnost,“ dodává ředitel.
Konkrétní produkční model s elektrickým pohonem zatím Triumph neoznámil. Na druhou stranu motocykl sdílí četné designové prvky z produkčních modelů značky, například světlomety, rám, a také jednostranné kyvné vidlici známé z modelu Speed Triple.
Průběh testování budeme sledovat i nadále, stejně jako případné vyjádření Triumphu ohledně zařazení motocyklu do sériové výroby.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.