Indická automobilka Tata Motors uvedla na tamní trh malý, plně elektrický hatchback, jehož cena začíná na částce 10 tisíc dolarů, v přepočtu tedy zhruba 250 tisíc korun.
Pokud jde o elektrifikaci, indický automobilový trh poněkud zaostává za svými vrstevníky. Důvodem je řada faktorů, ale v neposlední řadě jde o skutečnost, že zahraniční výrobci nemohou v Indii prodávat svá vozidla, aniž by je tam vyráběli. Řečeno jinými slovy, Indie se musí primárně spoléhat na vlastní automobilový průmysl.
Největší indická automobilka Tata Motors dosud na indické silnice uvedla asi 45 tisíc elektromobilů. Nyní společnost přichází s novým, levnějším elektromobilem, který by mohl v zemi výrazně urychlit přijetí elektromobility. Na trh se dostává model Tiago.ev, jehož největším tahákem je cena, začínající na pouhých 10 tisíci dolarech. Za takovou částku nelze od elektromobilu čekat příliš. Například základní baterie nabízí kapacitu pouhých 19,2 kWh. S podobnou velikostí se setkáme u řady elektromotocyklů nebo například vodních skútrů.
Čtěte také: Peugeot e-208 se dočkal vylepšení. S novou baterií a nižší spotřebou ujede až 400 kilometrů
Tata Motors nicméně tvrdí, že Tiago.ev s touto baterií zvládá dojezd 250 km na základě MIDC (Modified Indian Driving Cycle). Reálný dojezd bude pravděpodobně nižší a očekáváme, že ujet 160 km dálniční rychlostí nebude jednoduché. Automobilka nabízí u stejného automobilu také větší baterii s kapacitou 24 kWh, s níž by měl model na jedno nabití urazit až 315 km. Se stejnou baterií dokázal Nissan Leaf první generace ujet pouhých 117 km. Leaf byl ale výrazně větším autem.
Tata u nového modelu nabízí i rychlé DC nabíjení. Automobilka sice neuvádí maximální rychlost, ale říká, že 110 km dojezdu přidá za pouhých 30 minut nabíjení. Přestože se jedná o velmi levný automobil, nabízí model zajímavé technické parametry.
Elektrický motor o výkonu 74 koní dodává točivý moment 114 Nm. Vůz má dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekund, což patří mezi nejlepší hodnoty u daného segmentu. Součásti výbavy by měla být automatická klimatizace, stěrače s dešťovým senzorem, automatická funkce světel, tempomat, ABS a EBD, zadní parkovací senzory a parkovací kamera. S dodávkami se počítá na začátku příštího roku, zákazníci si ale vůz mohou rezervovat již nyní.
Že by se ale model Tiago.ev podíval i k nám do Evropy je krajně nepravděpodobné. Na levný elektromobil pro naše končiny si tak budeme muset ještě počkat.
Indická automobilka Tata Motors uvedla na tamní trh malý, plně elektrický hatchback, jehož cena začíná na částce 10 tisíc dolarů, v přepočtu tedy zhruba 250 tisíc korun.
Pokud jde o elektrifikaci, indický automobilový trh poněkud zaostává za svými vrstevníky. Důvodem je řada faktorů, ale v neposlední řadě jde o skutečnost, že zahraniční výrobci nemohou v Indii prodávat svá vozidla, aniž by je tam vyráběli. Řečeno jinými slovy, Indie se musí primárně spoléhat na vlastní automobilový průmysl.
Největší indická automobilka Tata Motors dosud na indické silnice uvedla asi 45 tisíc elektromobilů. Nyní společnost přichází s novým, levnějším elektromobilem, který by mohl v zemi výrazně urychlit přijetí elektromobility. Na trh se dostává model Tiago.ev, jehož největším tahákem je cena, začínající na pouhých 10 tisíci dolarech. Za takovou částku nelze od elektromobilu čekat příliš. Například základní baterie nabízí kapacitu pouhých 19,2 kWh. S podobnou velikostí se setkáme u řady elektromotocyklů nebo například vodních skútrů.
Čtěte také: Peugeot e-208 se dočkal vylepšení. S novou baterií a nižší spotřebou ujede až 400 kilometrů
Tata Motors nicméně tvrdí, že Tiago.ev s touto baterií zvládá dojezd 250 km na základě MIDC (Modified Indian Driving Cycle). Reálný dojezd bude pravděpodobně nižší a očekáváme, že ujet 160 km dálniční rychlostí nebude jednoduché. Automobilka nabízí u stejného automobilu také větší baterii s kapacitou 24 kWh, s níž by měl model na jedno nabití urazit až 315 km. Se stejnou baterií dokázal Nissan Leaf první generace ujet pouhých 117 km. Leaf byl ale výrazně větším autem.
Tata u nového modelu nabízí i rychlé DC nabíjení. Automobilka sice neuvádí maximální rychlost, ale říká, že 110 km dojezdu přidá za pouhých 30 minut nabíjení. Přestože se jedná o velmi levný automobil, nabízí model zajímavé technické parametry.
Elektrický motor o výkonu 74 koní dodává točivý moment 114 Nm. Vůz má dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekund, což patří mezi nejlepší hodnoty u daného segmentu. Součásti výbavy by měla být automatická klimatizace, stěrače s dešťovým senzorem, automatická funkce světel, tempomat, ABS a EBD, zadní parkovací senzory a parkovací kamera. S dodávkami se počítá na začátku příštího roku, zákazníci si ale vůz mohou rezervovat již nyní.
Že by se ale model Tiago.ev podíval i k nám do Evropy je krajně nepravděpodobné. Na levný elektromobil pro naše končiny si tak budeme muset ještě počkat.