Automobilka Tesla na síti X oznámila uvedení funkce Actually Smart Summon (ASS) v Evropě a na Blízkém východě v rámci updatu 2024.44.3. Dlouhá očekávaná novinka, však má pro evropské majitele elektromobilů Tesla lehkou pachuť. Kvůli evropským regulacím musela automobilka funkci výrazně osekat v jedné zásadní funkci. Díky tomu si z ní na „zadek“ nesednete.
Nová funkce má umožnit přivolat vozidlo z parkovacího místa na vámi zvolený blízký bod. Když jsme na začátku září o této funkci psali, nastínili jsme jako nejběžnější scénář použití při nakupování v obchodním centru – jednoduše si přes mobilní aplikaci přivoláte svou Teslu ke vchodu a vyhnete se tak obtížnému přesunu těžkého nákupního vozíku přes celé parkoviště. V Evropě si to ale neužijete.
Zatímco v USA funguje Actually Smart Summon až do vzdálenosti přibližně 65 metrů (213 stop), což skutečně může obsáhnout celé parkoviště, v Evropě musíte být maximálně 6 metrů od svého vozu. To je zásadní rozdíl, který mezi uživateli vyvolal vlnu nespokojenosti. Samotná automobilka je v tomto ohledu nevinná.
Důvodem je ve skutečnosti evropská regulace. Páté revize regulace č. 79 Evropské hospodářské komise OSN (UNECE) uvádí, že „maximální dosah systému RCP (Remote Control Parking) nesmí překročit 6 metrů.“ Smyslem regulace omezující dosah je zajištění větší bezpečnosti při používání těchto systémů.
Jakkoli mohou být evropští uživatelé zklamaní, můžeme na příchodu funkce Actually Smart Summon do Evropy přece jen najít něco pozitivní. I přes krátkou vzdálenost ještě více zpříjemní parkování, které je zvlášť v případě podélného a nedostatku místa pro mnohé řidiče noční můrou.
Uvedení funkce Actually Smart Summon v Evropě je navíc vnímáno jako předzvěst spuštění systému autonomní jízdy FSD Supervised v Evropě, Číně a dalších regionech. Funkce Actually Smart Summon byla představena v září jako součást aktualizace FSD Supervised, i když, jak Elon Musk v červenci objasnil, oba systémy mají technicky odlišný kód.
Během letošního roku Tesla podnikla významné kroky k zavedení FSD Supervised v Evropě i Číně. Nicméně minulý měsíc bývalý výkonný pracovník společnosti upozornil, že OSN odložilo přijetí regulace, což by mohlo zavádění FSD v Evropě zpomalit.
Automobilka Tesla na síti X oznámila uvedení funkce Actually Smart Summon (ASS) v Evropě a na Blízkém východě v rámci updatu 2024.44.3. Dlouhá očekávaná novinka, však má pro evropské majitele elektromobilů Tesla lehkou pachuť. Kvůli evropským regulacím musela automobilka funkci výrazně osekat v jedné zásadní funkci. Díky tomu si z ní na „zadek“ nesednete.
Nová funkce má umožnit přivolat vozidlo z parkovacího místa na vámi zvolený blízký bod. Když jsme na začátku září o této funkci psali, nastínili jsme jako nejběžnější scénář použití při nakupování v obchodním centru – jednoduše si přes mobilní aplikaci přivoláte svou Teslu ke vchodu a vyhnete se tak obtížnému přesunu těžkého nákupního vozíku přes celé parkoviště. V Evropě si to ale neužijete.
Zatímco v USA funguje Actually Smart Summon až do vzdálenosti přibližně 65 metrů (213 stop), což skutečně může obsáhnout celé parkoviště, v Evropě musíte být maximálně 6 metrů od svého vozu. To je zásadní rozdíl, který mezi uživateli vyvolal vlnu nespokojenosti. Samotná automobilka je v tomto ohledu nevinná.
Důvodem je ve skutečnosti evropská regulace. Páté revize regulace č. 79 Evropské hospodářské komise OSN (UNECE) uvádí, že „maximální dosah systému RCP (Remote Control Parking) nesmí překročit 6 metrů.“ Smyslem regulace omezující dosah je zajištění větší bezpečnosti při používání těchto systémů.
Jakkoli mohou být evropští uživatelé zklamaní, můžeme na příchodu funkce Actually Smart Summon do Evropy přece jen najít něco pozitivní. I přes krátkou vzdálenost ještě více zpříjemní parkování, které je zvlášť v případě podélného a nedostatku místa pro mnohé řidiče noční můrou.
Uvedení funkce Actually Smart Summon v Evropě je navíc vnímáno jako předzvěst spuštění systému autonomní jízdy FSD Supervised v Evropě, Číně a dalších regionech. Funkce Actually Smart Summon byla představena v září jako součást aktualizace FSD Supervised, i když, jak Elon Musk v červenci objasnil, oba systémy mají technicky odlišný kód.
Během letošního roku Tesla podnikla významné kroky k zavedení FSD Supervised v Evropě i Číně. Nicméně minulý měsíc bývalý výkonný pracovník společnosti upozornil, že OSN odložilo přijetí regulace, což by mohlo zavádění FSD v Evropě zpomalit.