Svou Teslu můžete řídit přes mobil nově i v Evropě. Ale má to háček

Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4

Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4 | foto: Tesla

Automobilka Tesla na síti X oznámila uvedení funkce Actually Smart Summon (ASS) v Evropě a na Blízkém východě v rámci updatu 2024.44.3. Dlouhá očekávaná novinka, však má pro evropské majitele elektromobilů Tesla lehkou pachuť. Kvůli evropským regulacím musela automobilka funkci výrazně osekat v jedné zásadní funkci. Díky tomu si z ní na „zadek“ nesednete.

Přes celé parkoviště Teslu nepřivoláte

Nová funkce má umožnit přivolat vozidlo z parkovacího místa na vámi zvolený blízký bod. Když jsme na začátku září o této funkci psali, nastínili jsme jako nejběžnější scénář použití při nakupování v obchodním centru – jednoduše si přes mobilní aplikaci přivoláte svou Teslu ke vchodu a vyhnete se tak obtížnému přesunu těžkého nákupního vozíku přes celé parkoviště. V Evropě si to ale neužijete.

Zatímco v USA funguje Actually Smart Summon až do vzdálenosti přibližně 65 metrů (213 stop), což skutečně může obsáhnout celé parkoviště, v Evropě musíte být maximálně 6 metrů od svého vozu. To je zásadní rozdíl, který mezi uživateli vyvolal vlnu nespokojenosti. Samotná automobilka je v tomto ohledu nevinná.

Důvodem je ve skutečnosti evropská regulace. Páté revize regulace č. 79 Evropské hospodářské komise OSN (UNECE) uvádí, že „maximální dosah systému RCP (Remote Control Parking) nesmí překročit 6 metrů.“ Smyslem regulace omezující dosah je zajištění větší bezpečnosti při používání těchto systémů.

Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Interiér nové Tesly | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

ASS dláždí cestu FSD

Jakkoli mohou být evropští uživatelé zklamaní, můžeme na příchodu funkce Actually Smart Summon do Evropy přece jen najít něco pozitivní. I přes krátkou vzdálenost ještě více zpříjemní parkování, které je zvlášť v případě podélného a nedostatku místa pro mnohé řidiče noční můrou.

Uvedení funkce Actually Smart Summon v Evropě je navíc vnímáno jako předzvěst spuštění systému autonomní jízdy FSD Supervised v Evropě, Číně a dalších regionech. Funkce Actually Smart Summon byla představena v září jako součást aktualizace FSD Supervised, i když, jak Elon Musk v červenci objasnil, oba systémy mají technicky odlišný kód.

Během letošního roku Tesla podnikla významné kroky k zavedení FSD Supervised v Evropě i Číně. Nicméně minulý měsíc bývalý výkonný pracovník společnosti upozornil, že OSN odložilo přijetí regulace, což by mohlo zavádění FSD v Evropě zpomalit.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Svou Teslu můžete řídit přes mobil nově i v Evropě. Ale má to háček

Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4

Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4 | foto: Tesla

Automobilka Tesla na síti X oznámila uvedení funkce Actually Smart Summon (ASS) v Evropě a na Blízkém východě v rámci updatu 2024.44.3. Dlouhá očekávaná novinka, však má pro evropské majitele elektromobilů Tesla lehkou pachuť. Kvůli evropským regulacím musela automobilka funkci výrazně osekat v jedné zásadní funkci. Díky tomu si z ní na „zadek“ nesednete.

Přes celé parkoviště Teslu nepřivoláte

Nová funkce má umožnit přivolat vozidlo z parkovacího místa na vámi zvolený blízký bod. Když jsme na začátku září o této funkci psali, nastínili jsme jako nejběžnější scénář použití při nakupování v obchodním centru – jednoduše si přes mobilní aplikaci přivoláte svou Teslu ke vchodu a vyhnete se tak obtížnému přesunu těžkého nákupního vozíku přes celé parkoviště. V Evropě si to ale neužijete.

Zatímco v USA funguje Actually Smart Summon až do vzdálenosti přibližně 65 metrů (213 stop), což skutečně může obsáhnout celé parkoviště, v Evropě musíte být maximálně 6 metrů od svého vozu. To je zásadní rozdíl, který mezi uživateli vyvolal vlnu nespokojenosti. Samotná automobilka je v tomto ohledu nevinná.

Důvodem je ve skutečnosti evropská regulace. Páté revize regulace č. 79 Evropské hospodářské komise OSN (UNECE) uvádí, že „maximální dosah systému RCP (Remote Control Parking) nesmí překročit 6 metrů.“ Smyslem regulace omezující dosah je zajištění větší bezpečnosti při používání těchto systémů.

Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Interiér nové Tesly | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

ASS dláždí cestu FSD

Jakkoli mohou být evropští uživatelé zklamaní, můžeme na příchodu funkce Actually Smart Summon do Evropy přece jen najít něco pozitivní. I přes krátkou vzdálenost ještě více zpříjemní parkování, které je zvlášť v případě podélného a nedostatku místa pro mnohé řidiče noční můrou.

Uvedení funkce Actually Smart Summon v Evropě je navíc vnímáno jako předzvěst spuštění systému autonomní jízdy FSD Supervised v Evropě, Číně a dalších regionech. Funkce Actually Smart Summon byla představena v září jako součást aktualizace FSD Supervised, i když, jak Elon Musk v červenci objasnil, oba systémy mají technicky odlišný kód.

Během letošního roku Tesla podnikla významné kroky k zavedení FSD Supervised v Evropě i Číně. Nicméně minulý měsíc bývalý výkonný pracovník společnosti upozornil, že OSN odložilo přijetí regulace, což by mohlo zavádění FSD v Evropě zpomalit.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."