Svodidla nejsou dělaná pro elektromobily. Pokus ukázal, že je nezastaví

  • Studie Nebraské univerzity odhalila možný bezpečnostní problém elektromobilů
  • Některé bateriové vozy prý mohou být pro svodidla až moc těžké
  • Na co přesně tedy studie přišla a co z toho dále vyplývá?
Tesla Cybertruck

Tesla Cybertruck je jedním z těch těžších elektromobilů | foto: Tesla

Nově zveřejněná studie poodhalila dost možná závažný problém. Vysoká hmotnost elektrických vozidel by totiž podle výzkumníků mohla mít vliv na bezpečnost na silnicích. Klasická svodidla podle ní k zastavení elektromobilu nestačí. Co všechno studie zjistila?

Elektromobily jsou až moc těžké

Podle údajů z nárazových testů, které zveřejnila Nebraská univerzita, mohou elektrická vozidla, která obvykle váží více než auta se spalovacím motorem, snadno prorazit ocelová svodidla na dálnicích. Ty podle odborníků nejsou na takovou energii nárazu dostatečně přizpůsobeny.

Důvod k proražení je opravdu jednoduchý. Nejenom, že jsou elektromobily typicky o 20 až 50 % těžší než jejich spalovací protějšky, ale kvůli bateriím mají i mnohem níže položené svoje těžiště. To se ve studii ukázalo jako opravdu ideální kombinace k proražení svodidel.

Rivian R1T

Rivian R1T svodidly přímo prostřelil


Čtěte také: Velké srovnání elektromobilů podle jejich hmotnosti. V čele jsou prémiovky


Tohle je opravdu bezpečnostní riziko

V rámci studie byl testován i známý elektrický pickup Rivian R1T. Když ho loni na podzim američtí inženýři postavili na testovací polygon, nevěděli, co mají čekat. To, co se ale stalo, jim přímo vyrazilo dech. 3,6tunový pickup se totiž rozjel a téměř bez zpomalení prorazil ocelová svodidla. Zastavila ho až betonová bariéra umístěná na druhé straně. Takhle těžké elektromobily zkrátka představují bezpečnostní riziko.

Podle odborníků jsou typická svodidla vyrobená pro automobily do asi 2300 kilogramů. Na vyšší hmotnost u elektroaut prostě nejsou připraveny. Zatím se ale nedělají žádné závěry, výzkumné práce nadále pokračují. V tuto chvíli se již plánují další testy a vznikají nové tvary konstrukce svodidel, které by měly být bezpečnější.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Svodidla nejsou dělaná pro elektromobily. Pokus ukázal, že je nezastaví

  • Studie Nebraské univerzity odhalila možný bezpečnostní problém elektromobilů
  • Některé bateriové vozy prý mohou být pro svodidla až moc těžké
  • Na co přesně tedy studie přišla a co z toho dále vyplývá?
Tesla Cybertruck

Tesla Cybertruck je jedním z těch těžších elektromobilů | foto: Tesla

Nově zveřejněná studie poodhalila dost možná závažný problém. Vysoká hmotnost elektrických vozidel by totiž podle výzkumníků mohla mít vliv na bezpečnost na silnicích. Klasická svodidla podle ní k zastavení elektromobilu nestačí. Co všechno studie zjistila?

Elektromobily jsou až moc těžké

Podle údajů z nárazových testů, které zveřejnila Nebraská univerzita, mohou elektrická vozidla, která obvykle váží více než auta se spalovacím motorem, snadno prorazit ocelová svodidla na dálnicích. Ty podle odborníků nejsou na takovou energii nárazu dostatečně přizpůsobeny.

Důvod k proražení je opravdu jednoduchý. Nejenom, že jsou elektromobily typicky o 20 až 50 % těžší než jejich spalovací protějšky, ale kvůli bateriím mají i mnohem níže položené svoje těžiště. To se ve studii ukázalo jako opravdu ideální kombinace k proražení svodidel.

Rivian R1T

Rivian R1T svodidly přímo prostřelil


Čtěte také: Velké srovnání elektromobilů podle jejich hmotnosti. V čele jsou prémiovky


Tohle je opravdu bezpečnostní riziko

V rámci studie byl testován i známý elektrický pickup Rivian R1T. Když ho loni na podzim američtí inženýři postavili na testovací polygon, nevěděli, co mají čekat. To, co se ale stalo, jim přímo vyrazilo dech. 3,6tunový pickup se totiž rozjel a téměř bez zpomalení prorazil ocelová svodidla. Zastavila ho až betonová bariéra umístěná na druhé straně. Takhle těžké elektromobily zkrátka představují bezpečnostní riziko.

Podle odborníků jsou typická svodidla vyrobená pro automobily do asi 2300 kilogramů. Na vyšší hmotnost u elektroaut prostě nejsou připraveny. Zatím se ale nedělají žádné závěry, výzkumné práce nadále pokračují. V tuto chvíli se již plánují další testy a vznikají nové tvary konstrukce svodidel, které by měly být bezpečnější.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."