Volvo potichu mění nákladní dopravu. Dodalo už 5 000 elektrických tahačů

Volvo doručilo už 5 000 elektrických tahačů a tiše mění nákladní dopravu. Staví na bateriích, vodíku i biopalivech a míří k nulovým emisím.
Volvo bez velkých slov poráží Teslu
Tesla Semi je hvězda titulků. Ale ten, kdo zatím skutečně mění nákladní dopravu, je někdo jiný. Volvo nehlásá revoluci, ono ji prostě dělá. Bez přehánění, zato s výsledky. A těch je dost. Právě totiž doručilo svůj pětitisící elektrický tahač.
První vůz s elektrickým pohonem dodalo Volvo už v roce 2019. Od té doby se jejich flotila rozrostla do více než 50 zemí a celkově najela přes 170 milionů kilometrů. Téměř polovina této vzdálenosti přibyla za posledních 14 měsíců. Každý kilometr přitom znamená méně emisí oxidu uhličitého a oxidů dusíku, méně hluku a čistší prostředí kolem silnic.
„Je skvělé sledovat, že dopravní firmy stále více využívají výhod elektrických nákladních vozidel v široké škále přepravních segmentů,“ uvedl Roger Alm, prezident Volvo Trucks. „Naše bateriově elektrické tahače jsou k dispozici už dnes. Nabízejí udržitelnější variantu, která dává ekonomický smysl. Mnozí zákazníci se k nám navíc vracejí a dál rozšiřují své elektrické flotily.“

Nespoléhá jen na baterie
Volvo buduje elektrickou flotilu se širokým záběrem. Její modely cílí na městskou i regionální distribuci, stavební dopravu i svoz odpadu. Největší odbyt má aktuálně v Německu, Nizozemsku, USA, Norsku a Švédsku, což potvrzuje, že elektromobilita proráží napříč trhy a typy provozu.
Díky časnému nástupu získalo Volvo náskok i odbornost. Elektrické tahače nepřinášejí jen nižší emise, ale i výrazně lepší podmínky pro řidiče – méně hluku, vibrací i stresu. Firma zároveň investuje do optimalizace spotřeby, dobíjecí infrastruktury, financování i servisu. V nabídce je osm různých modelů, včetně FH Electric, který získal titul Mezinárodní nákladní vůz roku 2024.
Na rozdíl od konkurence ale Volvo nesází jen na bateriový pohon. Jeho plán pro dosažení nulových emisí do roku 2040 zahrnuje i vodíkové palivové články a spalovací motory na obnovitelná paliva jako bioplyn, HVO nebo zelený vodík. Díky tomu má šanci pokrýt potřeby napříč regiony i dopravními režimy.
Zdroj: Volvo
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.