Světová eco rally odstartovala ve Španělsku. Jak si vedla česká posádka?

  • Světový pohár FIA ecoRally Cup odstartoval ve Španělsku
  • Jak takový závod vlastně probíhá a na co všechno je potřeba myslet?
  • To vám popíše česká posádka Miroslav Timura & Petr Timura
Duo Miroslav Timura & Petr Timura během závodu Eco Rallye de la comunitat Valenciana

Duo Miroslav Timura & Petr Timura během závodu Eco Rallye de la comunitat Valenciana

Úvodním podnikem světového poháru FIA Eco Rally Cup pro letošní rok byl španělský závod Eco Rallye de la comunitat Valenciana konaný ve dnech 4. – 6. března v okolí Valencie. Na startu se objevilo celkem 44 posádek včetně kompletní světové a španělské špičky.

Od začátku bylo zřejmé, že za nitě budou tahat zejména zkušení světoví matadoři, ale i domácí španělé, kteří patří mezi absolutní světovou extratřídu. Na startu jsme se objevili pod hlavičkou týmu CAR POINT CZECH REPUBLIC se spolehlivým Volkswagenem ID.3.

Světová eco rally odstartovala ve Španělsku

Závod startoval v malebném městečku Morella s ikonickým hradem a končil ve městě Castellón nedaleko moře. Přes 430 km trati bylo rozloženo do dvou dnů. Španělská organizace byla na jedničku a nutno podotknout, že vše šlapalo na výbornou.

Po leteckém přesunu z Prahy do Španělska a administrativních povinnostech nás čekal první den, který zahrnoval úvodní, téměř 80 km dlouhý, test. Náročná trasa plná úzkých umotaných silniček nás ale bavila a těžký den jsme si užili. Věděli jsme ale, že do cíle je ještě daleko.

Na voze nesmělo chybět logo našeho portálu

Na voze nesmělo chybět logo našeho portálu


Čtěte také: Otec a syn na závodech Ecodolomites GT 2021. Jak si nováčci s VW ID.4 vedli?


Jak probíhal druhý den?

Do druhého dne jsme startovali s pokorou. Bylo jasné, že v tak těžké konkurenci, jaká ve španělsku byla, bude každá příčka hodně cenná. Předpoklady se potvrdily a druhý závodní den nás pořádně prověřil nejen svojí délkou přes 300 km, ale rovněž i pestrostí tratí.

Celkově jsme se po pravidelnosti a spotřebě udrželi v top 20, což v takové konkurenci považujeme za úspěch. Další česká posádka ve složení Michal Ždárský a Jakub Nábělek díky perfektnímu výkonu ve spotřebě skončila na skvělém druhém místě.

Na startu se objevila rovněž rodinná posádka světového jména. Legendární navigátor světové rally Luis Moya spolu se synem Álvarem startovali rovněž s Volkswagenen ID.3. V mini souboji rodinných posádek byli španělští kolegové o kousek úspěšnější.

Atmosféra byla perfektní

Atmosféra byla perfektní

Uvidíme se v Českém Krumlově!

Před slavnostním vyhlášením výsledků jsme mohli ochutnat speciality michelinského kuchaře a přemýšlet, jak se zase příště posunout dál.

Ze Španělska jsme si přivezli mnoho zkušeností a zážitků. Po vyhlášení výsledků, přesunu do Valencie a prohlídce fotbalového stadionu jsme se vydali zpátky domů. Nyní už jsme v plných přípravách na další závod světové série, který startuje domácím podnikem v Českém Krumlově příští týden!

Za článek děkujeme čtenářům Miroslavu Timurovi a Petru Timurovi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Světová eco rally odstartovala ve Španělsku. Jak si vedla česká posádka?

  • Světový pohár FIA ecoRally Cup odstartoval ve Španělsku
  • Jak takový závod vlastně probíhá a na co všechno je potřeba myslet?
  • To vám popíše česká posádka Miroslav Timura & Petr Timura
Duo Miroslav Timura & Petr Timura během závodu Eco Rallye de la comunitat Valenciana

Duo Miroslav Timura & Petr Timura během závodu Eco Rallye de la comunitat Valenciana

Úvodním podnikem světového poháru FIA Eco Rally Cup pro letošní rok byl španělský závod Eco Rallye de la comunitat Valenciana konaný ve dnech 4. – 6. března v okolí Valencie. Na startu se objevilo celkem 44 posádek včetně kompletní světové a španělské špičky.

Od začátku bylo zřejmé, že za nitě budou tahat zejména zkušení světoví matadoři, ale i domácí španělé, kteří patří mezi absolutní světovou extratřídu. Na startu jsme se objevili pod hlavičkou týmu CAR POINT CZECH REPUBLIC se spolehlivým Volkswagenem ID.3.

Světová eco rally odstartovala ve Španělsku

Závod startoval v malebném městečku Morella s ikonickým hradem a končil ve městě Castellón nedaleko moře. Přes 430 km trati bylo rozloženo do dvou dnů. Španělská organizace byla na jedničku a nutno podotknout, že vše šlapalo na výbornou.

Po leteckém přesunu z Prahy do Španělska a administrativních povinnostech nás čekal první den, který zahrnoval úvodní, téměř 80 km dlouhý, test. Náročná trasa plná úzkých umotaných silniček nás ale bavila a těžký den jsme si užili. Věděli jsme ale, že do cíle je ještě daleko.

Na voze nesmělo chybět logo našeho portálu

Na voze nesmělo chybět logo našeho portálu


Čtěte také: Otec a syn na závodech Ecodolomites GT 2021. Jak si nováčci s VW ID.4 vedli?


Jak probíhal druhý den?

Do druhého dne jsme startovali s pokorou. Bylo jasné, že v tak těžké konkurenci, jaká ve španělsku byla, bude každá příčka hodně cenná. Předpoklady se potvrdily a druhý závodní den nás pořádně prověřil nejen svojí délkou přes 300 km, ale rovněž i pestrostí tratí.

Celkově jsme se po pravidelnosti a spotřebě udrželi v top 20, což v takové konkurenci považujeme za úspěch. Další česká posádka ve složení Michal Ždárský a Jakub Nábělek díky perfektnímu výkonu ve spotřebě skončila na skvělém druhém místě.

Na startu se objevila rovněž rodinná posádka světového jména. Legendární navigátor světové rally Luis Moya spolu se synem Álvarem startovali rovněž s Volkswagenen ID.3. V mini souboji rodinných posádek byli španělští kolegové o kousek úspěšnější.

Atmosféra byla perfektní

Atmosféra byla perfektní

Uvidíme se v Českém Krumlově!

Před slavnostním vyhlášením výsledků jsme mohli ochutnat speciality michelinského kuchaře a přemýšlet, jak se zase příště posunout dál.

Ze Španělska jsme si přivezli mnoho zkušeností a zážitků. Po vyhlášení výsledků, přesunu do Valencie a prohlídce fotbalového stadionu jsme se vydali zpátky domů. Nyní už jsme v plných přípravách na další závod světové série, který startuje domácím podnikem v Českém Krumlově příští týden!

Za článek děkujeme čtenářům Miroslavu Timurovi a Petru Timurovi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."